miskraam

Hoi Marjan,

Ik ben heel blij voor je dat alles zo goed met je gaat. Je bent een lieve meid, het is je deze keer vast gegund!  
Het gaat met mij ook redelijk, heb nu een week bloedverlies. Het was net aan het afnemen maar gisteren kreeg ik weer last van mijn buik en ook veel bloedverlies gehad. Wat bleek....er kwam nog een stolsel uit. Na het verlies van dit stolsel is het bloedverlies weer normaal.  Mijn lichaam regelt het gewoon in haar eigen tempo! Ben zo blij dat ik geen tabletten heb genomen of al naar het ziekenhuis ben geweest voor een controle-echo. Ze hadden me daar gelijk gecuretteerd omdat er nog wat weefsel zat maar dat hoeft dus echt niet altijd! En over die tabletten heb ik ook alleen maar nare verhalen gehoord. Mijn advies aan iedereen is dan ook om je lichaam de tijd te geven dit op eigen kracht te doen. Het voelt goed zo.

Ik herken wat je zegt over de datum van je termijnecho. Dit blijft ook voor mij moeilijk. Op de dag van de miskraam was ik 13 weken, de zgn veilige periode! En ook de uitgerekende datum is moeilijk als je andere zwangeren daarover hoort spreken en ze blijken ook in die periode uitgerekend te zijn...En zo zijn er nog veel meer moeilijke momenten. Voor mij is dit een echte afsluiting. Omdat ik een zeer moeilijke tijd beleef in mijn relatie zal er definitief geen kindje meer komen. Dit kindje was zeer welkom geweest maar het is anders gelopen en deze ervaring die zo diep gaat heeft me ontzettend aan het denken gezet...Dat maakt het verlies heel definitief als je begrijpt wat ik bedoel.
Nou, meisje, maak je geen zorgen, ik red me wel. Ik weet zeker dat je nog een prachtig kindje zult krijgen! Elke ervaring, of deze nu mooi of droevig is, draagt bij aan onze ontwikkeling. Hoe dan ook, verder kom je altijd!
Heel veel geluk in de toekomst en ga ervoor!!!

Liefs, Patricia.

Terug
Bovenaan