Moeders in het buitenland

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Toevallig zal ik dat er 2 of 3 moeders zijn die ook in het buitenland wonen.
Ik zelf woon met mijn gezin in Frankrijk en heb 2 kinderen van 2 en 8 maanden.
Vind het hier heerlijk maar mis ook wel de nuchtere instelling van de nederlanders en natuurlijk de Hema!!!!

Lijkt me leuk om met meer moeders te kletsen over wonen in het buitenland en kinderen opvoeden zoals in nederland of het land waar je woont.
Hier niet echt heel veel grote verschillen alleen dat alle kinderpappen erg erg zoet zijn enwij dus de brinta ed laten overkomen uit nederland.

Groetjes Fee

Hier geen moeder in het buitenland..maar toch even reageren!
Grappig (of juist niet natuurlijk) dat je juist dingen als de Hema mist. Maar dan 1 troost: er wordt er binnenkort ook eentje in Frankrijk geopend. Nu maar hopen dat het bij je in de buurt is :D.

Klopt!! alleen die is in parijs en wij wonen in de buurt van Bordeaux.
Idd wel grappig om de hema te missen maar ja het is ook een winkel die alles heeft.
De franse kinderkleding is vaak erg truttig en niet zo praktisch.
Vaak sla ik groot in als ik op bezoek ben in nederland!!!

Groetjes. Fee

Haha wat grappig herkenbaar dat van de hema!!!
Helaas denk ik niet dat hier een hema wordt geopend.... Een jaar of 3 geleden zou er een ikea komen maar ik zie (nog) nix...
In de zomer zijn er nederlandse snackbarren waar ik heel blij naar toe ga. En sommige supermarkten hebben weleens wat ned. produkten zoals topdrop stophoest stroopwafels fristi chocomel Remia etc.
Ook hier is kinderkleding vaak tuttig (voor jongens...) veel beertjes enzo behalve Zara daar kan ik goed terecht (maar de hema is leuker...)
Ik sla ook altijd goed in als ik in Ned. ben en familie stuurt vaak dingen.
Ik woon nu 12jaar op Kreta, echt heimwee heb ik niet familie/vrienden komen geregeld.
Maar dit forum is echt heel fijn voor de Nederlandse nuchterheid!!!!
groetjes,Priscilla

Hoe komen jullie toch in zo'n land terecht vraag ik me altijd af. Vakantieliefde? Voor werk van man/vriend?
Het klinkt allemaal altijd wel heel spannend. Maar toch ook weer moeilijk dat familie niet dichtbij woont...

In '97 kwam ik voor een seizoen werken op Kreta. Kwam m'n lief tegen en ben niet meer echt weggegaan... In '99 trouwden we, in '04 weer voor de kerk en in '05 hadden we onze firstborn son in '06 en '08 de andere 2.
Met familie heb ik quality time geen quantity time alhoewel.... van april t/m okt heb ik zeker 1 van m'n ouders in huis (babysit). Het is alleen heel erg vervelend als iemand ernstig ziek is... Ja, en het shoppen he?
En ik geniet nog altijd van de mooie omgeving hier, zon zee olijfbomen,bergen. Ik ga dan wel nooit op zomervakantie maar m'n (zeldzame) vrije dagen of na het werk ben ik toch graag op t strand met de kids. (nooit in de hitte altijd na 16:00)
groetjes,Priscilla

Ik val niet echt under deze omschrijving maar toch:

Ik kom uit Denemarken en ging in 1999 naar Chicago om daar een aantal jaren te werken. In 2000 ontmoete ik daar mijn man - een nederlander dus en begin 2001 gingen wij naar Nederland verhuizen.  Wij zijn in 2004 getrouwd.  In de loop van de komende maanden verhuizen wij naar Denemarken met  ons kleine Celeste van 04-08-08.   Tijd voor mijn man om in mijn land te wonen en ik ben benieuwd hoe het zal zijn om terug te keren na bijna 10 jaar in het buitenland....Hier mis ik tandpasta uit America en bepaalde eten en snoepwaren uit Denemarken. Straks denk ik ook Hema te zullen missen maar ook de tuincentras, Etos, Albert Heijn en de markt - en als kiespijn: de files..... Maar wij zullen vaak hier naartoe gaan - 7-8 uur,    rijden/1 uur vliegen om hier familie te bezoeken. Enne ik blijf hier ook gezellig meekletsen  .

Mor74

Hej!

Ha ha ik sluit me dan maar aan! Ons gezin woont nu voor het vierde jaar in Zweden. Het bevalt goed, maar mijn oudste zoon en ik hebben wel af en toe last van heimwee, echte dan! En ja, ik mis de HEMA ook ;-) Lezen jullie dat boekje ook? Heb het uitgeleend potjandikkie, en ik weet niet meer aan wie, en het komt ook niet meer terug vrees ik.... De kleding is hier  trendy hoor, niks te klagen! H&M, Vero Moda zijn Zweedse bedrijven. De natuur is hier mooi, zuiver en oud, geen files op de grote steden na dan. Mensen zijn echter vriendelijk doch gereserveerd. Het inburgeren vreet dan ook energie, maar we kunnen wel zeggen, dat het ons lukt. We hebben het hartstikke druk met allerlei verenigingen, commissies etc.
Qua eten etc. zijn het hier echte zoetekouwen. Wij zeggen vaak, je kunt hier voor de smaken het woordje 'te' voor zetten: te zout, te zuur, te zoet en te scherp als het om bijv. chinees eten etc gaat.
Wij zijn gegaan om onze droom te volgen.... manlief kon werken voor zijn nl werkgever en wij wilden graag naar Zweden als we dan toch naar t buitenland zouden gaan. Plus dat ik nu ook mijn eigen b&btje heb, erg leuk.
Voorlopig blijven we nog drie jaar. Maaaaarrr..... moest er toch wel ff bij slikken hoor, toen we het pas moesten besluiten. Zeker nu ik vanwege famileomstandigheden naar NL vlieg zondag. Heb al wel gehoord dat ik naar dierenpark Emmen ga. En de Hema, daar verheug ik me wel op!!! En lekker lopen door het vlakke Groningen..... tegen de wind in, met mijn moeder en zusje en Linde, wel nodig en hopelijk ook fijn.
Mor74: wat heerlijk voor je dat je naar DK terug gaat. Ik  zeg: välkommen hem!
Kan je man al Deens? Ik versta het redelijk afhankelijk waar men vandaan komt. Leuk is dat als je in Scandinavië woont, ook de Noren versta ik redelijk, niet altijd. Nu praten wij hier erg plat zegt men (ja ik niet, maar mijn zoons inmiddels wel). Leuk he zo'n buitenlander met dialect, ha,ha,ha. Succes met je verhuizing!

Terug
Bovenaan