moeilijk alles in te passen!! en Laten huilen?

Hoi dames,

Laten jullie je kindje wel eens huilen? En dan heb ik het over een kindje van 3 weken oud, dus echt nog een kleintje. Mijn zoontje wordt regelmatig na een uur alweer wakker. Alleen overdag overigens!! We hebben hem nu twee keer laten huilen en na 5 minuten viel hij dan als een blok in slaap. Kan je dit al doen bij zo'n kleintje? Of hebben ze dan die aandacht nodig. Ik ben de hele week alleen omdat mijn man intern zit en ik heb dus niet altijd de tijd om de hele dag met hem te zitten. Ik heb nog een dochter van 4,5 en die moet ook eten, naar school enzo. Ik vind het best moeilijk nog om dit allemaal in te passen en ik weet dat het vanzelf gaat maar soms.......kan ik wel janken!1 En dan hebben we zelfs nog een heel lief mannetje die eigenlijk bijna niet huilt. (alleen soms in bed dan) Hebben jullie het ook moeilijk gehad de eerste tijd??

Groetjes Fenna
 
Hoi Fenna,

is idd moeilijk allemaal hé?
Dat je soms kan janken, is helemaal niet gek... Je bent nog volop aant het herstellen van de bevalling.
Het is ook nog maar 3 weekjes geleden.
Wij hebben ons zoontje wel laten huilen, maar wel tot een bepaalde hoogte.
Huilde hij langer dan 10 - 15min gingen we ff kijken.
Babytjes huilen nou eenmaal... we hebben een x gehad dat hij 6uur achter elkaar huilden, dus ook na zijn voeding nog.
De oorzaak?? Te weinig voeding, volgden nl, prs het schema van het pak!
Dat is idd niet goed nee, als ze zolang achter mekaar huilen.
Maar als ze een half uurtje huilen, denk ik niet dat er iets mis is, en al helemaal niet dat je een slechte moeder bent!!
De meningen zijn sterk verdeeld over het laten huilen of niet laten huilen.
Je moet doen wat jij denkt waar je goed aan doet, en dat is soms erg moeilijk.

Ons zoontje is echt geen huilertje, die huilt alleen maar als hij ECHT honger heeft.
Voorderest hoor je hem eigenlijk niet!!
Ik ben van mening dat dat ook komt door onze aanpak.
Sommige mensen zeggen dat je een kleintje nog niet kan verwennen, maar ik ben het daar niet zo mee eens als ik eerlijk moet zijn.
Heb maar zat verhalen gehoord van mensen die hun ukje er gelijk uithaalde bij iedere krimp die ze hoorde met als gevolg... een erg aandachtig-vragende baby.
Die niet alleen kon zijn, en die in slaap moest vallen in de armen van papa of mama.
Is tuurlijk wel lief, maar wij hebben dat "probleempje" niet.

Succes!!

Groetjes Debby.
 
quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-11-2007 07:16:45'));

Ik ben er niet voor, jonge baby's te laten huilen. Ik vind het echt heel zielig.
X




Nee, jij bent er niet voor.
Maar iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt!
Tuurlijk is het zielig, maar ik ben van mening dat je er strax je profijt uithaalt.



Groetjes Debby.



 
Hoi,
je kunt overal lezen dat je een zo een heel klein baby'tje echt nog niet kunt verwennen. Je moet niet vergeten dat je kleintje lekker 9mnd lang warm in jouw buikje heeft gezeten en dan zit hij inene in die grote koude wereld. Dus als hij 3 weken is en huilt kun je hem gerust even lekker knuffelen, dat hebben ze dan echt nodig en heeft niets met verwennen te maken.
Heel veel succes met je kleintje,
groetjes van Sonja
 
Hoi,

Kan wel zijn dat het zielig is - het klinkt in elk geval wel erg zielig - maar ik heb ook nog een peuter rondlopen die ook aandacht/verzorging nodig heeft, dus 5 minuutjes huilen zou ik geen probleem vinden! Ik ga altijd na: honger? poepluier? Zo niet, en er is even geen tijd om te troosten, dan is het niet anders! Ik zet onze kleine (nu 4 mnd, maar  heb dit vanaf de geboorte gedaan)  dan soms in de wipstoel in mijn buurt en praat tegen 'm, zeg bijvoorbeeld dat ik 'm echt wel hoor en zie en dat ik even geen tijd heb om te knuffelen maar dat ik 'm wel heel lief vind, dan voel ik me in ieder geval minder schuldig. Soms voelen ze zich een beetje alleen! Maar het is toch onmogelijk om urenlang met je baby op de arm te zitten, want dan komt er van de rest van de klusjes niets meer!

Succes,
Line
 
Hoi hoi,

Ik heb mijn zoontje best eens lekker laten huilen. Er bestaat ook iets van huiluurtjes.
Het is ook even leren wat een kind met een bepaald huiltje bedoeld.
Ik denk dat je kind wel kan verwennen, en dat bedoel ik niet negatief, maar ik denk dat ze sneller iets door hebben dan dat wij denken.
Ik ben nu zwanger van een tweeling, en het gaat echt niet dat ik ze bij iedere kik kan knuffelen. Dan wordt het zusje jaloers, maar heb ook nog een knulletje van 2 die aandacht nodig heeft.
Je moet vooral op gevoel werken. Misschien dat je het nu heel moeilijk vindt, maar over een maand misschien al wel veel minder, hebt ook wat meer routine.
Moedergevoelens werken volgens mij beter dan regeltjes die verzonnen zijn en in een boekje zijn gedrukt. Je kan het wel lezen en er het beste voor jezelf uithalen of andere ideeen.

Veel succes!

Groetjes Bertine
 
Hoi Fenna,

Soms is het wel goed om een kleintje even te laten huilen. Soms hebben ze een huiltje nodig om in slaap te vallen. Kijk het een kwartier aan, huilt hij/zij dan nog dan kan je het troosten. In het begin heb ik mijn kleintje zeker even laten huilen. Ik voelde me afentoe ook best schuldig.
 
Terug
Bovenaan