<p>Hi allemaal, ik plaats even een berichtje om mijn verhaal te doen, maar ook omdat ik denk dat ik niet de enige bent die dit gevoel heeft en hier mee zit. Ben daarom ook erg benieuwd of er meer mensen zijn die zich hier in herkennen of dat het echt aan mij ligt. Vanaf eind 2018 zijn bij mij mijn spreekwoordelijke eierstokken gaan klapperen. Vanaf dat moment wist ik het zeker en wilde ik een kind. Heel gek maar het was echt een soort oergevoel: ik moest zwanger worden. Mijn vriend wilde alleen nog even wachten en uiteindelijk ben ik in juli 2019 gestopt met de pil en had direct een hele regelmatige cyclus. Hij schommelt wel tussen 26 en 29 dagen, maar daar blijft het bij. Daarnaast zijn we voor we begonnen in juni al op kinderwensgesprek geweest bij een verloskundige en ook zij gaf aan dat niets in de weg stond om snel een gezonde zwangerschap te hebben. Door werkomstandigheden hebben we het twee rondes afgewacht en in September/oktober echt begonnen met proberen zwanger te worden. Meteen met ovulatietesten dus weten zeker dat het allemaal op het juiste moment is gebeurd. Nu zitten we al in ronde 6 en nog steeds geen zwangerschap te bekennen. Ondertussen is iedereen met wie ik dacht samen zwanger te worden (omdat ik wist dat ze ook wilden beginnen) zwanger en ik nog niet. Ondanks dat ik echt weet dat er vrouwen zijn die er veel langer over doen, valt dit mij echt heel erg zwaar. De tijd dat we aan het proberen zijn duurt echt al een eeuwigheid voor mijn gevoel en dat maakt me echt een ander persoon. Iedere keer als 1 van de zwangere vrienden of kennissen langs komen, onderwerp van gesprek zijn of als ik er alleen maar aan denk voel ik een steek van jaloezie. Het voelt zelfs een beetje als falen dat zij hun naasten en omgeving wel een kind geven en dat mij (nog) niet lukt. Ik wordt er echt een heel vervelend persoon door en betrap me er zelfs soms op dat ik het anderen in mijn omgeving maar moeilijk kan gunnen. Ik vermijd het liefst al het contact met zwangere kennissen en merk dat als mijn vriend of familie het er over heeft als in ‘oh wat fijn voor ze en wat leuk blabla’ dat ik dat heel slecht kan hebben. Ik vind dit echt niet leuk aan mezelf en wil heel graag blij zijn voor anderen en ook blij zijn met de dingen die ik nu al heb, maar dit lukt me echt niet altijd. Ik ben daarom ook erg benieuwd of jullie dit herkennen en hoe jullie hier mee om gaan</p>