Moederlijk advies nodig, wat helaas niet meer van mijn eigen mama kan.

Het is niet aan mij gericht, maar meen je die vragen serieus?
Ik vind het vervelend voor je dat je privé situatie niet meezit.
Maar, zwanger worden is sowieso afhankelijk van heel veel factoren. Het is niet zo, dat wanneer jou ovulatie test zegt dat je ovuleert je na 2 x seksen ( laten we het beestje gewoon bij de naam noemen ) zwanger bent.
Ik weet niet waarom jouw vriend in detentie zit, zal vast zo zijn redenen hebben. Maar als vrijwel zeker is dat die ongein nog een jaar duurt, zou ik wachten. Zeker omdat je studeert zeg je. Uit eigen ervaring weet ik dat zulke studies heel veel discipline vereisen, een baby kost relatief veel tijd, energie en geld.
Niet te veel op zwanger worden focussen, het gebeurt wanneer het moet gebeuren. Probeer te genieten van elkaar, want 1x per maand elkaar zien is weinig. Natuurlijk hoort seks er dan ook bij, maar hou het leuk en zet jezelf en je vriend niet zo onder druk. ( die indruk word gewekt door het knutselen/klussen te noemen) Het komt wel goed, probeer er vooral van te genieten  ?

Hey "Gebruiker101..." 
Ehm, ja eigenlijk meende ik mijn vraag serieus. 
Ik begrijp dat ondanks de goede timing je niet per direct zwanger word, maar ik vroeg me af waar het allemaal aan kan liggen. 
Ik eet gezond, slikfolizuur, beweeg voldoende. En ik vroeg me eigenlijk af wat er was wat ik nog meer kon doen.
nu je het zo zegt begin ik me heel verdrietig en schuldig te voelen, ik had namelijk niet het idee dat ik mijn vriend onder druk zette, omdat hij het héél graag wilt, en elke keer dat ik hem spreek hij het er over heeft.
Ik moet er inderdaad niet zo mee bezig zijn, door omstandigheden voel ik me heel eenzaam, en het idee van een baby is eigenlijk het enigste waar ik troost in vind. 

Financiëel zou ik het moeten redden, ik studeer rechten, wel een thuisstudie waar ik nog jaren over mag doen. 
bedankt voor je advies. 

Gr

Weet je... een moeder wil altijd het beste voor haar kind. Dus ik weet zeker dat jouw moeder je een kindje gunt. Maar als de situatie zo onzeker is en je alles alleen moet doen, is dat heel moeilijk. Een veilige basis is het allerbelangrijkste voor een kind. En als jullie over 9 maanden nog niet samen zijn en jij nog niet klaar bent met je studie, is dat er niet. Klinkt heel hard misschien, maar zo is het wel. 
Als ik jou een advies mag geven, hou het gezellig met elkaar. En maak je over een zwangerschap nu niet druk. Als je samen bent en verder bent met je studie is het veel fijner! Echt je hebt elkaar keihard nodig in een zwangerschap!!

Terug
Bovenaan