Hallo meiden,
ik denk dat een aantal mij een beetje verkeerd begrepen hebben (en ook mn bericht niet zo goed gelezen hebben)
Ik bedoel namelijk niet dat moeders alle rechten hebben puur omdat ze moeder zijn, integendeel ieder is zijn eigen persoon en moet zijn eigen beslissingen nemen!
Mijn punt was enkel dat je op sommige momenten ook wel een beetje aan de gevoelens van een ander mag denken en ik denk dat wanneer ik mijn moeder zo buiten zou sluiten dat precies haar gedachten zouden wezen (en met haar vele moeders).
Je bent namelijk niet alleen moeder voor de tijd dat je verantwoording voor je kind hebt, maar voor de rest van jouw leven, je kind blijft altijd je kind en je blijft je altijd zorgen maken om je kinderen, hoe groot en zelfstandig ze ook zijn!
En ik denk ook dat het alleen maar voor een moeder spreekt als ze betrokken wil zijn bij jou leven en bij dat van haar (toekomstige) kinderen!
(ik bedoelde de opmerking HAAR dochter, HAAR kleinkind dus puur uit het oogpunt van een moeder, om zeg maar wat begrip voor haar situatie te kweken)
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat een moeder ook rekening moet houden met de wensen en behoeften van haar kinderen, het moederschap geeft je namelijk niet het onbeperkte recht om over je kind zn leven te beslissen!
Ook ik zal niet de laatste zijn om goedbedoelde adviesen van mijn moeder af te wijzen en te zeggen: "mam, het is mijn kind (of het is mijn leven) en ik doe het zo."
Maar om haar totaal buiten te sluiten (is bij een redelijke moeder) naar mijn mening ook weer een beetje overdreven.
Ben het dan ook voor een keer (voor een gedeelte) met ponyville eens: soms is het goed om een compromie te sluiten waar je je allebei prettig bij voelt, zo van: "mam, nu heb ik even geen behoefte aan bezoek, maar waarom gaan we volgende week niet eens lekker baby kleertjes shoppen?" De gulde middenweg zeg maar...
Tja, dat is zo'n beetje mijn mening!(maar zoals ik al eerder zei, iedereen is 'gelukkig' anders)
Ondanks het meningsverschil toch veel liefs van Nika (19w6)