moeders.....zucht

Hoi,

Ik vind dit ook een lastig onderwerp. Mijn ouders en mijn zus en broers zijn heel erg betrokken bij de zwangerschap maar ze eisen niets. Ze vragen bijvoorbeeld hoe ik bepaalde dingen ga doen. En luisteren en accepteren hoe ik dingen wil. Ze zullen nooit zeggen dat het anders moet en dat is heel fijn. Mijn moeder zal zich zelf nooit "uitnodigen" om bij de bevalling aanwezig te zijn.
Daarin tegen is mijn schoonmoeder heel anders. Ze zegt dat ze zich niet met ons bemoeit, maar ondertussen zegt ze maar al te graag hoe ik dingen moet doen. Ze zegt dat ook alleen tegen mij en niet tegen mijn man. Zo vindt ze bepaalde dingen belachelijk zoals het gebruiken van papieren luiers. Katoenen luiers zijn veel goedkoper en ze vindt dat ik dat ook moet gaan gebruiken  en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven, die ik jullie wil besparen. Het lijkt alsof het nergens over gaat, maar ik word daar heel onzeker van. Ik wil het namelijk op mijn manier doen en zelf mijn fouten ontdekken en niet dat er constant over mijn schouder meegekeken wordt

Het klinkt mij ook allemaal heel erg bekend in de oren! Ik ben nu 37 weken zwanger en ik merk ook aan mezelf dat ik het wel zo'n beetje heb gehad. Ik onttrek me ook wat meer van de buitenwereld om me op de komende bevalling voor te bereiden. De ene persoon heeft juist heel veel behoefte aan gezelschap en de ander niet. Mijn ouders hoef ik daar eigenlijk niets over te zeggen, dat gaat als het ware vanzelf. Dat is zo de hele zwangerschap gegaan. Af en toe lekker winkelen met mijn ouders, af en toe krijg ik een cadeautje voor de baby (tja, het kostte niet zoveel en ze konden het niet laten liggen) Je kunt het echter ook anders hebben: ik heb een schoonmoeder die totaal niet laat merken dat ze blij is dat ze oma wordt. Van haar hebben we tot nu toe helemaal niks gehad tijdens de zwangerschap! Nog geen slabbetje of rompertje of wat dan ook. Kijk, het is echt niet zo dat mijn man en ik om cadeau's zitten te springen maar een beetje meer enthousiasme was toch wel leuk geweest. Maar nu ga ik over mijn situatie "klagen" terwijl jij wilt weten of je gevoelens raar zijn. Bij deze: absoluut niet. Gewoon je grenzen aangeven, daar is niets mis mee!

Heel veel succes! Lin76

Terug
Bovenaan