Ik ben ook zo'n mama in het buitenland, maar niet zo avontuurlijk als de meesten van jullie! Ik woon in Duitsland, net over de grens. Wij genieten hier ontzettend van het goedkoop groot wonen! Dus die dure huizen uit nederland mis ik echt niet! En wat ik ook niet mis is de medici uit Nederland, ik vind het hier echt een stuk beter geregeld in Duitsland en natuurlijk ook het beetje wegenbelasting dat he betaald voor je auto. En Iets missen uit Nederland is natuurlijk geen probleem, Emmen is 25 km! O ja, ik ben dus ook een noordeling die naar het buitenland ging....... Alleen profiteer ik vaak van de voordelen van beide landen. Helaas niet alle. Zo is het Kindergeld meer, maar omdat ik ij Nederland werk heb ik daar geen recht op. Het zwangersschapsverlof is wel korten, maar je kan dan wel weer 12 maanden thuisblijven voor 70% van je loon, maar ook dat geldt dus niet voor mij. Maar ik voel me hier thuis hoor. Al mis ik het Nederlandse wonen ook wel eens. Vooral als ik denk aan de toekomst. Erikjan of Idamirthe zo toch eens trouwen met een echt Duitser, ver in Duitsland, dat is dan ver weg.... En hier is iedereen katholiek, en ik vind een kerk wel belangrijk, maar dat doen we dus in nNderland. Maar als de kinderen ouder worden, kan dat wel eens lastig worden........
Janine