Hallo allemaal, helaas kan ik me ook bij dit forum aansluiten...ik was 11 wken zwanger en met 8 weken is ons kleine schatje ermee gestopt....Met 11 weken heb ik een curretage gehad..
Kweet nog niet of ik weer eens zwanger wil worden...heb er ff genoeg van.
Is eigenlijk nog een verhaal apart...Kan ik eigenlijk ook wel vertellen misschien heeft iemand er ook zo voorgestaan en/of advies...je weet maar nooit...nou daar komt ie...
Ik ben 40 jaar en heb een dochter van 16.Ben gescheiden en met mijn nieuwe vriend wilde we nog een baby.We hadden besloten om mijn dochter ff nog niks te vertellen omdat we eigenlijk bang waren voor haar evrntuele negatieve reactie,en daar wilde we onze beslissing niet van af laten hangen.Dus 1 keer geprobeerd en meteen zwanger!!in het geheim blij,blij,blij..maar wat doet zich voor...een vriendinnetje van haar wiens ouders ook gescheiden zijn vertelde dat haar moeder nog een kindje wilde van haar nieuwe vriend.Nou daar kwamen de negetieve reactie"s:die moeder is veel te oud...de kinderen wilde geen baby meer en daarbij was haar ex hevig geschrokken en in een dip geraakt.En ikke maar stiekem zwanger zijn...weken aaneen hoorde we van de meiden (de mijne en haar vriendin) hoe stom het wel niet was en wat ze toch in hemelsnaam in hun hoofd hadden gehaald..Op die manier kwamen de negetieve reacties dus met een omweggetje toch!!Ik nog vanalles geprobeerd om het de meiden uit hun hoofd te praten en het in een wat positiever daglicht te krijgen maar het ging er niet in.En ikke maar stiekem zwanger zijn.Ik kreeg al razendsnel een dikke buik die ik moest verstoppen.Ook had mijn dochter eindexamens dus de optie om het haar toch te vertellen was er ook niet.Nu is het dus misgelopen en is dat ergens een opluchting.
Ook kwam daar nog bij dat er bij mij in het ziekenhuis een vrouw was die ook gecuriteerd moest worden...zei had een kindje van 14 weken ter wereld gebracht omdat de vlokkentest en vruchtwaterpunctie vertelden dat er wat mis was.Ze werd ingeleid en moest "gewoon" bevallen,kreeg een kindje in haar armen met alles erop en eraan,armpjes,beentjes, vingertjes,teentjes en zelfs een piemeltje......maar omdat de placenta niet losliet was ze ook daar voor een curretage....Het zal je toch overkomen...Kun je wel tests doen en dan nog een keuze maken maar dat is toch ook wel erg heftig op deze manier...vinden jullie niet...Nu weet ik het dus niet meer......
Wat vinden jullie....
Groetjes Joske