Moeders voor moeders??

Hai,

Ze maken er het medicijn pregnyl van. Dit is nodig in de beslissende fase van de ivf en kan helaas niet worden nagemaakt. Het is ook meteen het meest prijzige medicijn. (tijdens de ivf heb je 4 soorten). 1 zwembad vol is voor 1 vrouw medicijn. Er is dus een chronisch tekort aan.

Als je je aanmeld via internet staan ze niet meteen op de stoep hoor. Dit kan via moedersvoormoeders.nl. Ik kreeg dit keer weer 3 cadeautjes. Niet dat je het daarvoor doet en ik zeker niet gezien mijn ivf verleden maar het is wel leuk. Ze doen ook nog een zwangerschapstest (van tevoren even een beetje in een bekertje plassen) en die is plat dus leuk voor in je plakboek.

gr.Ing

Hoi Hoi,

Ik doe voor de 2de keer mee aan moeders voor moeders. Vind het eigelijk heel normaal om mee te doen. Je helpt er een ander mee en het is een kleine moeite. Ik krijg 1x in de week 2 groene kratten met daarin 7 flessen (voor elke dag dus een nieuwe fles)  en de 1ste keer krijg je ook een grote witte kan om je urine op te vangen.

Groetjes

Ik vind het ook erg normaal om mee te doen met Moeders voor moeders. Sorry dat ik het zeg, maar het argument: "als je je maar een beetje in staat voelt", is in mijn ogen een beetje een excuus. Ik heb zelf "voor niets" 8 weken in een kannetjes geplast tijdens mijn eerste zwangerschap, dat werd een miskraam. De 2e zwangerschap kon ik me niet eens aanmelden doordat ik weer een miskraam kreeg.
Nu de derde zwangerschap ben ik wel later begonnen (wk 9), omdat ik zekerheid wilde over deze zwangerschap.
Maar op een andere manier dan de vrouwen die met ivf bezig zijn weet ik ook hoe het is als je wens niet in vervulling gaat.
De vrijwilligster van Moeders voor moeders zei tegen mij dat als ik het echt niet kon harden door de misselijkheid er altijd een paar mogelijkheden waren.
1) de dag opsparen (niet 24 uur, maar bijv. 8 uur) en dan je man in de flessen laten doen. 2) een paar keer per dag zelf doen ipv. iedere keer.
3) uiterste nood: de flessen een uurtje zonder dop buiten laten luchten, dan stinken ze minder.

Zie het als iets positiefs dat bij zwanger zijn hoort, waarmee je andere vrouwen hun grootste wens ook hopelijk in vervulling kunt laten gaan!!!

Shanaz

hoi hoi

Ik ben 1 week geleden bevallen van een kerngezonde dochter. Mijn tweede kindje. En ik heb beide keren met moeders voor moeders meegedaan, en wel vrij snel dat ik wist dat ik zwanger was.
Ik deed mee omdat ik (helaas) de keerzijde van de medaille ken. Ik kan namelijk niet zo zwanger worden. Ik ben de gelukkige die met medicatie wel zwanger kan worden dus ik vind het heel belangrijk om toch een paar weken moeite te doen. En ja het is een "geklooi"met die flessen en ik vond de flessen vreselijk stinken (ook zonder urine) Maar je kunt zo veel mensen zo ontzettend blij maken. Dus waarom zou je niet helpen?
Succes met je beslissing.
groetjes sylvia

Ook ik heb meegedaan met moeders voor moeders.
Voor mij was de reden dat we het geluk hebben gehad om al in de eerste ronde zwanger te raken.
Ik weet dat er veel vrouwen zijn die dat geluk niet hebben en op deze manier wilde ik mijn steentje bijdragen.

Natuurlijk heb ik weleens momenten gehad dat ik het "potje plassen" zat was, maar ik heb toch de volledige tijd meegedaan.
En ik zou het een volgende keer zo weer doen.

heey dames ik doe voor de 3e of 4e x mee, moet ik even mijn
nijntje servies en bestek op natellen...
ik doe het nu echt alleen voor de mama's die het medicijn
hard nodig hebben,want vind het nu echt een gedoe en idd
die bussen stinken!!! mijn 1e echo zit al in het lijstje wat ik dit x kreeg..
wederom een serviesje.. en ik vond de leesstof die je erbij kreeg altijd leuk!!
de boekjes als"in verwachting enz"
ik zou me niet prettig voelen als ik niet mee zou helpen..
ik HOPPA 4 kids en iemand anders niets????
nee daar kan ik niet mee leven...dan pies ik wel 11 weken in een
maatbeker!! maar sorry 's nachts niet hoor..
dan ga ik slapend plassen op de wc en rol mijn bed weer in!!!
pies 8 bussen vol in een week, dat vind ik zat!!
veel succes met je keuze, ik moet ook nog ff..
liefs wenn

12 weekjes zwanger van de 4e

Hallo meiden,

Als 'grootverbruiker' van pregnyl wil ik jullie allemaal hartelijk danken voor jullie bijdrage!

Thanx!

Liefs, Amber

Hey allemaal,

Bedankt voor alle reactie's. Ik heb vanmorgen gebeld moet moeders voor moeders en heb vrijdag ochtend een afspraak. Ze komt dan alles uitleggen over hoe precies alles gaat. Ik heb wel alvast nagevraagd of het opgehaald wordt of dat ik het weg moet brengen, want ik vond het niet z'n fijn idee dat ik als "melkboer" rond moet rijden met die flessen. Maar ze komen het ophalen.
Voor diegene die het hard nodig hebben: Ik zal mijn best voor jullie doen en voor jullie duimen.

Groetjess

Terug
Bovenaan