Modepoppetje Ja/Nee (Discussieer mee)

Hier geen dure merkkleding hoor!
Ik vind het ook belangrijk dat de kids zich kunnen vermaken en lekker vies mogen worden. En dat dan zonder dat ik moet balen van een vlek die niet uit een t-shirt van 40 euro gaat ofzo.

Hier draait de wasmachine ook overuren, meestal 1 of 2 wassen per dag. Als de kids bij huis zijn ga ik ze ook niet steeds omkleden hoor, alhoewel ze dat zelf wel doen. ( de oudste 2 dan, die kunnen als je ze hun gang laat gaan 3 stelletjes per dag vies maken)  Als we ergens naar toe moeten zorg ik dat ze schone kleren aan hebben en voor de rest kan ik me er echt niet druk om maken.

Ik ben leidster geweest op een peuterspeelzaal en daar was echt een kindje dat als we buiten gingen spelen alleen maar bij mij stond te kijken. Als ik dan zei: Ga lekker spelen joh, in de zandbak ofzo. Dan zei ze: dat mag niet van mama, want ik mag niet vies worden.
Nou, dat vind ik dus echt dieptriest!!

Heb er even over nagedacht maar ik ben tot de conclusie gekomen dat Stijn beter in zijn ‘dure’ kleding vies kan worden dan ik de ‘goedkope‘. Die laatste vallen nl. na twintig keer wassen uit elkaar en die ‘dure’ blijven veel langer goed!!!
En dan kunnen we, wanneer Stijn het niet meer past, ook nog iemand anders blij mee maken met een setje twee-de-hands. Hopelijk wordt het dan niet met afgunst ontvangen...

Leuk hoor, al die discussies!

Wij kopen eigenlijk nooit merkkleding. maar dat is eigenlijk meer omdat ik het voor mezelf ook niet doe, en ik ook veel leuke goedkopere dingen kan vinden. Stef mag van mij altijd gewoon lekker op de rgond. Kijk, ze groeien overal toch snel uit, dus zal ik me dan druk gaan maken om of de kleertjes wel mooi blijven?

Ik ben wel helemaal gek op kleertjes kopen (wie niet?). En ik probeer om Stef er iedere dag leuk uit te laten zien, maar als het vies wordt, is het gewoon jammer. De wasmachine is er goed voor hoor!

Liefs Annet

superleuke toppic
ik werk op een creche en het is daar zo bont, we hebben 1 meisje die altijd in dure merkkleding loopt .. en dan natuurlijk wit en lichtroze en alles past iets TE perfect bij elkaar
en als het dan vies is, chocopastahandjes erin, of moddervlekjes van het buiten spelen nou dan kunnen de blikken van de ouders ons wel doden
laatst was t zelfs zo erg, had ze weer een wit leggingkje aan met een roezeltjes..... en ze moest met het buitenspelen , maar die legging uit en dan eenandere reservebroek aan anders werd die legging vies

ik dacht bij mezelf..........          DOE DAN WAT ANDERS AAN DUHHH.....
KOOP DAN GOEDKOPERE CRECHEKLEREN EN BEWAAR WITTE DURE KLEREN VOOR THUIS....
 duhhh hahaha leuk

Tessa loopt altijd in Donaldson merkkleding, mag niet vies worden en eet haar avondeten zonder truitje of rompertje. Liefst voeren we haar nog met een trechter in haar mondje zodat we zeker niks knoeit! En ze  gaat 3 keer per dag in bad................

hahhaha NOT! echt niet dus he!

Hier hangt vanalles in de kast, H&M is wel favoriet, maar ook Wibra, Zeeman, Hema, en via internet kopen is prima! Ze heeft ook wel wat van Villa Happ en Mexx, maar dat heeft ze dan wel eens aan als we op bezoek gaan. Thuis heeft ze ook wel vaker een campingtenue aan. Lekker makkelijk, lekker in bewegen en rollebollen!

En idd, zit er een gat in of zo, dan sjeezen we weer naar de stad!!!!!! Lekker Sjoppen! (heb er nu al zin in, zaterdag gaan 2 mama's in  Den bosch sjoppen, zonder kids en papa's!! )

groet

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi,

Ik heb van alles qua kleding. Van tweedehands tot merk en dat merk heb ik eigenlijk altijd gekregen of dus tweedehands gekocht. Ik koop gewoon wat ik leuk vind en wat ik een leuk prijsje vind. Dus de Zeeman heeft ook een goede klant aan mij, maar de HM moet een geweldige omzet hebben hahahaha!
Het liefst zie ik Hjerre natuurlijk niet vies. Elke dag probeer ik zijn kleertjes wel schoon te houden. s' Ochtends probeer ik het nog met een slabbetje.....maar tegen 12 uur wanneer meneer zijn boterhammetje krijgt en die erg graag zelf opeet, geef i het op! Dan maar weer wassen.....en dat vind ik ook helemaal niet erg! Een kind is een kind en daarbij zijn kleertjes weliswaar heel leuk voor mama, maar niet belangrijk!
Laat Hjerre maar alles zelf proberen......morgen maakt mama het wel weer schoon!

Groetjes Hanneke

Hoi!
Leuk onderwerp! Mama's en kleding, dat trekt altijd, dat zie je wel aan de reacties. Puck heeft zoveel kleding dat ik hoop dat ze nu ze begint te kruipen ze wat vaker viesmaakt, kan ik haar nog eens omkleden haha. Het feit dat ze zoveel kleding heeft komt omdat ik alles krijg van mijn zusje (die heeft een dochter van 2,5) en zelf toch ook wel gek ben op winkelen. En dan vooral veel voor weinig! Ik ben er tegenwoordig een kei in geworden om merkkleding te kopen voor echt heel weinig geld, bijvoorbeeld via internet of in de opruiming bij babyzaakjes (waar je op het laatst van de opruiming vaak nog maar 20 of 30% van de originele prijs betaalt!) Aan het eind van de zomer koop ik bv al weer war voor volgend jaar, tot nu toe is dat goed gegaan met de maat. Maar ik loop ook af en toe een kringloop winkel binnen, je verbaast je er soms over wat mensen wegdoen. Hier in de buurt verkopen ze alle kinderkleding voor 0,25 en ik heb er al regelmatig merkspullen (noppies, mexx, barbara farber, babyface) weggehaald! Kun je toch voor dat geld niet laten liggen! Het moet er dan natuurlijk wel 'niet gedragen' uitzien en dan even de wasmachine in en klaar! WIl niet zeggen dat ze alleen maar in merkkleding loot hoor, Zeeman en Hema zijn ook prima! Maar dit dametje heeft nu al een grotere garderobe dan haar mama, wat moet dat worden!
Liefs, Marcia mv Puck.
ps beetje lang verhaal maar ook zo'n leuk onderwerp!

Fabio heeft van alles: H&M, zeeman, C&A, Villa Happ, Benneton, Mexx, Gant, noem maar op.
Ik maak geen onderscheid dwz: hij ligt net zo makkelijk in de zandbak met zijn Gant shirt van 40 euro aan als met zijn zeeman shirt!
Lekker spelen hoor, als iets vuil is wassen we het en als het kapot gaat, nou dan heb ik weer een reden om nieuw te kopen (is een hobby van me )
Over het algemeen gebruik ik de duurdere kleding wel voor als we weg gaan, maar ook daarin mag hij gewoon spelen hoor!

En Jacqueline 20, ik vind het wel leuk om (o.a) merkkleding te kopen en als jij dat belachelijk vindt, is dat jouw probleem. Ieder zijn ding, toch?

Groetjes van Cissy

Terug
Bovenaan