Moeilijk om baby naar opvang te brengen

Lieve mama,

Je doet het hartstikke goed!
Volg je eigen gevoel..als je niet wilt dat ze naar de opvang gaat, niet doen. Je MOET niets, al helemaal niet van andere mensen! Jij kent je kindje het beste!
Mijn dochter is nu 9 maanden en ik ben ook fulltime mama. Geen opvang dus. Wel ga ik regelmatig naar mijn moeder als ze ook oppast op m'n neefjes, zodat m'n dochter ook went aan andere kindjes en een leuke band krijgt met haar neefjes. Eigen keuze. Ik denk niet dat je kind moeilijk wordt door het thuis houden.
Ga bijvoorbeeld lekker erop uit met de kleine naar een parkje of speelplaats of een andere plek waar ouders met kinderen zijn, kan jij lekker praten met de ouders en je kindje kan wennen aan andere kindjes.
Nogmaals je MOET niets!
 
Hi! Laten we allereerst beginnen bij het feit dat iedereen hier tegen mij heeft gezegd jij als moeder weet het, het aller beste. Dat advies zou ik jou ook willen geven. Jij kent je kindje het beste en jouw gevoel zegt meer dan wat dan ook. Laat dat je dan ook niet onzeker maken.

Daar komt bij, in het kader van hechting is dat helemaal niet erg hè. En in mijn ogen is er niet iets als te veel liefde. Anderen lekker laten denken. Je kindje kan nog wennen als het twee is en naar de peuterspeelzaal gaat ipv naar een opvang.
 
Terug
Bovenaan