<p>Hoi hoi,</p><p>Ik heb een zoontje van 4 weken oud die inmiddels snachts gelukkig ongeveer 5 uurtjes slaapt. Dit verschilt nog wel soms wordt hij met 4 uur al wakker.</p><p>Het bedritueel vindt ik erg lastig. Ik ben erg gespannen of hij gaat slapen en erg gestresst als hij dit niet gaat doen met een half uurtje.</p><p>Ik vindt dit zelf heel vevrelend want snap dat dit erbij hoort en dat hij er niets aan kan doen als hij huilt of wakker is. Voel me dan ook erg schuldig dat ik zo gefrustreerd raak als het niet lukt om hem te laten slapen of constant bang ben dat het niet lukt. Zijn er mama's die zich hierin herkennen? </p><p>Daarnaast slaapt onze zoon overdag niet tot nauwelijks. Elke keer probeer ik hem weer in zijn bedje te laten slapen maar dit resulteert steeds weer in huilen en 10x de trap op en af omdat hij na 5 min stil weer opnieuw gaat huilen. Ik hoor s steeds dat dit vanzelf goedkomt maar durf dit bijna niet te geloven. </p><p>In de box en wagen slaapt hij overigens ook niet. Alleen maar als ik hem vasthoudt slaapt hij korte slaapjes.</p><p>Omdat hij niet slaapt overdag kan ik dan ook niet even bijslapen en vindt het dan ook zo vevrelend als mensen zeggen moeheid hoort erbij maar je kan overdag toch even slapen als hij ook slaapt. Nou niet dus.</p><p>Pff zoals jullie merken frustratie slaaptekort en zorgen of hij zometeen wel overdag kan slapen in zn bedje.</p><p>Lang verhaal maar zo lekker om het even van me af te kunnen typen.</p><p>Hoor het heel graag als ik hier niet de enige in ben en eventuele tips of ervaringen dat echt vanzelf beter gaat want omdat ik dit nu niet durf te geloven resulteert de vermoeidheid steeds meer in spanningen en huilbuien.</p><p> </p>