A
Anoniem
Guest
Op dit moment zit ik op 19+6 dagen zwangerschap. Lichaamelijk heb ik niets te klagen, maar de hormonen zijn verschrikkelijk.
Ik ben altijd erg op mijzelf geweest, maar nu moet ik van niemand iets hebben. Regelmatig staat er onaangekondigd visite op de stoep. Op een een of andere manier kan ik dan niet aardig doen en stuur ik iedereen weg, wanneer ik er geen zin heb.
Maar nu hetgeen wat mij het meeste dwars zit. Mijn moeder kan gewoon niet begrijpen dat ik geen zin heb om sociaal te doen. Als ik geen zin heb om te bellen bel ik niet, als ze voor mijn deur staat stuur ik haar weg. Het irriteerd mij mateloos dat ze alles wil weten. Ze schrijft op kalender wanneer ze een foto wil maken van mijn buik. Ze belt elke dag om te vragen of ik al wat voel. Ze zoekt op marktplaats meubels die ik nog moet hebben en geeft mij allemaal links met sites van geboorte kaartjes....
Echt werkelijkwaar gek word ik er van. En gisteren was de druppel, we hebben knallende ruzie gehad. Ik heb haar verteld hoe ik er overdenk. Ik ben zwanger en niet zei. Ik deel mijn zwangerschap met mijn man en niet met haar of met wie dan ook. Waarom kan ze dat nou niet bevatten.
Ze wil ook graag bij de bevalling zijn. Ik heb haar gezegd dat ze niet elke dag moet bellen wanneer het zover is. Wanneer ons kindje geboren is en wij er aan toe zijn gaan we mensen bellen. Eerder niet, dat is toch duidelijk??? Ze moet niet verwachten dat ze in de huiskamer kan zitten wachten wanneer ik uitgeperst ben.
Zijn er meer oma's die moeite hebben om zich te beheersen??? En hoe gaan jullie daar als aanstaande moeders mee om??
Groetjes Evy