quote: KleineWondertjes reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2006 21:35:35&apos

);
Pliep: ik begrijp wat je schrijft, alleen schrijf je het wel heel erg in een 'dit is nou eenmaal het lot'-sfeer naar mijn mening. Kan hard overkomen voor vrouwen die niet/moeilijk zwanger kunnen worden. En eerlijk gezegd vind ik persoonlijk je reden om niet mee te doen niet terecht, maar dat is al door iemand anders hierboven weerlegd. Ook al heb je op andere punten wat mij betreft gelijk hoor, ook ik kan echt boos worden om mensen die onhandig, ongewenst zwanger raken. Sommigen kunnen er echt niks aan doen (een vriendin van mij is alleenstaand en had een spiraaltje. Toch zwanger geraakt en is nu alleenstaande moeder). Maar wat jij schrijft over je schoonzus: schandalig!! Ik mag hopen dat je daar wel iets van gezegd hebt? Ik zou mezelf niet in kunnen houden, wat een vreselijk mens moet zij zijn, om zoiets uberhaupt uit te DURVEN spreken! BAH BAH BAH!
Na het lezen van de berichtjes heb ik nog een reden om niet mee te doen: de stank, daar had ik nog niet eens over nagedacht.
Wat ik eerder schreef over dat de een wel zwanger wordt en de ander niet, ik snap heel goed dat dat niet leuk is als je zelf niet zwanger kan worden. Bij mij duurde het ook vrij lang, maar door zo te denken kon ik het juist makkelijker accepteren dat er zoveel meiden op mijn werk zo snel zwanger worden. En ik neem het hun dan ook niet kwalijk, ik veroordeel absoluut geen mensen die zonder te plannen zwanger worden, want ik heb ook bij tienermoeders gezien dat ze ontzettend veel van hun kind houden en echt goede moeders zijn. Maar ik word dan eerder kwaad op 'het lot'.
En wat betreft mijn schoonzus: tja, het heeft weinig zin om een zinnig gesprek met haar aan te gaan, zij ziet zichzelf als slachtoffer en dat ze daarbij haar kinderen meeneemt, heeft ze volgens mij niet echt door. Ik weet niet of ze echt zwakbegaafd is, maar ze zit in ieder geval een eind onder de normale intelligentie.
En ik ben overigens al 22 weken zwanger, dus voor degenen die me over willen halen: dit heeft geen zin meer (misschien voor een volgende zwangerschap)!