Hallo dames,
Ook ik heb 2 x meegedaan en inderdaad (bijna kokhalzend) dagelijks meerdere malen mijn plas overgegoten in de -voor mij- afgrijselijk stinkende groene bakken. En onderweg inderdaad denkend: "Bijna thuis, bijna thuis, bijna thuis..." omdat ik op mijn werk niet was gaan plassen. Want ondanks dat de vriendelijke MvM-mevrouw benadrukte dat dit echt niet nodig was... als je er zo mee begaan bent vind je het gewoon zonde om het door het riool te spoelen!
Ik heb ook wel eens gehoord dat (om maar iets te noemen) Het Gooi zich mooi laat maken met behulp van o.a. wat wij inleveren. Maar ik kan me daar niet aan storen hoor. Als ik het weet, weet Het Gooi het ook en die zullen hun eigen moraal moeten aanspreken. Dat door die praktijken toch weer minder beschikbaar is voor vrouwen die zelf niet zwanger kunnen worden.
Pliep: ik begrijp wat je schrijft, alleen schrijf je het wel heel erg in een 'dit is nou eenmaal het lot'-sfeer naar mijn mening. Kan hard overkomen voor vrouwen die niet/moeilijk zwanger kunnen worden. En eerlijk gezegd vind ik persoonlijk je reden om niet mee te doen niet terecht, maar dat is al door iemand anders hierboven weerlegd. Ook al heb je op andere punten wat mij betreft gelijk hoor, ook ik kan echt boos worden om mensen die onhandig, ongewenst zwanger raken. Sommigen kunnen er echt niks aan doen (een vriendin van mij is alleenstaand en had een spiraaltje. Toch zwanger geraakt en is nu alleenstaande moeder). Maar wat jij schrijft over je schoonzus: schandalig!! Ik mag hopen dat je daar wel iets van gezegd hebt? Ik zou mezelf niet in kunnen houden, wat een vreselijk mens moet zij zijn, om zoiets uberhaupt uit te DURVEN spreken! BAH BAH BAH!
Anyway, voor mij is het meedoen aan MvM heel vanzelfsprekend, alleen moet iedereen het voor zich weten. Maar Pliep en haar medestanders: het is echt niet zo 'naar' als je denkt en het duurt maar 2 tot 2,5 maand. De wetenschap dat je een andere vrouw (of misschien meerdere) heel blij kunt maken met iets dat je zelf wel al hebt (lees: gaat krijgen) zou een beloning op zich kunnen zijn, buiten het leuke geschenkje om wat MvM je geeft als kadootje.
Dames, voor mij zit het erop want ik heb er al twee rondhuppelen, maar gewoon lekker blijven druppelen in de flessen hoor, 't is voor een goed doel!!
Anouk