Hoi Marjan,
Wat vreselijk voor je, ik weet wat je doormaakt, ik zelf heb in april een miskraam gehad.
En het moment dat het eruit komt is helemaal erg, je lichaam is nog volop zwanger en je weet gewoon dat op dat moment je kindje eruit komt. Sterkte meid als dat gaat gebeuren.
Ik zou nou 29 weken zwanger zijn geweest, het is dus al een paar maanden geleden, maar ik mis mijn buikje nog steeds en ben er nog steeds verdrietig om. Jij hebt wel het geluk dat je al een gezond kindje heb, dat gegeven kan je gebruiken om je een beetje te troosten, je kunt wel zwanger worden en een kindje op de wereld zetten, ik was voor het eerst zwanger en dat ging dus meteen al fout. Ik weet dat het niet als een troost is, nu mis je gewoon deze zwangerschap en dit kindje en ben je enorm verdrietig, ik weet hoe je je voelt, hoevaak ik te horen heb gekregen: 'wees blij dat je tenminste zwanger kunt worden' en 'jou tijd komt nog wel', het is allemaal lief bedoelt, maar helpt geen bal.
Ik was 12 weken zwanger toen ik de echo kreeg en daarop bleek dat het kindje niet meer in leven was, het was niet ouder dan 6 weken geworden. Ik heb er toen voor gekozen om de miskraam op te wekken aangezien ik het al 6 weken bij me droeg en ik geen bloed verloor. Ze hebben toen abortuspillen ingebracht. Als ik je een advies mag meegeven; kies daar niet voor! het was vreselijk! Die zelfde avond gebeurde het, ik kreeg in 1 stoot enorme krampen (te vergelijken met persweeen) te voorduren en een zooitje bloedproppen, slijm, het vruchtwater en nog meer bloed kwamen eruit en dit 8 keer! De volgende dag moest ik terug naar het ziekenhuis voor een inwendige echo om te kijken of alles eruit was gekomen, dit bleek tot mijn verbazing niet het geval, ik had toen de keuze voor nog meer pillen of een curretage, ik heb uit eindelijk een curretage gehad toen ik 13 weken zwanger was. Ik hoop dat het me nooit meer mag overkomen, want een kindje is heeeeeel erg welkom, maar stel dat, dan zou ik meteen voor de curretage gaan. Nog beter zou wellicht zijn als het allemaal zelf gebeurd en aangezien je al bloed denk ik dat dat je wel gaat gebeuren, ik hoop het voor je zodat je niet hoef mee te maken wat ik heb meegemaakt.
Sterkte in ieder geval met je verlies!
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, ik moest het blijkbaar ook kwijt
Brenda