Misselijkheid en spugen, help!

<p>hoi iedereen,</p><p>Ik zoek meiden die in het zelfde schuitje hebben gezeten en een beetje licht op mn dag kunnen werpen :)</p><p>ik ben inmiddels 13 weken zwanger. De eerste 7-8 weken was ik vooral erg moe en lichtjes misselijk. Vanaf de 9e week begon de erge misselijkheid en vooral het spugen toe te nemen. Sinds 11 weken spuug ik bijna iedere dag. </p><p>De misselijkheid is ook niet mis, maar vooral het spugen maakt het doodvermoeiend voor mij. Nu vroeg ik mij af; zijn er meer dames die pas na een week of 9 last kregen van het spugen? Zo ja, wanneer hield het op/werd het beter bij jullie?</p><p>ik wil geen tabletjes van de dokter dus ik probeer met een hoop rust de dagen door te komen. Maar als dit nog 20 weken duurt dan zal ik op een gegeven moment IETS moeten. </p><p>Alle tips tegen misselijkheid al geprobeerd maar helpt helaas niet bij het spugen. </p><p>Alle ervaringen zijn welkom ;)</p>

Hey,
Bij mij begon het met 8 weken en is pas gestopt met 21 weken! Was echt geen pretje. Ik heb ook verschillende tabletten geprobeerd, maar bij mij werkte dat niet. Heb je toevallig al gemberthee geprobeerd? Ik heb vooral door moeten zetten en op t werk een emmertje klaar staan. 

Nou wees gerust.. Ik begon met 6 weken zwangerschap. Erg misselijk, binnen 4 dagen 5kg afgevallen. Inmiddels ben ik 15 weken en ruim 13 kg afgevallen. Ik gebruik 2 emesafene zetpillen per dag. Wat ik verder eet? Nou een half waterijsje per dag. Wat ik drink? Alleen limonade. Ik houd echt helemaal niks binnen. Ik lig de hele dag op bed, slapen. 2x in de week brengt mijn man urine naar de huisarts om me in de gaten te houden tegen uitdroging. Mijn moeder maakt het huis schoon, doet de was en ze kookt voor mijn man. Ik heb ook iedere week een echo ter controle voor het kind. Die doet het gelukkig goed! 
Ze zeggen dat het beter word in het tweede trimester dus ik ben benieuwd. Maar nu weet je dus dat je niet de enigste bent. Heel veel sterkte! Alles voor de kleine ♡

Eet jij trouwens voordat je uit bed komt? Sommige mensen laten iedere ochtend ontbijt op bed brengen en die vinden dat het helpt. Eerst eten en pas daarna drinken werkt ook zeggen ze. Zuivelproducten verzachten de maag: melk, kwark.. Medicijntabletten werkten niet bij mij, omdat ze er met de zelfde gang weer uit kwamen. Dus vandaar zetpillen. Moet je echt aan je huisarts vragen. Dan zijn de ergste puntjes er elk geval vanaf!

@beeblove
wat een ellende! Is het bij jou al zo ernstig sinds het begin van de zwangerschap of is het in de loop van de weken steeds erger geworden? Veel beterschap en hopelijk snel over!
@gebruiker228
ja gemberthee drink ik wel. Helpt tegen de misselijkheid maar helaas niet tegen het spugen. Thanks voor het delen van je ervaring, hopelijk gaat het bij mij ook over en duurt het geen 40 weken?

En zodra ik opsta ren ik naar beneden, pak ik een crAcker, ren k terug naar bed en eet de cracker in bed op. Haha. Dat werkt tegen het gal spugen. Maar later kan het er dan gewoon weer uit komen.
zodra ik van horizontaal naar verticaal ga is het raak bij mij

Sinds 6 weken kwam het ineens. Ik was op zakenreis. En tijdens mijn ontbijt werd ik ineens misselijk. Ik dacht de hele week dat ik voedselvergiftiging had wat dus een zwangerschap bleek te zijn..Tot nu toe. Ik zit nu ruim 2 maanden in de ziektewet. Eigenlijk geen verbetering en gelukkig ook geen verslechtering!

Bij mij begon t ook met ong 9 weken, nu ondertussen 11. Waarom wil je geen tabletten als ik vragen mag? Bij mij echt een opluchting! En ze zijn echt veilig voor jou en je kleine! In mijn ogen zelfs beter dan niks binnenhouden
ik voel me nog steeds misselijk, maar bij mij hebben de pillen het spugen echt drastisch terug gebracht!

Terug
Bovenaan