Moeders voor moeders??!!??

Hallo,
Bij de eerste kwam ik er pas wat laat achter. Bij de tweede en nu bij de derde ook gedaan. Ik vond het relatief ook een kleine moeite, maar was ook blij dat ik klaar was. Als ik echter 30 weken had moeten sparen, had ik het ook gedaan.

Het idee dat door jouw kind en zwangerschap misschien wel een extra nieuw leven ontstaat, is mooi.

Verder wordt het ook gebruikt voor pasgeboren jongens waarvan de balletjes nog niet zijn ingedaald. Het kan dus zomaar zijn, dat je het voor jezelf doet. Ik heb 2 meiden en krijg er weer 1, dus bij mij is dat niet het geval, maar dat wist ik pas, nadat ik klaar was.

Ik vind het een heel mooi concept en een mooie benaming.

Fijn dat je het gaat doen.

Succes,

Tamar

Hoi,

Ik wilde nu ook graag meedoen met MvM, maar mag niet, want ik heb 1 jaar in Londen gestudeerd in 1993-1994. Je moet een vragenlijstje invullen en daar wordt o.a. gevraagd of je langer dan 6 mnd (bij elkaar opgeteld) in Gr.Br. bent geweest in de periode 1980-1996 (onontdekte Gekke Koeien tijd daar). Zo ja, dan mag je niet meedoen. Verder staan er nog een aantal vragen op het lijstje. Als je maar één keer ja hebt moeten invullen, kan je al niet meer meedoen. Het is heel jammer dat ze dit niet alvast op hun site zetten, scheelt een hele hoop. Dan had ik me al niet opgegeven en had ik hun informatrice een tripje kunnen besparen.

Maar, doen! Ik ken een hoop mensen die veel verdriet hebben omdat ze geen kindje kunnen krijgen en ik ken ook een heleboel die door vruchtbaarheidsbehandelingen (mede dankzij MvM) wel inmiddels een kindje hebben.

Anne

Ik wilde het ook heel graag doen, omdat ik ook weet hoe het kan zijn als je niet zwanger kan raken.
Dus had me netjes aangemeld en mn naam door gegeven aan de Vk, maar toen belde die vrouw en toen bleek dat je dus niet mee mag doen als je een bloedtransfusie hebt gehad.. En die heb ik gehad na mijn eerste bevalling.
Dus helaas mocht ik niet mee doen.

Groetjess

Ik heb ook meegedaan, vond het inderdaad een kleine moeite. Af en toe was ik het wel zat en vooral 'snachts liet ik die fles wel voor wat het was maar verder... Ik zou het zo weer doen!

Nu ben ik erg makkelijk zwanger geraakt maar je weet nooit wat de toekomst je kan brengen en dan is het een fijn idee dat er vrouwen zijn die door iets simpels als je urine in een fles gieten geholpen kunnen worden. :)

hoi !
Ik heb het 10 weken gedaan, heb afgelopen dinsdag mijn laatste 2 kratten ingeleverd.
Soms werd het aan het einde wel een opgave, maar het is toch wel een fijn idee, om bij te kunnen dragen aan de kindwens van een ander. Zeker als je zelf weet hoe en wat.

@mama van Aimée: wist je dat dan ook uitgesloten bent van het geven van bloed? Dat vertelde die dame van MvM. Daar stellen ze nl bijna dezelfde vragen. Ben benieuwd of het ook geldt voor donororganen. Ga ik eens uitzoeken.

Anne

Hi,

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik heb wel mee gedaan met mvm.

Het is niet zo ingewikkeld. Je moet elk plasje opsparen en in een speciale bus doen. Elke dag een nieuwe bus en dan wordt het 1 keer per week opgehaald. Je hoeft echt die bus niet overal mee naar toe te nemen. Als ik werkte dan dropte ik mijn plas gewoon in het toilet, ook als ik op bezoek was of zo.

Ik had het na 10 weken wel gezien. Ik was er vrij vroeg bij en was ook wel weer blij thuis gewoon te kunnen plassen. Of ik het nog een keer zou doen, weet ik niet. Bij de eerste heb ik het ook niet gedaan, ik had toen genoeg aan mezelf. Nu heb ik het wel gedaan omdat ik me beter voelde in de zwangerschap.

Succes met je keuze.

Gr. Tamara.

Hoi, ik spaar ook sinds 3 weken mn urine. Ik heb 2 kratten gekregen(zijn dus 8 potten) maar ik krijg met pijn en moeite 2 potten gevuld!!! Ik werk full-time en ben overdag dus nooit thuis. Kan dus alleen sochtends en savonds opvangen. Maar ja, alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar. Ik heb het geluk dat ik heel snel zwanger was, dat kan helaas niet iedereen zeggen. Moet zeggen dat ik het echt een kleine moeite vind, maar ik denk dat ik het ook wel fijn vind als die weken voorbij zijn. Groetjes.

Terug
Bovenaan