Ja vreselijk, ik herken het ook! M'n eerste was zo makkelijk, ik ging overal naartoe met hem. Maar de tweede heeft ook verborgen reflux en het is een pittige strijd geweest om hierin de juiste medicatie te krijgen. Welke heb je? Hier was Rantinide na 1,5 week al minder goed werkzaam (conclusie kinderarts: als het niet werkt, is het geen reflux..?). Nu met Nexium (omeprazol) is ze eindelijk blij! Ze raakte wel verstopt, dus lactulose erbij gekregen na een week. Ook eet ik koemelkeiwitvrij (geef borstvoeding). Was hier laatst mee gaan afbouwen en toen ging ze gelijk weer slecht slapen en veel huilen dus dat is duidelijk een overgevoeligheid die er onder zit. Je stelt je niet aan, je kunt deze pijn niet weg krijgen door de liefste moeder te zijn, dus je moet de strijd aan vrees ik. Ik heb alles op papier gezet aan klachten en in een tijdslijn omdat ik bij de arts het allemaal door elkaar haalde door de oververmoeidheid en zelf om de Nexium gevraagd als proefbehandeling (die aansloeg). Het boek Reflux baby heeft me hier erg bij geholpen. Ze is nu 3,5 maand en blij, ligt voor het eerst te spelen in de box ipv de hele dag in de draagzak. Wel kleine aanpassingen, half uur recht op houden na een voeding, aankleedkussen schuin en ze slaapt op haar zij, maar dat is prima te doen. Was in de eerste week na de medicatie mega overprikkeld en oververmoeid en heb haar toen veel laten slapen, daarna werd het beter. Ze blijft soms nog wel wat sneller geprikkeld dan mn eerste en kan aardig hard huilen als ze moe of hongerig is en het komt niet snel genoeg, maar het is echt een normale baby nu. Geef niet op en luister naar wat je kindje je wil vertellen, niet goed behandelde reflux doet gewoon echt pijn. Heel veel sterkte!!