Moeder van twee jongens met perfectionist als vader!

Geweldig om te lezen dat wij vrouwen niet alleen zijn...
Ik werk zelf 4 dagen en mijn man 5 dagen.
Afgelopen 2 weken was hij vrij en zorgde hij voor de kinderen. En heb ik even lekker 2 weken niks in het huishouden gedaan. Want zo denk ik..Jij zit verdorie de hele dag thuis! Maar algauw valt me op dat als ik thuis met kinderen meer doe dan hij.
Krijg dan wel meteen het verwijt ja maar jij speelt niet met je kinderen..Nee ik geef ze wat ze nodig hebben, en daarbij ook spelen maar in mindere maten omdat ze 4 en 2 zijn en bergen speelgoed hebben en ze zichzelf ook moeten vermaken.
Affijn zo loop je tegen allerlei verwijten over en weer.. maar ja we houden van ze...
 
Wat me opvalt is dat veel moeders zoveel uur werken, dan heb je het ook druk! Ik ben zelf een pietje precies en ben thuis gebleven voor mijn dochtertje. Ik vind dit veel relaxter ... boodschappen doen, huishouden, aandacht verdelen gaat allemaal makkelijker en geen gezeur over wat jullie schrijven. Mijn man heeft maar een gewone baan dus we moeten zuinig zijn maar dat is veel waard voor de harmonie in huis.

Met alle respect als het gewoon niet haalbaar is financieel maar is dit echt zo?
 
Het is maar net wat je wil Esther, ik werk zo'n 20 tot 24 uur per week sinds juni daarvoor 32 plus .
Niet omdat het perse nodig was maar omdat ik mijn werk leuk vind en er geen mogelijkheid was om minder te werken .
Ook ik ben een pietje precies, mijn man heeft een gewone baan zoals veel mannen maar wat versta jij onder een gewone baan.
Als ik niet zou werken moeten we wel een heel stuk minder doen en tja daar wil ik ook niet aan .
Ik loop ook tegen dezelfde dingen aan als bovenstaande hoor en soms zucht ik ook wel eens brrr wilde dat ik niet hoefde te werken, maar nu de oudste vakantie heeft vind ik het heerlijk om te werken even een dagje geen scheidrechter zijn.

Ieder zijn keuze maar helemaal thuisblijven zou mij niet vrolijker maken. en financieel is het zo wel lekkerder als met 1 salaris,
 
Ik vind dat het belang van het kind voorop staat en niet of je wilt werken. Je kunt thuis toch ook dingen doen die je vrolijk maken? Mijn man is timmerman dus echt geen vetpot. Gewoon bij een bedrijf.

De kunst is om creatief rond te komen met minder en jezelf niet op de eerste plaats te zetten. Tegenwoordig draait het allemaal om het ego en niet om wat nu eigenlijk echt belangrijk is in het leven.

Ik vind een rustig en harmonieus thuis belangrijker dan geld verdienen en/of een leuke baan, die kan ik na een poosje ook wel gaan zoeken als mijn kind naar school gaat.
 
Ieder heeft daarzijn eigen ideeen over, bij mij is er ondanks ik werk toch sprake van rust en harmonie.
En ook mijn man en ikhebben meningsverschillen over taak verdelingen in het huishouden e.d maar door te stoppen met werken los ik die meningsverschillen niet op .
In iedere relatie is dar volgens mij sprake van of je dan werkt of niet?
Het belang van mijn kinderen staat ook voorop! maar daarnaast vergeet ik me zelf ook niet.

Wat echt belangrijk is in het leven is voor mij wel duidelijk hoor, helaas heb ik daarvoor al ellende genoeg mee gemaakt.

Ieder zijn eigen keuze en die respecteren, ook werkende moeders zetten de belangen van hun kids voorop.
 
Bij ons is het huishouden en ons kind grotendeels mijn taak omdat ik toch thuis ben, dan hoef je geen meningsverschillen te hebben. In onze relatie is er dan ook geen sprake van meningsverschillen, ook pappa brengt zijn dochtertje naar bed en verschoont luiers, helpt als het nodig is.

Ik heb gewoon vaak het idee dat werkende moeders zoveel hooi op hun vork nemen terwijl et niet nodig hoeft te zijn, mits je de centjes nodig hebt natuurlijk.

Ik plaats mijn kind bovenaan en later kom ik wel ... vind mezelf minder belangrijk nu, lijkt mij logisch.
 
Hey allen,

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens, Esther. Veel werken is voor de kinderen niet goed. Het geeft onrust om regelmatig naar de oppas te gaan. Na een drukke werkdag moet er nog gegeten en dan het badritueel en naar bed.
Ik werk zelf 2 dagen en ik vind dit meer dan genoeg. Ik vind het goed te doen en het geeft me een heel goed gevoel over mezelf. Ik heb een tijdje niet gewerkt maar ik had het gevoel dat mijn wereld zo klein werd. Dat ik alleen nog moeder was en ik miste mijn werk enorm. Dus ik ben toen weer lekker gaan werken.
Ik vind het op de werkdagen een stuk drukker. Maar ik ben genoeg dagen thuis om het huis aan kant te hebben, om met haar te spelen om leuke dingen te doen, om de boodschappen te doen. Mijn man klaagt niet, maar kan zich niet zo goed inleven hoe het is om alles tussendoor te moeten doen en dat je als moeder de dagen dat je thuis bent echt geen vakantie hebt. Je kunt gewoon niet alles tot in de puntjes doen met kinderen om je heen. Dan maak je het gewoon sneller af. ik doe daarom in de vakanties van mijn man iets meer en de boel iets beter. dan heeft hij haar onder zijn hoede en kan ik even lekker aan het werk. En na een dagje is het huis echt goed schoon hoor.

@ mammma: Ik kan me voorstellen dat (als je meer werkt dan twee dagen) dat het nog drukker wordt. En ook zeker als je meer kinderen hebt. Ik vind ook dat je dan samen de taken beter moet verdelen. Als hij op vrijdag het huis wil soppen, prima... maar laat hij het jou niet kwalijk nemen. Wil hij de boodschappen doen, prima... maar hij mag het je dan niet verwijten.
Is hij het met de taakverdeling niet eens, maak dan een nieuwe en laat hij het dan ook loslaten. Dus niet dingen over doen die jij al gedaan hebt.
Enne... kijk eerlijk naar je eigen schoonmaakkunsten. Misschien kun jij hem tegemoet komen door het iets netter te doen. En laat hij daar dan tevreden mee zijn.
Alles meot goed afgestemd worden! En als hij iets over wil doen... ook prima... maar geen verwijten en geen frustraties! Afspraken zijn afspraken!

Succes ermee!
 
Nou nou, dat zijn al een hele hoop reacties.
Super bedankt, leuk om te lezen dat iedereen zo weer zijn eigen mening heeft! Bij ons gaat het een stuk beter, we hebben het er over gehad.. en we gaan nu vaker in overleg, voor we wat gaan doen. Ondanks dit alles, zal manlief altijd een grotere poetser blijven dan mij. Volgens mij blijf je altijd periodes houden dat je je meer stoort aan elkaar dan normaal hahahaha..... samen komen we er wel uit, als we maar blijven praten. En dat gaat meestal wel aardig, al blijf ik vaak rustiger in discussies dan hem, hij kan moeilijk praten, volgensmij iets mannelijks???????

Iedereen bedankt tot nu toe!

Liefs mammma
 
Terug
Bovenaan