Moederschap is zwaar..

Ik ben daar geweest én dat is heel zwaar! Het wordt beter heb je niks aan... kom de dag door, leef per dag. Dan ga je een keer in de avond naar bed en denk je.. dit was een prima dagje en dan wordt het steeds een stukje beter. Jij kunt dit! Jij bent sterk?

Ja vreselijk, ik herken het ook! M'n eerste was zo makkelijk, ik ging overal naartoe met hem. Maar de tweede heeft ook verborgen reflux en het is een pittige strijd geweest om hierin de juiste medicatie te krijgen. Welke heb je? Hier was Rantinide na 1,5 week al minder goed werkzaam (conclusie kinderarts: als het niet werkt, is het geen reflux..?). Nu met Nexium (omeprazol) is ze eindelijk blij! Ze raakte wel verstopt, dus lactulose erbij gekregen na een week. Ook eet ik koemelkeiwitvrij (geef borstvoeding). Was hier laatst mee gaan afbouwen en toen ging ze gelijk weer slecht slapen en veel huilen dus dat is duidelijk een overgevoeligheid die er onder zit. Je stelt je niet aan, je kunt deze pijn niet weg krijgen door de liefste moeder te zijn, dus je moet de strijd aan vrees ik. Ik heb alles op papier gezet aan klachten en in een tijdslijn omdat ik bij de arts het allemaal door elkaar haalde door de oververmoeidheid en zelf om de Nexium gevraagd als proefbehandeling (die aansloeg). Het boek Reflux baby heeft me hier erg bij geholpen. Ze is nu 3,5 maand en blij, ligt voor het eerst te spelen in de box ipv de hele dag in de draagzak. Wel kleine aanpassingen, half uur recht op houden na een voeding, aankleedkussen schuin en ze slaapt op haar zij, maar dat is prima te doen. Was in de eerste week na de medicatie mega overprikkeld en oververmoeid en heb haar toen veel laten slapen, daarna werd het beter. Ze blijft soms nog wel wat sneller geprikkeld dan mn eerste en kan aardig hard huilen als ze moe of hongerig is en het komt niet snel genoeg, maar het is echt een normale baby nu. Geef niet op en luister naar wat je kindje je wil vertellen, niet goed behandelde reflux doet gewoon echt pijn. Heel veel sterkte!!

Ik kan alleen maar uit ervaring spreken en zeggen; het komt echt goed!
Onze dochter word morgen 6 maanden en heeft ook verborgen reflux met medicatie. De medicatie gebruiken wij nu sinds februari en het is steeds beter geworden.
Heb ook nachten op gezeten, met haar gelopen, in m'n armen geslapen op de bank en overdag heel veel huilen.
Nu zijn we 2 maanden verder en kan nu echt zeggen; er is rust. Ze heeft een ritme, speelt goed zelfstandig en is een heel lief meisje. De verborgen reflux zorgde er bij haar echt voor dat ze niet lekker in haar vel zat en gewoon pijn had. Weet hoe je je voelt, hou vol.. knuffel vanaf hier

Wauw! Wat een ontzettend lieve berichtjes allemaal. Doet me echt onwijs goed. Dank jullie wel.

Het geeft me toch een soort geruststellend gevoel dat we niet de enige zijn die dit doormaken en dat het uiteindelijk allemaal echt goed komt. Ik houd me daaraan vast!

We hebben vanuit de huisarts Omeprazol gekregen. We gebruiken dit nu 1,5 week. Zelf zien wij nog niet een extreem verschil, behalve dat het scherpe randje van de pijn minder is. De arts gaf ook aan dat het na 2 weken pas resultaat zal geven. Dus we houden even geduld. Osteopaat zijn we ook al langs geweest. Als ik zo jullie verhalen lees gaat het bij de meeste kindjes rond de 3/4 maanden weer wat beter. Misschien omdat ze dan al iets meer ontwikkeld zijn? We houden geduld!

Nogmaals ontzettend bedankt voor alle lieve woorden en berichtjes!

Heb je trouwens al een fijne draagzak? Daarin was mijn meisje wel stil. Ik heb dus op een gegeven moment veel met vriendinnen gewandeld buiten, dan had ik even wat gezelligs zelf en was zij stil en slapend. Ik had een draagzak en deed er een zwangerschapsjas over en dat was heel fijn!

Hier ook inderdaad Omeprazol.. Bij ons merkten we gelijk wel verschil met drinken omdat onze dochter de flessen voor die tijd echt begon te weigeren huilend en krijsend. Na een maand medicatie gebruik werd ze ook veel rustiger en nu zijn we weer even verder en zijn de nachten ook goed! Én ik heb er van geleerd, als ze maar weer iets gaat doen zoals huilen tijdens voeding/fles weigeren etc gelijk kinderarts weer bellen. Omeprazol is bij ons nog één keer verhoogd

Terug
Bovenaan