Moederlijk advies nodig, wat helaas niet meer van mijn eigen mama kan.

<p>Hey Meiden! <br /><br /></p><p>Sinds kort probeer ik zwanger te raken, ik zit met heel veel onduidelijkheden en onzekerheden, het liefst zou ik heel veel dingen van mama geleerd hebben, helaas is ze er niet meer. <br />Door omstandigheden zie ik mijn vriend maar 1 keer in de maand, mijn eiersprong valt op 10 december. Ik zie hem 9 december. Regelmatige cyclus van 27. NOD- 23/24. <br />Is er iemand die zou willen mee denken? Of dit de juiste datum is.. en of het mogelijk is om zwanger te worden al zie je elkaar maar 1 keer in de maand? <br />alvast heel heel heel erg bedankt voor jullie reacties, </p><p>Bo x</p>

Het is nogal privé en ik ben bang dat ik hierdoor boze reacties krijg. 
mijn vriend moet nog 1 jaar in detentie zitten. Voordat hij vast kwam te zitten wouden we al heel graag een baby. En ik weet dat een kind een stabiele thuissituatie nodig heeft, en ik zal er ook alles aan doen om hem/haar dit te geven, ik studeer hbo recht, en thuisstudie dus ook met een baby erbij, lukt verder studeren, en waarschijnlijk denk je nu misschien "waarom wacht je dan niet gewoon" ik weet het niet, we willen het beiden zo graag, soms lijkt het alsof het nooit zal gebeuren een positieve test, alsof het te mooi is om waar te zijn. Ik ben mijn vriend en moeder verloren in korte tijd, en ik heb verder niemand waarmee ik dit soort dingen kan delen en bespreken. Dit is nu anoniem gelukkig, ik ben bang voor negatieve reacties 
alvast bedankt voor de adviesen, x 

Wat verdrietig dat je je moeder moet missen. Ik ben mijn moeder verloren toen ik zwanger was van de tweede.
Tja, als je elkaar maar 1x per maand kan zien dan wordt de kans een stuk kleiner. Aangezien je niets aan kan doen, zou ik vooral genieten van elkaar en dan merk je vanzelf of de timing goed was.
Veel succes!

Het is zeker lastiger maar niet onmogelijk. Sperma overleefd een aantal dagen in jou lichaam. Dus het zou kunnen. 
Geniet vooral elke keer samen van elkaar, maar hou je wat minder bezig met het zwanger worden. Je geeft aan dat hij nog een jaar vast zit. Ik denk dat het voor jou ook fijner is en ook voor hem als hij straks weer helemaal bij je is als je zwanger bent en wanneer de kleine er uiteindelijk is. Je hebt hem dan echt wel nodig hoor met alles. 

Zou je dat willen dan, alleen bevallen zonder je vriend erbij?

Ik heb dat ook gedaan en ik zeg je dat doet pijn hoor. Ook al krijg je hierna nog 5 kinderen, je eerste baby en eerste zwangerschap etc, het is niet hetzelfde. 

Alleen naar de verloskundige gaan, alleen babyspullen kopen etc. Een vriendin/tante/nicht etc is heel fijn om bij je te hebben maar toch anders

Wat een heftige situatie! Ik ben het met DulceMaria eens dat het verstandig is om na te denken of je het allemaal alleen wil doen. Ook omdat helaas je moeder er niet meer is. Wil je dan alleen bevallen of heb je een netwerk?
Als je eisprong 10 december is, dan is 9 december seks hebben prima. De vraag is alleen hoe goed de kwaliteit van zijn zaad is als jullie maar 1x per maand seks hebben. 
Wat zou je moeder gezegd hebben? Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik heb het idee dat je nog heel jong bent. Als je mijn dochter zou zijn, dan zou ik je adviseren om te wachten. Sowieso wachten tot je vriend vrij is. Hoe groot is de kans dat hij weer komt te zitten? Eerst alles op de rit krijgen en dan de volgende stap. Red je het financieel allemaal wel? Heb je naast je studie een baan? Verdien je genoeg om jezelf, je kind en wellicht je vriend te onderhouden? Kan je vriend nog werk krijgen met een strafblad? Zet dat eerst allemaal eens op een rijtje zou mijn advies zijn. Ik snap de wens heel goed, maar blijf realistisch!

Vergis je niet met je studie. Met een baby thuis is dat echt niet zo gemakkelijk. Ik zou persoonlijk dat jaartje nog even wachten. Ook voor je vriend, het is zoveel leuker om dit samen mee te maken. Samen naar de verloskundige, samen babyspulletjes uitzoeken. En je weet ook niet hoe je je gaat voelen. Misschien heb je vooral op het eind alle steun wel nodig van je vriend.

Terug
Bovenaan