missschien heb ik pco..na hoelang medicijnen nemen waren jullie zwanger?

hoi meiden,

misschien heb ik pco..kan in nov naar de gyn,dus dan weet ik pas meer.maar me HA vermoed pco.

ben een half jaar geleden gestopt met de pil en pas 2 keer ongesteld geweest,en voordat ik aan de pil ging was ik ook heel onreglmatig ongesteld,sloeg soms 2/3 maanden over.
als ik een eisprong heb,voel ik hem wel dus dat is positief,maar ja elke maand een eisprong zou fijn zijn.

nu ben ik benieuwd naar verhalen van meiden die pco hebben en welke medicijnen ze krijgen/kregen en hoelang het duurde voordat ze zwanger werden.

hoop op reacties zodat ik er iets meer kijk op krijg en weet wat me misschien te wachten staat!
bedankt alvast,

liefs zonnetje

Hoi zonnetje,

Ik heb pco en ben beide keren heel snel zwanger geraakt met het slikken van clomid. Nu zeggen de gyneacologen wel dat ik een succesverhaal ben, dus pin je daar niet te hard op vast, maar je kunt er wel houvast aan hebben misschien, dat het wel snel kàn.
Bij onze oudste ben ik gelijk begonnen met het slikken van een dubbele dosis clomid (100mg) en was binnen een maand zwanger.
Bij deze zwangerschap zijn ze eerst met een enkele dosis clomid begonnen (50mg), maar daar reageerde ik niet op. Toen over gegaan op weer die dubbele dosis en weer gelijk zwanger. Omdat ze eerst met een andere dosis zijn begonnen heeft dit 3 maanden geduurd.
Ik wens je veel succes en sterkte de komende tijd en hopelijk ben jij net zo'n "succesverhaal" als ik.

Groetjes Corina
36w3d

hoi cootje,

bedankt voor je verhaal,je was idd erg snel zwanger!ik hoop dan maar dat dat bij mij ook zo gaat..als je pco hebt ben je dan minder vruchtbaar of ben je als je aan de clomid bent net zo vruchtbaar als iemand met een regelmatige natuurlijke cyclus?en als je eenmaal clomid krijgt blijf je dan regelmatig bij de gyn en onderzoeken ze dan ook het sperma van je man?

wat een vragen he..en dat terwijl ik het misschien niet eens heb,,maar denk het zelf wel..

groetjes zonnetje

Hoi zonnetje,

In principe ben je net zo vruchtbaar. Alleen is het probleem met pco dat je geen (in mijn geval) of heel weinig uit jezelf een eisprong krijgt. Die eisprong wordt dan opgewekt door het medicijn wat je krijgt. En zoals bij mij was steeds mijn 1e eisprong gelijk raak.
Omdat ik steeds de 1e eisprong zwanger was ben ik steeds gewoon bij de gyn geweest om het eitje te volgen. Normaal gesproken doen ze dat 1 cyclus. Daarna krijg je medicijnen voor een maand of 3 en moet je het "zelf proberen". Na die 3 maanden moet je weer een afspraak maken, mocht je dan nog niet zwanger zijn.
En het sperma van je man wordt idd ook onderzocht. Zodat ze eventueel uit kunnen sluiten dat er bij de man geen problemen zijn. Maar dat onderzoek is 1 malig als de uitslag gelijk goed is.

Vraag maar raak hoor, daar is dit forum voor. Het is gewoon fijn om te weten wat je te wachten staat. Allebei de keren dat ik bij de gyn liep, wist ik niets van dit forum af, dus dat vind ik achteraf wel jammer. 't Is toch fijn om af en toe je verhaal, klachten, vragen kwijt te kunnen bij mensen die begrijpen wat je doormaakt.

Groetjes Corina

Hoi zonnetje,

Ik was ongeveer 8maanden gestopt met de pil, maar mijn cyclus was zo onregelmatig. Duurde soms drie maanden voordat mijn menstruatie kwam. De huisarts verwees mij door naar het ziekenhuis, omdat hij dacht aan pco.
Na een gesprek te hebben en een inwendige echo, werd dit vastgesteld. Het duurde even voordat ik de juiste mg clomid te pakken had. Ik slikte 150mg. Toen werd ik naar vier maanden zwanger, helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraam. Dat was afgelopen 8 juli en je raad het nooit, ik ben nu weer zwanger bijna 8 weken. Dus na 1 keer clomid slikken is het weer gelukt!!
Als de clomid aanslaat kan het best snel gaan. Ik dacht altijd ik kan geen kinderen krijgen, want ik heb pco. Best een beetje angst toen en verdriet, maar meid, ik kan tegen je zeggen het komt goed!!Er zijn zoveel positieve verhalen van meiden die pco hebben.

Het beste en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!!

Groetjes van Patries.

hoi cootje en patje,

bedankt voor jullie reacties en uitleg!
dat stelt me echt gerust zeg!

patje gefeliciteerd!! wel verdrietig dat je een miskraam hebt gehad..maar wel heel fijn dat je zo snel weer zwanger bent!

als ik het zo lees,laten ze je dus niet een half jaar ofzo aanmodderen met bijv 50 mg clomid..maar blijf je 1 ronde onder controle en dan zelf proberen,slaat het niet aan hogere mg.

meiden nogmaals bedankt voor jullie steun!
ik houd jullie op de hoogte,

liefs zonnetje

Hoi zonnetje,

Nee ze laten je niet aanmodderen. Je krijgt eerst een dosis van 50mg. Dan gaan ze het volgen. Slaat het niet aan dan verhogen ze het de volgende keer gelijk naar de 100mg en slaat dat ook niet aan dan ga je over op de 150mg. Dat is het max. Maar of ze van de 100 naar de 150mg gelijk verhogen of je eerst 3 maanden laten proberen dat weet ik niet. Daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.

Geen dank en ik hoop gauw te kunnen lezen dat je zwanger bent.

Groetjes Corina

hoi meiden,

waar ik echt van baal is dat ik pas 10nov naar de gyn kan,heb al gebelt maar ze is in oktober 3 weken op vakantie..nu twijfel ik of ik naar een andere gyn zal/kan gaan..zucht..
ik denk er nog maar even over.

liefs zonnetje

Terug
Bovenaan