Moeders voor Moeders

A

Anoniem

Guest
Lieve dames, voor de 3e keer (1e keer helaas een miskraam, 2e keer zwanger van ons zoontje en nu weer, want we zijn weer zwanger) doe ik mee aan Moeders voor Moeders. Om me heen ken ik 1 iemand die ook mee heeft gedaan aan Moeders voor Moeders. Voor de rest niet en ze zeggen ook eigenlijk niet wáárom niet. Ik vind het zo jammer. Het is totaal geen moeite.

Sinds een jaar ken ik een stel die d.m.v. IVF zwanger proberen te worden en wat maar niet lukt...HELAAS. Ik voel me dan zo machteloos en gun het ze zo erg.

Maar nu ik wéér meedoe aan Moeders voor Moeders voelt het wel als het minste wat ik voor (al) die mensen kan doen. Zij moet ook steeds hormonen spuiten wat dus verkregen is dankzij Moeders voor Moeders!!!

Ik vraag me af waarom ik toch zo weinig mensen ken die wél meedoen aan Moeders voor Moeders... Voor mijzelf is het vanzelfsprekend. Het is ook maar tot de 16e week van de zwangerschap.

Nu weet ik wel dat er een zeer gering percentage voor afslankkuren wordt gebruikt, maar dat is NIET de keus van Moeders voor Moeders. Het is de overheid die dat zo heeft bepaald. Moeders voor Moeders staat ook helemaal niet achter deze regel, maar kunnen/mogen het niet weigeren.

En als het overgrote deel voor de onvruchtbaarheid wordt gebruikt, dan kan ikzelf niet wakker liggen van dat geringe percentage.

Dag Wendela

Gek zeg, dat het zo verschillend kan lijken. Ik ken juist veel mensen die het wel hebben gedaan. Zelf ben ik nu net klaar, vandaag zijn mijn laatste flessen ingeleverd. Ondanks dat het weinig moeite was, ben ik toch blij dat het er weer op zit. Ik dacht bv als ik naar de wc moest voor ik naar huis ging: "ik zal nog even wachten tot thuis, want hier wegspoelen is zonde". Onbewust was ik er toch wel mee bezig. Nu kan ik weer heerlijk overal plassen zonder na te hoeven denken!
wel op een wc, dan...

Maar een volgende keer, zou ik wel weer mee doen, hoor.

Hoi,
Vandaag is er iemand van moedres voor moeders geweest, en ik ga vrijdag starten! leuk hoor, en fijn dat je er mensen mee kan helpen. Ik ken mensen die het gedaan hebben, maar ik ken ook iemand die bij de 1e ook zwanger is geworden door die spuiten, maar bij die baby en de volgende niet heeft meegedaan met MvM, dat vond ik wel een beetje raar!
Maar waarom niet, zo kun je iets heel moois voor andere doen en je krijgt ook nog eens een leuk precentje ook nog!
Dus gewoon doen!
liefs Bo

Hallo, Ik heb nu 2x meegedaan en het gaf mij ook een erg goed gevoel. En ik heb nog 2 mensen aangemeld en die waren gelijk enthousiast en hebben ook hun 16 weken vol gemaakt. Ben blij dat ik heb mee gedaan en hoop dat iedereen dat blijft of wil gaan doen gr v

Hi,

Ik heb me gister op gegeven, vrijdag komt er al een dame langs die me alles gaat uitleggen.

Vind het een erg goed initiatief.

Ben benieuwd hoe alles te werk gaat.

Liefss..

Ik heb zelf niet meegedaan, en ik snap eigenlijk niet waarom iemand het vreemd vind dat iemand dit niet wil doen?
Ik zie ze wel regelmatig staan, die kratjes met pis voor de deur en dan denk ik: waarom zou je zo vroeg in de zwangerschap al aan je hele buurt kenbaar maken dat je zwanger bent? En thuis moeten blijven omdat iemand thuis de kratjes op komt halen, nee, dat zou ik ook niet zien zitten.

Ik heb zelf regelmatig blaasontstekingen en heb een aversie tegen het in potjes plassen, wat voor mij ook een reden is om het niet te doen. En daarbij, als ik die druk er bij krijg van: ik MOET zoveel mogelijk flessen volplassen en kan dat alleen thuis, dan krijg ik spontaan al een blaasontsteking. Plassen is voor mij al een extra ongemak in de zwangerschap en dat wil ik voor mezelf niet nog ongemakkelijker maken.
En dat je niet zeker weet of jouw plas ook gebruikt wordt voor mensen die niet zwanger kunnen worden (en geen varkens of ijdeltuiten), vind ik een erg goede reden om het ook niet te doen.

Hoewel ik zelf ook alle middelen die er zijn zou gebruiken als ik niet natuurlijk zwanger zou kunnen worden (ik werd na 1 1/2 jaar proberen pas zwanger en liep al bij een gyneacoloog), toch geloof ik ook in een soort natuurlijke balans: niet iedereen kan nou eenmaal kinderen krijgen, anders wordt het te druk op de wereldbol. En dat die vruchtbaarheid onder vrouwen oneerlijk verdeeld is, ja, dat is een ding dat zeker is. Als ik zie wat er in één schooljaar aan ongewenste (tiener)zwangerschappen onder mijn leerlingen is, terwijl het mij niet lukte om zwanger te worden, dan kan ik daar ook kwaad om worden. Of een schoonzus die voor de 3e keer te laat is voor een abortus (en dat gerust zegt waar haar kinderen bij zijn...). Tja, sommige vrouwen horen geen kinderen te krijgen en krijgen die wel, anderen verdienen het zo, maar krijgen ze niet. En wie ben ik om die natuurlijke balans te verstoren? (zolang het niet om mezelf gaat natuurlijk)

Egoïstisch? Zeker weten! Maar ik heb er een goed excuus voor: ik ben zwanger!

Hallo,
Ik heb me ook gelijk op gegeven voor moeder voor moeders toen ik wist dat ik zwanger was. Bij mij in me omgeving zijn juist ook veel vrouwen die zich ervoor opgeven.
Ik ben blij dat moeders voor moeders bestaat, zo krijgt iedereen een kans om toch ook zwanger te raken al is t niet op de gewone manier.
Het boek of dvd wat je krijgt van moeders voor moeders is ook erg mooi.
Fijne dag.

Hee Pliep

Laat ik even voorop stellen dat ik vind dat je moet doen wat je zelf wil, maarre: ik wil even wat onduidelijkheden uit de weg ruimen:

Je hoeft niet alle potten vol te plassen, ze zijn blij met wat je wel geeft.
Je hoeft niet thuis te blijven voor het ophalen, je kan het in de voortuin zetten.
En als je het annoniem wil houden, kan je het zelf op een inleverpunt in de buurt inleveren. Dus niemand hoeft het te weten.

Ik wil je niet ompraten, want volgens mij ben je duidelijk genoeg. Maar ik vind het wel vervelend dat er een spookbeeld leeft bij jou, dat niet klopt met de werkelijkheid.

Heb verder een goede en hopelijk voorspoedige zwangerschap!

Terug
Bovenaan