Moeders voor Moeders

quote: eva23 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-08-2006 19:56:09'));

Ook ik wil hier graag nog even op reageren!

Pliep ik vind het inderdaad erg egoistisch dat je zegt dat er nu eenmaal een natuurlijke balans is, zolang jij daar zelf maar niet door getroffen wordt.
Je mag dan zwanger zijn, dit soort uitingen zijn wat mij betreft niet echt tactvol.
Ik til er misschien een beetje zwaar aan omdat ik net getroffen ben door 'deze natuurlijke balans'.
Ik heb vorige week een miskraam gehad. Had nu 9 weken moeten zijn.

Ik heb ook meegedaan met moeders voor moeders, maar ik twijfel of ik de volgende keer weer mee wil doen. Voor mij is er nu een hele duidelijk associatie met de miskraam, ik was namelijk elke keer dat ik in de 'maatbeker' plaste bang dat ik er weer bloed in aan zou treffen. Maar misschien is dit gevoel een beetje gezakt tegen de tijd dat ik opnieuw zwanger ben...

groetjes eva

Zal ik nog reageren? Nou voor de laatste keer dan. Ik merk dat ik hier in de minderheid ben, maarja.

Wat ik bedoelde met egoïstisch is dat ik liever voor mijn eigen gemak kies tijdens mijn zwangerschap dan dat ik  wildvreemden wil helpen.
En over die natuurlijke balans: dat is puur voor mezelf om dingen te willen verklaren en te verwerken. Ieder heeft zo zijn eigen manier. En ik ben ook  al eerder getroffen door die natuurlijke balans, maar je kan het ook zo bekijken:  misschien was er wel een reden voor dat je lichaam de baby afstootte, misschien was het wel zo ernstig gehandicapt dat het geen overlevingskans had. Maar, zoals ik al  zei: dit is MIJN manier van verwerken, het hoeft niet de  jouwe te zijn.

Nou ja iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten of ze wel of niet mee doen. Ik heb me afgelopen donderdag ook opgegeven en meteen begonnen. Ik vind het een heel goed inatief. Ik ben blij dat ik anderen op zo'n simpele manier kan helpen.
Je hoeft niet thuis te blijven voor het ophalen van de kratjes en als je het niet voor de buurt wilt weten dan kun je een ander adres afspreken. Ik doe met veel plezier mee en hoop meer vrouwen met mij.
groeten saar

hallo,
ik wilde even vertellen dat ik wel heb meegedaan bij mijn tweede zwangerschap (de eerste wist ik pas bij 12 weken) en dat ik er verschrikkelijk moeite mee heb gehad in verband de lucht uit de potten........bijna elke keer tijdens het ingieten, mocht ik ook gelijk mijn maaltijd teruggeven aan de wc-pot.
ik heb ook besloten om bij een eventuele derde eerst af te wachten of ik weer zo misselijk ben voor ik me aanmeldt.
patricia

Even snel reageren op de volgende twee punten (wellicht twee tips?):

1. De stank in de potten.
Mij werd een speciaal middeltje voor in de  flessen  aangeboden wat de geur grotendeels tegengaat. Ik was zelf ook best misselijk en die mevrouw van MVM zei meteen dat als ik er niet tegen kon, zij een middeltje heeft om in die flessen te gieten om zodoende de geur grotendeels tegen te gaan.
Verder houd ik (voor de zekerheid) mijn adem in als ik het overgiet. Zo heb ik er niet veel last van.

2. Kratten in de voortuin.
De eerste twee keer waren de kratten achter twee bomen in mijn voortuin verscholen, maar die zijn er vorig jaar uit gegaan. Nu zet ik de twee kratten op elkaar naast mijn voordeur met een vuilniszak eroverheen. Easy.

Nou ik wil wel mee doen, maar het mag niet....
Er zijn nieuwe richtlijnen en als je ooit een bloedtransfusie hebt gehad, dan mag je niet meer voor mvm plassen.
Het vreemde is dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap (anderhalf jaar geleden) nog wel mee mocht doen.

Ik begrijp het wel, maar aan de andere kant, navelstrengbloed wordt erg streng gecontroleerd en konden wel doneren en een plasje niet.

Nou ja dan niet, heel simpel.

Vind trouwens wel dat ze je dat gewoon telefonisch kunnen vragen, nu sta je toch een beetje vreemd te kijken als ze je dat tijdens een intake meedelen...

Nina

Terug
Bovenaan