moeilijk om het anderen te gunnen en blij te zijn

Herkenbaar! Vooral bij het nieuws dat iemand zwanger was was ik erg verdrietig. Gelukkig kon ik me daarna overheen zetten en wel blij zijn voor diegene.
Onze huisarts vertelde dat het gemiddeld een jaar duurt voordat je zwanger bent dus war dat betreft is 6 maanden valt wel mee. Als is iedere maand wachten natuurlijk een te lang. Na een jaar zelf proberen word je pas doorverwezen naar een kliniek. Achteraf gezien hadden we niet zo heel eerlijk moeten zijn en het aantal maanden beetje overdrijven ?

Ik ben momenteel 26 en ben vorig jaar op mijn 25e al binnen een half jaar doorverwezen vanwege een onregelmatige cyclus en PCOS in de familie. Huisarts twijfelde destijds wel, maar ben blij dat ik direct bij de gynaecoloog terecht kon. Toen zijn ze erachter gekomen dat ik ook PCOS heb en daarnaast de ziekte van Hashimoto. Totdat de medicatie voor mijn schildklier goed was ingesteld mocht ik niet zwanger raken. Dat was erg zwaar, dat is het laatste wat je wilt horen als je graag zwanger wilt worden. Inmiddels gebruik ik Clomid naast de medicatie voor mijn schildklier. Door de Clomid heb ik nu drie keer een goede eisprong gehad. Helaas nog zonder positief resultaat. 

Ja ook dan kan je na een half jaar al terecht maar als je verder gezond bent een regelmatige cyclus hebt en nog geen 35 bent dan zal je het toch echt eerst een jaartje moeten proberen 

Het is zwaar, heel erg zwaar. En elke cyclus lijkt het zwaarder te worden. Probeer jezelf niet te verliezen en leg je focus niet alleen op het zwanger worden.

Veel sterkte allemaal

@mamajanssen: dat ben ik niet met je eens. Ik ben nog geen 35, heb een cyclus om door een ringetje te halen, maar mocht toch echt al bij 6 mnd naar de gynaecoloog. Is per ziekenhuis en gynaecoloog echt verschillend. 

Dan heb jij echt heel erg veel geluk want ik moest toch echt een jaar wachten maar zoals ik al eerder heb aangegeven is elke maand er natuurlijk 1 te lang als je graag zwanger wilt worden. Ik hoor eigenlijk van iedereen die verder gezond is dat ze eerst een half jaar moeten wachten maar ik ben alleen maar blij voor jou dag jij zo snel terecht kan

Rojo wat fijn dat je eerder terecht mocht! Misschien ga ik ook wel gewoon al bellen als het deze ronde niet is gelukt. Zijn officieel een half jaar bezig dan, maar was 2 maanden eerder al gestopt met de pil. Dus misschien kan ik die twee maandjes er bij optellen als we naar de huisarts gaan. 

Terug
Bovenaan