moeilijk alles in te passen!! en Laten huilen?

Hoi Fenna. Lastig is dat he om weer in je ritme te komen.. Als je er eentje hebt loopt het allemaal vanzelf en heb je ritme maar als er dan een bij komt moet je alles weer helemaal omgooien.. Ik ben in juli bevallen van mijn tweede zoontje en vond het in het begin ook zo lastig. Vooral om de aandacht tussen de 2 goed te verdelen. Mijn oudste was bij de geboorte bijna 2,5 trouwens..
Het komt allemaal vanzelf weer en ik ben ook bij de tweede veel makkelijker. En over 5 minuutjes huilen zou ik idd ook niet moeilijk doen hoor. .Kijk als ze zo klein zijn zou ik ze geen uur laten huilen maar als je bij iedere kik die ze geven gaat kijken gaan ze daar wel aan wennen. Je kunt ze dan niet verwennen maar wel gewennen..
Maak je niet druk om die 5 minuutjes en als je kleintje dan weer in slaap valt is het toch goed!
Gr. Anne-Marie
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik heb hem idd gewoon laten huilen. Hij gaat wakker zijn bedje in (meestal) en valt vaak zelf in slaap zonder te huilen. Soms huilt hij een paar minuten en hij heeft ook erg veel last van zijn buikje. Je hoort de lucht door zijn lijfje gaan, zo zielig. Daarom huilt hij meestal, omdat dat pijn doet. Hij is dan erg druk aan het bewegen. Ik heb hem nu sinds gisteren ingebakerd, dit heb ik bij mijn dochter ook gedaan als baby, en nu ligt hij zalig rustig en slaapt super.
Verder gaat het wel weer goed. Soms nog zo'n huildag. Gelukkig is mijn man ziek en daardoor ook de hele week gewoon thuis, dat is toch een stuk gezelliger ondanks dat hij ziek is!!!!

Nou, groetjes Fenna, doei
 
Hoi Fenna,
in het begin sliep mijn kleine erg moeilijk en pakte haar bij ieder geluidje meteen op, inderdaad met het gevoel een 'slechte' moeder te zijn..
Maar ja, tis een keertje op en heb haar toen eens wat laten huilen, eerst 5 minuutjes en dan 10 maar nooit te lang. Het hielp! Ze ging slapen! Dus hierbij mijn 'ervaring'.  Iedere ouder heeft zo zijn/haar advies, het belangrijkste is dat je naar jezelf luisterd en eruit pikt wat voor jou fijn is.
Veel succes
Groetjes
 
ik heb een dochtertje van 4,5 week,maar zij kan zelf niet in slaap vallen ik moet zorgen dat ze na de fles in slaap valt want anders kan ik wel  een uur met haar zitten om te zorgen dat ze gaat slapen,en vaak slaat ze haar armpjes heen en weer.
nog iemand met dat probleem of heeft er iemand een tip voor me.

groetjes jessica en jenna
 
Lastig hoor. Ik weet zelf ook niet wat nou het beste is voor een kleine baby. Ik kan het alleen niet, mijn dochter laten huilen. Maarja, ik heb er ook nog 1 van net 2 jaar rondlopen en moet mijn handen vrij houden. Ik gebruik heel vaak de tricot sleng draagdoek. Dat vindt mijn dochter heerlijk, ze houdt meestal meteen op met huilen en slaapt ook veel langer dan in haar bedje. En ik heb mijn handen vrij voor mijn oudste dochter of andere dingen (de badkamer schoonmaken lukt natuurlijk niet maar dat slaan we dan maar een paar weken over ). Het enige is dat het natuurlijk wel vermoeiend is voor jezelf om een paar uur met dat extra gewicht te zeulen. Mijn  jongste is nu 5 kilo en nog goed te doen maar straks zal het wel moeilijker worden.  

gr. Anne
 
Hoi Jessica jenna,
bij mijn kleine was het vaak zo dat ze zichzelf wakker maakte door met haar armpjes te bewegen. Ik was geen fan van inbakeren, maar heb het toen toch eens gedaan. Gewoon met een dunnen katoenen doek. Ze sliep meteen, dus heb dit een half jaar gedaan en er geen kind meer aan gehad. Het afwennen ging ook erg goed, ze was er aan toe blijkbaar. Ik zou zeggen; probeer het eens. Het geeft zo'n kleintje een hoop rust en geborgenheid.
Succes
 
Ik helemaal niets met het laten huilen van jonge baby's!
Je moet je voorstellen dat je niet lekker in je vel zit en om je moeder roept, maar die laat je gewoon liggen..bah. Terwijl zo'n kleintje totaal afhankelijk van je is.
Ik heb mijn kind nooit laten huilen. En al helemaal niet toen hij 3 weken oud was.

Hierboven werd geschreven dat je dan een aandacht vragende baby krijgt, wat een onzin. Mijn zoontje is nu 7 maanden en is de makkelijkste baby die een moeder zich wensen kan.


 
IK ben het helemaal eens met bovenstaande.
Ook ik heb ons kind nooit laten huilen, en is ook super makkelijk.
En wij krijgen over een week of acht de tweede, en ook die laten we niet huilen, zeer een jong babytje moet weten dat zijn of haar ouders er zijn voor het  kind, en je kunt ze niet zomaar aan z'n lotje overlaten.

Heb een hele tijd geleden ergens gelezen over een vrouwke die d'r pasgeboren kindje van net een paar weken oud, drie uur heeft laten krijsen, zij moet erg blij zijn, dat ik niet bij haar in de buurt woon, want ik had haar wat aangedaan, dat is gewoon mishandeling. Drie uur lang laten krijsen, mens is gek.

Huilen is echt nergens goed voor, en huiluurtjes sta ik ook niet achter.
X
 
Terug
Bovenaan