missschien heb ik pco..na hoelang medicijnen nemen waren jullie zwanger?

Hoi zonnetje,

Nee je kunt het niet dwingen, al zou ik dat nu wel graag willen doen haha. Geduld, geduld. Nog hooguit 4 weken zullen we maar denken.

Zo is het mij vergaan:
Het is per zh heel verschillend. En ook per arts. Bij onze oudste ging het als volgt: De 1e keer moest mijn man mee. Kregen we een soort van intakegesprek. Of je gezond bent, rookt, drinkt, er ziektes in de fam voorkomen, je gewicht, leeftijd en ga zo maar door. Nadat dat allemaal was ingevuld gingen ze bij mij een inwendige echo maken. Toen zagen ze dus al die blaasjes in mijn eileiders zitten. Omdat ik zo'n onregelmatige cyclus had (1x in de 3 maanden ongesteld was veel, meestal zat er 5 of 6 maanden tussen) zijn ze bij mij op goed geluk gelijk met clomid begonnen en ook gelijk een dubbele dosis. Die moest ik 5 dagen slikken. Na een week moest ik terugkomen om weer een inwendige echo te maken om te zien of er eirijping was. Toen dat het geval was moest ik ongeveer om de dag komen omdat ze het eitje gingen volgen tot aan de eisprong. De laatste keer zei de arts dat hij verwachtte dat (het was vrijdag) het komende weekend mijn eitje zou gaan springen dus dat we daar rekening mee moesten houden. Je snapt wel wat hij daarmee bedoelde. Resultaat, direct zwanger! We konden het gewoon niet geloven! Na 6 jaar eindelijk zwanger!
Deze keer ging het allemaal toch wel weer anders. Het vragenformulier werd wel weer ingevuld en natuurlijk ook weer die echo. Er was nog totaal niks aan eirijping te zien, maar ik had ook niet anders verwacht. Toch wilde ze eerst wachten tot ik ongesteld werd. Daar ben ik toen tegenin gegaan omdat ik gewoon absoluut geen idee had wanneer dat zou zijn. Voor hetzelfde geld duurde dat nog 3 maanden! Toen heb ik dus provera gekregen om een menstruatie op te wekken. Gelijk ook een recept gekregen voor clomid, zodat ik daar op de 3e dag van mijn cyclus gelijk mee kon beginnen. Maar dit keer kreeg ik maar een enkele dosis. Was ik al niet zo blij mee maar goed, je durft niet overal tegenin te gaan. Resultaat: ik reageerde niet op die enkele dosis clomid. Toen weer provera, maar nu kon ik beginnen met een dubbele dosis clomid. Resultaat: eirijping en uiteindelijk weer zwanger! Ook dit eitje hebben ze trouwens dmv echo's helemaal gevolgd, dus ben weer vaak terug geweest naar het ziekenhuis.

Hopelijk heb ik je vraag zo een beetje beantwoord anders vraag je nog maar wat je wilt weten hoor!

Groetjes Corina

hoi cootje,

bedankt voor je uitgebreide uitleg,erg fijn!
echt fijn dat je zo snel zwanger was,en zeker na 6 jaar..heb je zo lang gewacht met naar de ha gaan of wilde hij je niet doorsturen?dan mag ik niet klagen met een half jaartje bezig zijn..ik hoop maar zo dat het mij ook zo vergaat! ik wil zooo graag zwanger worden! maar ja geduld he..

liefs zonnetje

Hoi zonnetje,

Geen dank hoor, het is gewoon fijn om te weten wat je te wachten staat.
Het niet weten wat je te wachten staat is een grote reden waarom het bij ons 6 jaar heeft geduurd. Ik durfde niet eerder naar de dokter te gaan. Achteraf heb ik daar natuurlijk spijt van, want als ik van te voren geweten had wat het inhield en dat het zo snel zou gaan had ik al veel eerder gegaan dat begrijp je. Maar ik zag enorm tegen die medische molen op, maar ja had ik er erg in dat ik met 1 kuurtje medicijnen al zwanger zou raken?! Ik zag me al in het traject van IVF zitten.....
Daarom ben ik ook blij dat ik meiden zoals jij zo'n positief verhaal kan vertellen. Dat het niet alleen maar ellende en jarenlange behandelingen hoeft te hebben om zwanger te raken.

Ja geduld, maar dat is met deze dingen erg moeilijk, zeker als je het graag wilt. Ik hoop en duim met je mee dat het bij jou ook zo snel mag gaan. Dat het maar gauw 10 nov mag worden voor je. (en voor mij ook, want dan ben ik inmiddels bevallen haha)

lfs Corina

hoi cootje,

had nog een vraagje,ik heb last van overgewicht,denk je dat de gyn me dan weer naar huis stuurt?me ha heeft niks over me gewicht gezegt,en dat onregelmatige ongesteldheid heb ik al vanaf me 12de en toen had ik nog geen overgewicht..lees weleens verhalen van meiden die door het gewicht weer naar huis werden gestuurd..ik wil echt niet weer langer wachten..wil gewoon zo snel mogelijk weten hoe en wat en medicijnen krijgen! sorry dat ik hiet ff me angst en ongeduld typ..

met jou alles goed?nog geen baby die zich meld?!

liefs zonnetje

Hoi zonnetje,

Ik heb zelf ook overgewicht. Ben ongeveer 15 kg te zwaar. Ben wel vlak voor mijn zwangerschappen erg afgevallen. De 1e keer 20kg en de 2e keer 12 kg. Maar voor dat ze dat wisten hebben ze mij echt niet terug naar huis gestuurd. Ik denk dat ze dat pas doen als je echt vreselijk overgewicht hebt en je al een poosje onder behandeling bent en het niet aanslaat. Dat ze dan zeggen, ga maar eens proberen af te vallen, misschien dat dat helpt. Maar ik geloof nooit dat ze je gelijk naar huis sturen hoor. Heb je erg overgewicht of ben je net als ik gewoon lekker stevig?
En overgewicht is ook 1 van de symptomen van pco......
Geeft niks hoor, type het maar lekker van je af. Ik probeer je te helpen als ik het kan en anders ben je 't toch even kwijt moet je maar denken.

Hier is alles (helaas) nog rustig. Wordt wel steeds ongeduldiger hoor haha.

Mijn zoon roept dat ik moet komen puzzelen dus zal maar gauw gaan.

Groetjes Corina

hoi cootje,

er valt weer een last van me af!
ik ben ook ongeveer 15 a 20 kilo te zwaar..dus lekker stevig haha.ben nooit slank geweest,voordat ik aan de pil ging was ik normaal zeg maar en was ik ook onregelmatig..dus dat zegt denk ik al genoeg..ik denk ook niet dat ze me weer naar huis zullen struren.
voor nu ben ik weer gerustgesteld!
thanks again!

wel leuk en spannend he..wanneer is je uitgerekende datum precies?
ik spreek (lees) je weer!

liefs zonnetje

Hoi zonnetje,

Heb ik weer een goede daad verricht. Weer iemand gerustgesteld. Maar je moet ook maar denken, tegenwoordig heb je al gauw overgewicht. Ik liet ze altijd maar een beetje praten, want ik zie wel dikkere vrouwen die ook een stel kinderen hebben ;-)

Ik ben de 21e uitgerekend, dus nog 9 dagen. Het is helemaal fout, maar ben echt al wel aan 't wachten. Maar ja, als ik nu 2 weken over ga lopen duurt 't nog wel erg lang.....

Groetjes Corina

hey cootje,

dan duurt het nog wel even ja als je 2 weken overtijd bent..maar logisch hoor dat je stiekum al aan t wachten bent..je wilt je kleintje graag in je armen houden!
ik duim met je mee dat het snel komt,laat het idd maar snel 10 nov worden dan weet ik meer en ben jij al bevallen..haha.

wel gek trouwens heb sinds een paar dagen pijnlijke borsten..dat heb ik eerder gehad en trok het weer weg maar nu blijft het..pppfff volgens mij doet me lijf vanalles behalve het goede..no ja wachten maar weer..

fijne dag!
liefs zonnetje

Terug
Bovenaan