Moe en frustraties over slapen baby

Je verhaal is echt heel herkenbaar. Mijn zoontje is ook 4 weken en slapen is ook een ding. 
Nachts komt hij soms om de 5 u en dan weer 3a4u. 
Ik leg hem in zijn eigen bedje maar slapen gaat de ene X beter als de andere x. Soms valt hij met voeden in slaap en dan kan ik hem zo wegleggen maar leg hem ook wakker in zijn bed en dan kan ik ook heen en weer lopen omdat hij dat niet doet. 
Ik snap dat je gefrustreerd ben. Ik heb hetzelfde. Je bent gewoon ook zelf onwijs moe en slapen als hij slaapt word hem niet. Ook omdat ik dan nog bezig ben met kolven of met me dochter van bijna 4. 
Heel veel succes en we moeten doorzetten want ik geloof ergens wel dat het beter gaat worden!

Hi! Heel herkenbaar hoor je verhaal. Onze kleine man sliep met 4 weken overdag ook vrijwel niet, tot we van het CB een Pacco inbakerdoek te leen kregen. Bij thuiskomst meteen geprobeerd en... Hij sliep 4 uur achter elkaar beneden in de box. Vanaf toen slaapt hij er altijd in en zit er tussen de 3 en 4 uur tussen alle voedingen in (soms een uitschieter naar 2 of 5 uur). We gebruikten eerst een Puckababy, maar hier had hij toch nog wat teveel vrijheid in blijkbaar. 
Daarnaast hebben een knuffel met geluid van een hartslag, helpt ook goed om in slaap te komen en weer in slaap te vallen als hij tussendoor even wakker wordt.
Ook hielp meer eten geven hier erg goed. Ik geef zelf afgekolfde melk in een fles, kan me voorstellen dat het met live voeden wat lastiger is misschien om meer te geven, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Tijdens het eerste sprongetje was hij weer hangerig en wilde overdag zelf weer niet goed slapen. Toen in de draagzak bij me genomen, hielp ook goed. Was hij toch dichtbij me, maar kon ik tenminste wel nog iets simpels doen als tanden poetsen of eten ?

Oh wat ontzettend fijn om jullie reacties te lezen ! Natuurlijk ben ik niet blij dat jullie je ook zo voelen maar het voelt wel heel erg fijn dat ik dus niet de enige hierin ben! 
Fijn te lezen dat uiteindelijk ze waarschijnlijk toch zelf gaan slapen ( kan niet wachten) maar moet het echt nog even gaan geloven dat dit Goed gaat komen.
We hebben een slaapzakje/baken zakje van swaddle me sinds hij hierin slaapt gaat de nacht al wel meestal goed dus dat is idd een goede tip om te blijven doen. 
Van de hoeveelheid voeding is idd ook een dingetje hij blijft veel zoeken naar voeding terwijl hij zit op wat hij moet krijgen per lichaamsgewicht. Ik geef de fles. Maar we gaan nu toch eens proberen wat hij doet als hij wat meer krijgt. Ga er gelijk vanaf morgen mee starten je weer maar nooit.
Tot nu toe probeer ik idd elke dag hem even in zn bedje te leggen maar op dagen als vandaag als ik er zo doorheen zit vindt ik het erg lastig omdat het niet lukt en ik van de frustraties dan nog moeier wordt dus twijfel ook of ik het overdag niet gewoon even moet laten voor wat het is.
In de wagen slaapt hij soms wel maar heel licht dus als ik uitgewandeld ben of een hobbelige weg heb is het weer huilen vaak.
Ik hoop dat acceptatie idd gaat lukken zou mezelf wel een schop onder mn kont willen geven zo van hupsa tis niet anders en door maar dat lukt nog niet erg haha.
Jullie allemaal ook succes met het ontdekken van wat werkt, hopelijk slapen ze allemaal als roosjes binnenkort en wij ook weer :) 
Meer tips zijn altijd welkom En reacties hoor ik altijd graag 
Groetjes!

Hoi hoi.. mijn zoon sliep overdag ook erg slecht behalve bij mij of in de wagen.. als hij buiten in slaap viel liet ik hem altijd buiten voor de deur staan (kon het terrein goed afsluiten) of in de tuin. Buiten slapen (mits goed gekleed) is een heel bekend fenomeen in de Scandinavische landen. Een schommelstoel hielp hier ook.. ben nu zwanger van een tweede en heb de nuna leaf gekocht omdat de vorige leen schommelstoel al zo goed hielp! Je hebt veel verschillende en ook voor newborn met muziekjes en verschillende achommelstanden! 
Blijft zoeken en geduld hebben maar zoals iedereen zegt en ik ook het komt goed! Met 14/16 weken sliep mijn zoon hele nacht door ? 
Succes

Hoi Jillzje
Herkenbaar verhaal. Ons zoontje van bijna 5 weken sliep ook niet tot nauwelijks in zn box overdag. In de nacht komt hij 1 keer na 5 uur en een keer na 3 uur (ongeveer). Ik geef borstvoeding maar als laatste voeding geven wij een grote fles kv omdat hij daar goed op slaapt. Wij lopen er tegen aan dat hij alleen bij ons in slaap valt, en niet weggelegd kan worden zonder te huilen. Ik gebruik nu twee dagen de Puckababy Piep omdat hij vrij onrustig slaapt maar ook als onderdeel van het slaap ritueel. Wellicht dat je dit kunt proberen? Ook heeft onze zoon veel zuigbehoefte als hij krampjes heeft (wat hij standaard heeft na elke voeding). Ik heb sinds gisteren een speen gevonden die hij wel pakt (avent) en ik kan hem nu zowaar in zijn box leggen als hij wakker is zonder dat hij huilt, en sneller wegleggen als hij slaapt. Misschien zou je dit kunnen proberen?
En inderdaad, iedereen zegt dat het beter wordt dus daar aan vasthouden en lekker genieten van de momenten die je hebt met je kleintje. Ze worden zo snel groot!

@jilszje
wat voor voeding krijgt je zoon? Krijgt hij botst of fles? Het kan zijn dat hij niet genoeg verzadigd raakt en daarom niet zn slaap kan vatten misschien kun je overwegen om
of bijvoeding te gaan geven (als je de borst geeft) en als je al fles geeft kun je miss forte geven voor hongerige baby’s 
daarnaast mocht je dit nog niets doen INBAKEREN ? is mijn goude tip de meeste pas geborenen vinden dit gewoon erg fijn je kunt het met een grote hydrofiel doen overdag mocht dit goed werken dan Zou ik wel een puckababy aanschaffen voor de nacht
ik weet ook niet of je een sleepyhead hebt ? Ik bakerde mijn dochter dan in legde haar in der sleepyhead naast me neer in bed en dan konden we samen slapen..
Veel geluk x

Ook voor mij erg herkenbaar! Overdag altijd moeilijk slapen. Snachts heeft hij gelukkig altijd wel goed geslapen, hij kwam 1x en tegenwoordig slaapt hij zelfs door tot 6.30/7.00 uur. En dat vanaf n iir of 23.30 (hij is nu 8 weken). Maar overdag wil hij hier ook niet echt. Hij heeft nu vaker van die fases. Toevallig nu weer, wil hij tussen 17.00 en 19.00 noet slapen. Fijn zo, tijdens etenstijd haha. Maar in t begin smiddags helemaal niet willen slapen tussen de middag en dat is zeer vermoeiend, want je komt idd zelf niet aan je rust toe. Ik heb op een gegeven moment mijn moeder en schoonmoeder ingeschakeld. Ik moest echt ff bijtanken! Moet je echt doen, want daarna kun je er weer veel beter tegen. Tenminste, dat had ik. Dan kon ik het weer makkelijker accepteren dat het nu eenmaal zo was. 
Maar het is zeker frustrerend, vooral ook de stress van gaat hij nu wel slapen? Ook dat is eigenlijk niet goed, want die spanning voelt zij echt wel bij jou! Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! Soms bleef ik er naar toe gaan om zijn speentje weer in zijn mondje te doen en soms liet ik de boel de boel en pakte hem eruit en wiegde hem lkkr op mijn arm al lopend door het huis. Vaak zing ik dan zachtjes voor hem en valt hij uiteindelijk lekker bij mij in slaap. Is eigenlijk toch ook heerlijk?! En ach, dan krijg je maar even niks gedaan! 
Maar goed, ook ik kon noet altijd zo denken haha! Het zal allemaal wel weer beter worden denk ik!!

Ook hier herkenning met zoonthr van bijna 6 weken.  Wat bij mij helpt, naast veel van alle bovengenoemde tips, is accepteren dat hij klein is en bij mij wil zijn om te slapen. Zolang ik verlof heb, geef ik mij eraan over dat ik weinig kan doen omdat hij vaak in mijn armen ligt te slapen (of wagen of draagdoek). 

Sinds deze week lukt het zowaar om zijn ochtendslaapje in zijn eigen bed te doen (cosleeper in onze kamer) dus is heb goede hoop dat het steeds beter zal gaan en dat geldt voor alle mama’s en babies uit bovenstaande reacties!

Terug
Bovenaan