Moeders voor Moeders

Tuurlijk is het voor een goed doel maar niet iedereen heeft de mogelijkheden om eraan mee te doen. Hier in de noordelijke provincies zitten geen vestigingen en ga er echt niet zolang voor in de auto zitten.

Ik snap dat sommige vrouwen er heel veel baat bij hebben maar het is en blijft een vrije keuze dus een ander veroordelen om het wel of niet meedoen zou ik niet aan beginnen.

Hoi meiden,

ook ik doe mee aan MvM, vandaag begonnen!! Kleine moeite lijkt mij en bij mij halen ze niet eens thuis op, maar een dorpje verderop, daar  is het verzamelpunt!
En ik vond de kadootjes ook hartstikke leuk! (daar doe ik het natuuurlijk niet voor) Ik heb voor de DVD gekozen. En ik kreeg zowiezo het 3-delige bordjessetje, echt leuk!
Nou hebben wij er bijna 3 jaar over gedaan om zwanger te worden (toch gelukt op de natuurlijke manier) maar had toch bijna gebruik moeten maken van het medicijn!
Gelukkig zijn er toch nog veel vrouwen die het doen!!!

Allemaal suc6 verder!!!

Liefs Antoinet
(6w&2d)

hallo pliep

ja inderdaad kan ik je begrijpen dat je niet gelijk bij week 6 het aan de burn wilt laten zien dat je in blijde verwachting bent, misschien terwijl as opa's en oma's en ooms en tante het misschien nog niet weten.

zelf heb ik 2.5jr gelden meegedaan. toen ik mijhad opgegeven zei ik het gelijk. toen zei de mevrouw van moeders van moeders. je mag ook elke maandag de 2 krantjes zelf komen brengen en meenemen . en bij onze eerst afspraak ben ik ook naar haar toe gegaan ipv zij bij mij geweest.

ik bracht elke maandag avond de krantjes naar haar toe. had een grote plasticzak waar zo in kon.

zo was het het discreet.

misschien een tip voor je

ik doe wel mee, vind het ook belangrijk om als ik maar een klein beetje iemand er eerder zwanger door kan krijgen het toch te doen. Maarre....
heel eerlijk gezegd vind ik het geen kleine moeite, maar een grote opgave. Ik vind die flessen leeg of gevuld zo vreselijk stinken naar dat conserveringsspul, dat ik mijn plasjes haast kokkend overgiet.
Maar ja het  is voor een goed doel. Ik hoop dat niet teveel mensen het gebruiken om af te slanken.
Een beetje mijn bedenkingen bij het super liefdadige karakter wat er geschetst wordt van Moeders voor Moeders heb ik wel. Volgens mij wordt het in Oss, door Diosynth verwerkt, dit hoort bij Organon, Akzo Nobel en volgens mij is dat een goed winstmakend bedrijf, dus daar kan dan best een klein kadootje vanaf voor de vrouwen die zomaar gratis hun plasjes opvangen!

Hallo dames,

Ook ik heb 2 x meegedaan en inderdaad (bijna kokhalzend) dagelijks meerdere malen mijn plas overgegoten in de -voor mij- afgrijselijk stinkende groene bakken. En onderweg inderdaad denkend: "Bijna thuis, bijna thuis, bijna thuis..." omdat ik op mijn werk niet was gaan plassen. Want ondanks dat de vriendelijke MvM-mevrouw benadrukte dat dit echt niet nodig was... als je er zo mee begaan bent vind je het gewoon zonde om het door het riool te spoelen!

Ik heb ook wel eens gehoord dat (om maar iets te noemen) Het Gooi zich mooi laat maken  met behulp van o.a.  wat wij inleveren. Maar ik kan me daar niet aan storen hoor. Als ik het weet, weet Het Gooi het ook en die zullen hun eigen moraal moeten aanspreken. Dat door die praktijken toch weer minder beschikbaar is voor vrouwen die zelf niet zwanger kunnen worden.

Pliep: ik begrijp wat je schrijft, alleen schrijf je het wel heel erg in  een 'dit is nou eenmaal het lot'-sfeer naar mijn mening. Kan hard overkomen voor vrouwen die niet/moeilijk zwanger kunnen worden. En eerlijk gezegd vind ik persoonlijk je reden om niet mee te doen niet terecht, maar dat is al door iemand anders hierboven weerlegd. Ook al heb je op andere punten wat mij betreft gelijk hoor, ook ik kan echt boos worden om mensen die onhandig, ongewenst zwanger raken. Sommigen kunnen er echt niks aan doen (een vriendin van mij is alleenstaand en had een spiraaltje. Toch zwanger geraakt en is nu alleenstaande moeder). Maar wat jij schrijft over je schoonzus: schandalig!! Ik mag hopen dat je daar wel iets van gezegd hebt? Ik zou mezelf niet in kunnen houden, wat een vreselijk mens moet zij zijn, om zoiets uberhaupt uit te DURVEN spreken! BAH BAH BAH!

Anyway, voor mij is het meedoen aan MvM heel vanzelfsprekend, alleen moet iedereen het voor zich weten. Maar Pliep en haar medestanders: het is echt niet zo 'naar'  als je denkt en het duurt maar 2 tot 2,5 maand. De wetenschap dat je een andere vrouw (of misschien meerdere) heel blij kunt maken met iets dat je zelf wel al hebt (lees: gaat krijgen) zou een beloning op zich kunnen zijn, buiten het leuke geschenkje om wat MvM je geeft als kadootje.

Dames, voor mij zit het erop want ik heb er al twee rondhuppelen, maar gewoon lekker blijven druppelen in de flessen hoor, 't is voor een goed doel!!

Anouk

quote: KleineWondertjes reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2006 21:35:35'));

Pliep: ik begrijp wat je schrijft, alleen schrijf je het wel heel erg in  een 'dit is nou eenmaal het lot'-sfeer naar mijn mening. Kan hard overkomen voor vrouwen die niet/moeilijk zwanger kunnen worden. En eerlijk gezegd vind ik persoonlijk je reden om niet mee te doen niet terecht, maar dat is al door iemand anders hierboven weerlegd. Ook al heb je op andere punten wat mij betreft gelijk hoor, ook ik kan echt boos worden om mensen die onhandig, ongewenst zwanger raken. Sommigen kunnen er echt niks aan doen (een vriendin van mij is alleenstaand en had een spiraaltje. Toch zwanger geraakt en is nu alleenstaande moeder). Maar wat jij schrijft over je schoonzus: schandalig!! Ik mag hopen dat je daar wel iets van gezegd hebt? Ik zou mezelf niet in kunnen houden, wat een vreselijk mens moet zij zijn, om zoiets uberhaupt uit te DURVEN spreken! BAH BAH BAH!

Na het lezen van de berichtjes heb ik nog een reden om niet mee te doen: de stank, daar had ik nog niet eens over nagedacht.

Wat ik eerder schreef over dat de een wel zwanger wordt en de ander niet, ik snap heel goed dat dat niet leuk is als je zelf niet zwanger kan worden. Bij mij duurde het ook vrij lang, maar door zo te denken kon ik het juist makkelijker accepteren dat er zoveel meiden op mijn werk zo snel zwanger worden. En ik neem het hun dan ook niet kwalijk, ik veroordeel absoluut geen mensen die zonder te plannen zwanger worden, want ik heb ook bij tienermoeders gezien dat ze ontzettend veel van hun kind houden en echt goede moeders zijn. Maar ik word dan eerder kwaad op 'het lot'.

En wat betreft mijn schoonzus: tja, het heeft weinig zin om een zinnig gesprek met haar aan te gaan, zij ziet zichzelf als slachtoffer en dat ze daarbij haar kinderen meeneemt, heeft ze volgens mij niet echt door. Ik weet niet of ze echt zwakbegaafd is, maar ze zit in ieder geval een eind onder de normale intelligentie.

En ik ben overigens al 22 weken zwanger, dus voor degenen die me over willen halen: dit heeft geen zin meer (misschien voor een volgende zwangerschap)!

quote: chislaine reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2006 19:27:36'));

Tuurlijk is het voor een goed doel maar niet iedereen heeft de mogelijkheden om eraan mee te doen. Hier in de noordelijke provincies zitten geen vestigingen en ga er echt niet zolang voor in de auto zitten.

Ik snap dat sommige vrouwen er heel veel baat bij hebben maar het is en blijft een vrije keuze dus een ander veroordelen om het wel of niet meedoen zou ik niet aan beginnen.

Ik heb wel gehoord dat ik egoïstisch ben omdat ik niet naast mijn drukke gezinsleven en werk ook nog eens minimaal een uur in de auto ga zitten om mijn urine in te leveren. Nou ja dan maar egoïstisch.

Ik vind het vreselijk dat mensen geen kinderen kunnen krijgen, en ik denk ook dat dat verdriet niet onderschat moet worden, maar om dan van iemand te horen dat ik vrouwen de kans ontneem om zwanger te worden, gaat me echt te ver. Dat zij niet zwanger kunnen worden komt niet door mij.

Dat is trouwens  een soortgelijke  discussie als  je opgeven als donor. Omdat er mensen zijn die er voor kiezen om zich niet te registreren als donor, zouden mensen onnodig overlijden. Nee die mensen overlijden aan hun ziekte, want voordat ik donor ben, ben ik wel eerst zelf dood. Ok hele andere discussie  sorry, moest het even kwijt.

Miep  

Ook ik wil hier graag nog even op reageren!

Pliep ik vind het inderdaad erg egoistisch dat je zegt dat er nu eenmaal een natuurlijke balans is, zolang jij daar zelf maar niet door getroffen wordt.
Je mag dan zwanger zijn, dit soort uitingen zijn wat mij betreft niet echt tactvol.
Ik til er misschien een beetje zwaar aan omdat ik net getroffen ben door 'deze natuurlijke balans'.
Ik heb vorige week een miskraam gehad. Had nu 9 weken moeten zijn.

Ik heb ook meegedaan met moeders voor moeders, maar ik twijfel of ik de volgende keer weer mee wil doen. Voor mij is er nu een hele duidelijk associatie met de miskraam, ik was namelijk elke keer dat ik in de 'maatbeker' plaste bang dat ik er weer bloed in aan zou treffen. Maar misschien is dit gevoel een beetje gezakt tegen de tijd dat ik opnieuw zwanger ben...

groetjes eva

Terug
Bovenaan