Hoi allemaal,
Wat prettig om te horen dat er meer mama's zo misselijk zijn!
Ik heb tijdens mijn 1e en 2e zwangerschap ook last gehad van misselijkheid, maar niet zo vroeg als nu(nu al bij 4,5 week, keren daarvoor bij 6 weken). Enerzijds een goed teken, want mijn lichaam reageert blijkbaar heel goed olp de veranderingen die er gaande zijn. Maar wat kun je je ongelofelijk klote voelen als je de hele dag misselijk bent!
Ik moet er 's anchts om 4u al uit om te spugen, terwijl er helemaal niks in mijn maag zit dan.... Het lijkt wel of het iedere dag erger wordt. Gister hoefde ik helemaal niet te spugen, vanochtend was het al weer 3 keer raak. Gelukkig is het 's middags beter te doen, al moet ik echt heel regelmatig blijven eten.
Door het vele spugen is mijn keel helemaal rauw en smaakt niets meer zoals het hoort en los daarvan heb ik nu veel minder trek in wat ik normaal lekker vind(chocola is alleen nog lekker op brood) en ik heb al zoveel thee gedronken dat het me echt de neus uitkomt!
De erge misselijkheid is een familietrekje van mijn moeders kant. Mijn oma, moeder, tantes en nichtjes hebben er ook allemaal last van(gehad). Mijn moeder is 9 maanden misselijk geweest van mij en heeft door het vele spugen zelfs 3 maand aan de weeenremmers moeten liggen in t ziekenhuis. Door de beweging die je maakt tijdens het overgeven kwamen bij haar de weeen op gang.
Gelukkig is er tegenwoordig een medicijn tegen de misselijkheid.
Door al die ervaringen van mijn familie heb ik aardig wat tips verzameld en heb ik ook wel wat uitgeprobeerd.
Zelf heb ik de seabands gehad, maar die hebben mij niet geholpen(tegen de tijd dat ik dacht dat ze hielpen bleek mijn zwangerschap al niet goed meer te zijn). Ik heb ze uitgeleend aan mijn nicht, maar ook bij haar werkten ze niet.
Eten voor het opstaan wil nog wel eens helpen, maar helpt mij ook niet.
Ik heb nog wel tips die ik zelf ga proberen als niks anders helpt; voetreflextherapie heeft mijn nicht heel erg geholpen en ik kreeg van een kennis ook nog een tip: eet voor het opstaan een kiwi(op nuchtere maag), wacht een half uur voor je gaat ontbijten, maar ontbijt daarna normaal. Schijnt na een paar dagen te helpen.
Verder is er een medicijn dat je huisarts kan voorschrijven, Emasefene.
Als iemand de oplossing heeft, laat het me weten, ik ben je eeuwig dankbaar!
Misschien heeft iemand van jullie nog iets aan mijn ervaringen/ tips, dan hoor ik dat ook graag!
Groetjes, Karin