Moeders voor moeders. Hoe staan jullie hierin?

<p> Goedemorgen. Ik ben net een paar dagen achter het leuke nieuws dat  we ons eerste kindje verwachten.</p><p>Ik vind het fijn om me hier in te lezen en ervaringen te delen. Nu las ik het stukje "moeders voor moeders" . Lijkt me een Geweldig   iets, want ik weet al te goed dat een kinderwens niet voor iedereen even vanzelfsprekend is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of die hier duidelijk wel of duidelijk niet voor gekozen hebben (en dat laatste is natuurlijk ook helemaal prima!)</p><p> </p><p>Ps. Hoe voelde jullie je in de 5 a 6e week? </p>
 
Ik heb toevallig gisteren iemand langs gehad van Moeders voor Moeders. Ik zeg: doen!
Met die kleine moeite help je een stel per week!
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap niet gedaan omdat ik bang was dat mensen erachter zouden komen en dan ik het mee moest nemen naar werk maar dat is niet het geval. 
En gefeliciteerd!
 
Ik heb ook meegedaan aan moeders voor moeders, ik vond het inderdaad een fijne gedachte dat ik mensen kon helpen. Op maandagochtend zette ik de flessen in de achtertuin en de poortdeur van t slot. De bezorger haalde de potten op en zette de nieuwe lege potten weer neer. 
Ik heb inderdaad alleen flessen gevuld als ik thuis was, dus heb ze niet meegenomen naar werk. Ook toen ik een weekendje weg was, heb ik de flessen niet meegenomen. Ook echt geen enkel probleem, ze zijn inderdaad blij met iedere druppel. Ik heb me meteen aangemeld toen ik wist dat ik zwanger was, dus heb heel wat weken flessen kunnen vullen. 
Het was zo'n kleine moeite en je kunt mensen echt helpen, dus ik ben zeker voor moeders voor moeders. 
Daarnaast kan ik me herinneren dat ik met 5 a 6 weken vooral heel moe was! 
 
Ik heb ook meegedaan met Moeders voor Moeders. Ik werd zelf vrij gemakkelijk natuurlijk zwanger tegen alle verwachtingen in terwijl ik altijd gedacht had daar hormonen bij nodig te hebben ivm PCOS. Dit was voor mij een extra drijfveer. Ik vond het heel erg meevallen. Wel ben ik erg misselijk geweest waardoor de geur van de houdbaarheidssubstantie in de flessen nogal vies was maar verder vond ik het weinig moeite en fijn om iets te kunnen doen. De flessen werden heel discreet opgehaald (stonden bij ons in de achtertuin). De dame van moeders voor moeders was erg vriendelijk en begripvol en had ook nog allerlei tips tegen misselijkheid.
 
Ik heb ook mee gedaan.. 
Het is overigens niet alleen voor mensen die zwanger willen worden.. soms gebeurd het bij jongetjes dat hun balletjes niet indalen.. van wat je geeft kunnen ze ook medicatie daarvoor maken.. je helpt dus ook nog kleine jongetjes..
Ze zijn blij met iedere druppel dus als het je niet lukt is het ook geen probleem..
Je mag het tot een aantal weken doen maar door onze vakantie ben ik iets eerder gestopt..
Het staat je ook vrij om tussentijds te stoppen dus als je het gaat doen en het later toch niet ziet zitten kan en mag je het ook doen..
Enne, je doet niet alleen wat goeds voor andere, als bedankje krijg je ook nog een presentje (daar door je het niet per se voor maar is wel leuk)..
Ik zou zeggen, waarom vraag je geen gesprek aan.. dan mag je altijd nog nee zeggen als je het niet wil..
Ik kreeg nog wel een tip van diegene die bij mij langs kwam..
Zet je flessen even 1 minuut buiten met de deksels eraf (mag niet met regen, sneeuw o.i.d want de flessen moeten wel wat dat betreft schoon blijven).. dat scheelt in de lucht.. de flessen zijn namelijk gevuld met een klein laagje vloeistof waardoor de urine goed blijft zeg maar..
Ik zou het in ieder geval zo weer doen..
Je spreekt trouwens een verstopplek af waar een chauffeur de gevulde flessen omwisselt voor nieuwe flessen.. het is dus niet zo dat dat in het zicht van alle buren gebeurd (al was dat bij ons een klein beetje zo maar toen ik vertelde van de zwangerschap en over moeders voor moeders zeiden ze dat ze de flessen wel hadden gezien maar ze wisten niet eens wat het was)
 
Hoihoi!
ik doe ook mee met moeders voor moeders, en vind het een super iniatief!
aan het begin was het heel lastig, ik was veel misselijk en die flessen dan vullen is best een opgave, Maar nu een paar weken verder zit de gewenning er flink in  en is het een kleine moeite.
heb de flessen in de gangkast staan, en de opvang beker in de wc, iedere keer als ik thuis ben en moet plassen loop ik even op en neer om het te vullen, spoel ik de opvang beker om en klaar.
op mijn werkdagen doe ik het niet, maar dat was geen probleem!! 
Succes met je keuze!! 
 
Ik begin morgen met mn laatste 4 flessen. Volgende week gaan we op wintersport dus ik stop 1 weekje eerder. 
Ik was zomaar zwanger beide keren. Alleen 1e keer is gelopen in een miskraam, maar daarna na 2 mnd gelijk weer zwanger! Dit keer wel eerst de eerste echo afgewacht met 6wkn, maar daarna gelijk weer aangemeld voor mvm. 
Ik deed mee omdat ik 2 zussen heb die met ivf kinderen hebben gekregen. Dus weet als geen ander hoe moeilijk het voor andere mensen kan zijn. 
En het is maar een kleine moeite op je urine op te vangen. De fles is zomaar vol. Bij een volgende zwangerschap zou ik zo weer mee doen, maar eerst maar genieten van dit wondertje in mn buik.
 
Ik heb het wel gedaan, omdat ik het een fijn idee vond om anderen te helpen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het een gedoe vond. Vergat ik weer mijn urine op te vangen en dat gepruts met het opvangen en overgieten vond ik niet ideaal. Maar goed... Hopelijk heb ik mensen kunnen helpen! Je kunt altijd een vrijblijvend gesprek aanvragen.
 
 
Terug
Bovenaan