Moederlijk advies nodig, wat helaas niet meer van mijn eigen mama kan.

Vriend heb je nodig en studeren met baby gaat niet makkelijk. Een kindje samen is het mooiste wat er is maaaaaar veel pittiger dan je denkt. Je leven gaat veranderen en dan is het wel erg fijn als je eerst alles op een rijtje hebt. Ps. Kost ook veel geld een kleine! 

Ik zou toch ook echt even wachten nog. Alleen Zwanger zijn, alles zelf uitzoeken voor je kindje en alleen bevallen zijn dingen waar je echt niet gelukkig van gaat worden. Het is zoveel fijner als je dat kan delen, zeker als je de keuze hebt. En ik zou toch echt overwegen om eerst je studie af te ronden. Ik bleek zwanger te zijn iets meer dan een jaar geleden en hoefde alleen nog maar mijn scriptie af te ronden en dat is nu nog steeds niet gebeurd. De zwangerschap was zwaar en met een jonge baby kom je echt niet toe aan studeren. Ik baal enorm dat die scriptie nu nog moet en had het graag anders gedaan. Ik zou persoonlijk nooit in zo'n onstabiele situatie bewust beginnen aan een kindje.

Ik vind het niet helemaal aan mij om te oordelen over zo'n persoonlijke situatie als of het wel een goed idee is nu een kinderwens te hebben. Ik ga er maar gewoon vanuit dat jij(/jullie) er goed over nagedacht hebben en van elkaar houden. Lijkt mij erg heftig je moeder te verliezen en je partner er ook niet bij te hebben, wat er ook gebeurd is dat hij vast zit. 

Je vraag, of 9 december een goede dag zou zijn: in principe wel. Als je 10 december je ovulatie hebt (en je weet dit zeker) is de dag ervoor één van je meest vruchtbare dagen. Je bent vruchtbaar 2/3 dagen ervoor tot ongeveer 1 dag erna, maar nadat het eitje gesprongen is wordt de toegankelijkheid (voor de zaadcel om erin te komen zegmaar) wel snel minder. Sperma kan zeker 2/3 dagen overleven in jou, dus vandaar dat je ervoor ook al vruchtbaar bent.
Wat ik al eerder las hier ben ik het wel mee eens ook, probeer er niet zo mee bezig te zijn. Het zou mooi voor jou zijn als het lukt, maar geniet ook van de tijd die je met je vriend hebt zonder de druk van een eventuele bevruchting. Je moet maar denken, elke maand weer een kans en als je over een paar maanden zwanger zou raken kan hij wel bij de bevalling zijn. 
Sterkte met alles!

Hey! 
Heel erg bedankt allemaal voor jullie advies, lief! 
Ik ben tegen al het wijze advies ingegaan en heb vandaag geknutseld met mijn vriend. 2x 
morgen heb ik mijn eiersprong. 
zou dit voldoende kunnen zijn? 

alvast bedankt! 

gr

Hey! 
Heel erg bedankt allemaal voor jullie advies, lief! 
Ik ben tegen al het wijze advies ingegaan en heb vandaag geknutseld met mijn vriend. 2x 
morgen heb ik mijn eiersprong. 
zou dit voldoende kunnen zijn? 

alvast bedankt! 

gr

Ja zoals andere al zeiden ben je nu goed vruchtbaar dus zou genoeg kunnen zijn, helaas is alleen vrijen op de juiste dag vaak niet genoeg en moet je gewoon geluk hebben dat bevruchting en innesteling ook goed gaan maar dat is nu even afwachten.
en knutselen zal ik weglaten, hou het lekker op vrijen of gezellig maken, klinkt nu echt net alsof je alleen seks had om een baby te “maken”.

Hey "Wilkindje" 
Wat is eigenlijk de reden dat het niet lukt? Of niet meteen lukt, wanneer je op het juiste moment hebt gevreeën, en jullie beiden vruchtbaar zijn? 

gr

Terug
Bovenaan