Modepoppetje Ja/Nee (Discussieer mee)

A

Anoniem

Guest

Hoi mama's,

Wat iemand zijn kindje aantrekt of mooi vind is ieders persoonlijke smaak. Maar slaan sommige er niet soms een beetje in door?

Wat ik absoluut niet begrijp, en ja ik ken ze, dat er mama's zijn  die hun kindje als een modepopje aankleden.  Ik heb het dan over super dure  merkkleding.. Het kind ziet er prachtig uit, tot in de puntjes verzorgt en aan elk klein detail is gedacht. Maar dan,..

Het kindje willen ze niet laten kruipen want dan wordt de broek vies. Een slap om van hier tot tokio of het truitje wordt even uit gedaan tijdens het eten. Extra kleding worden meegebracht om te spelen en het is een constante verkleedparade.  Moeder zit er als een nerveus hert bij om elke beweging in de gaten te houden want owee als hij/zij  smerig wordt.. Het is dus meer van stil blijven zitten bij mama en mooi wezen!

Ik wordt hier helemaal  kriebel van!!!!!

Laat het kind toch lekker kind zijn!.. Kruipen met die kromme beentjes! Lekker smerig  worden.. gewoonweg laten genieten van het kind zijn.  Kleding moet nu vooral comfortabel zijn/zitten zodat ze zich lekker kunnen bewegen! Merkkleding of niet!

Laat  Kay maar lekker kliederen en ook later voor de 100x een gat in zijn broek vallen.  
Een kind wat zich helemaal mag laten gaan, smerig mag  worden en zichtbaar geniet straalt zoveel meer moois uit dan al die duren klerenpracht bij elkaar.

Hier een mama die geniet van een smerige snoet met een glimlach!

Hoe denken jullie hierover?

Esmé mv Kay

Lukas heeft best veel kleding, zeg nou zelf is toch leuk om te kopen. Qua merkkleding zit er alleen villa hap tussen. NIet al te veel en het meeste in de uitverkoop gekocht. Ik moet zeggen dat ik wel het kwaliteitsverschil merk met bijv. C&A. Villa Happ blijft veel langer mooi in de was. Maar de gaten zullen er net zo snel in komen denk ik. DAt intereseert me ook niet. KLeding is om gedragen te worden.

En wat betreft die slab, die is Lukas zijn eeuwige vriendje. Ik heb geen fatsoenlijke foto zonder slab (of het moet in bad zijn). Maar dat is omdat meneer zo ongelovelijk kwijlt!
Ik heb soms wel zes, zeven slabben op een dag nodig om het droog te houden.

Annemieke (die niet kan slapen en daarom maar achter de computer zit)

Ik hou wel van merkkleertjes, maar omdat die vaak (niet altijd dus) mooier blijven in de was. Dus daar maak ik graag gebruik van. Lekker laten kruipen (scheelt weer een keer dwijlen). Knoeien vind ik geen probleem, maar als ie het gaat doen om er expres een bende van te maken, dan grijp ik in.
Kinderen die niet vies mogen worden ontwikkelen later vaak smetvrees en zijn niet zelfverzekerd. ('je mag er zijn zoals je bent, ook als je vies bent')
Ik besteed aandacht aan kleding omdat ik dat zelf ook leuk vind, maar ik besteed meer aandacht aan die lichtjes in z'n ogen. Die moeten stralen!!!
Liefs Nelleke

Hoi,

Nou hier geen mode popje, ik wil wel dat ze er leuk uit ziet hoor, maar ik dan wel met kleding die te betalen is. Merkkleding vind ik zo duur. En ja ik ben er gek op, ik kijk er altijd bij, voel eraan, vooral Mexx is favo bij mij, maar de prijs... nou mooi niet, ik ga geen 30 euro neerleggen voor een broek of shirt!!! Voor die prijs heb ik 2 of 3 shirtjes.  Op haar 1e verjaardag krijgt ze weer een mooi setje, net als bij haar geboorte,.

En ze mag lekker vies worden, heb ik geen probleem mee, lekker kruipen op het gras... ohhh het was nat... nu is haar roze broek groen... nou geen probleem... even een droge broek aan (nat vind ik erg zielig) en hupla de was in met de "ooit" roze broek... dan maar een beetje groen voor de rest van de tijd.

Heerlijk hoor als ze lekker zichzelf kunnen zijn, schoon blijven komt wel. Als ze zelf gaan beseffen wat ze doen en als ze zelf hun kleding moeten gaan betalen ;0) Tot die tijd kan mijn kleine doerak lekker door ravotten!

Nanda, mv Tess

Ik laat Thomas hier altijd kruipen, dan weet ik gelijk dat ik hier de vloer weer eens  moet schoonmakenhahaha

Nee hoor. Ik laat Thomas ook lekker kruipen ach en al wordt hij vies, daar hebben wij toch een wasmachine voor. Ik koop voor Thomas best vaak merkkleren maar dat komt omdat mijn schoonzusje een kinderboetiekje heeft hier in Spakenburg www.kanjers.nl (ik hoop dat ie goed is).

Liefs Esther

Als je van stroopwafels houdt dan moet je maar op de link klikken  verkeerde adres hihi

Ik koop zelf nu ook veel meer kleding want ik moet ook elke dag mijn kleren wassen (vindt ik helemaal niet erg)

Senna heeft nog nooit merk kleding aangehad....
En voor mij hoeft het ook helemaal niet....
Ik zie zelf overgins geen verschil van merk en gewoon goedkoop bij de Zeeman!!
Ik ga echt niet voor 20 euro neertellen voor een broekie...
Daar kan ik 4 setjes voor kopen bij de Zeeman!!
En Zeeman heeft ontzettend veel leuke kleren (Vind ik zelf dan)!

Ik vind het belachelijk dat mensen dat wel doen....Om dure kleding aan te doen bij kinderen...Het gaat dan alleen maar om het naam wat erop die t-shirt staat...Nou lekker boeiend....Ik heb liever een leuk plaatje op haar t-shirt dan dat er letters Mexx of wat dan ook op staat!!

En helemaal erg vind ik inderdaad dat mensen dan gaan zeuren als die kleertjes vies worden....Een kind moet zich lekker kunnen bewegen en lekker vies maken!!

Ik heb ook best  veel merkkleding hoor,.. Voornamelijk Mexx, Lief  en Pointer. Maar ik heb ook genoeg shirtjes van de Hema of Prenatal. Net wat ik leuk vind koop ik, merk of niet!

Het ging mij meer om het feit of je bang wordt of hij dan smerig wordt ivm de "dure" kleding dan of je merkkleding koopt ja of de nee..

Terug
Bovenaan