Hoi Petra,
ik heb in het begin ook zitten tobben met het slapen mijn zoontje (nu 15 weken).
ik merkte dat hij meer wakker was, minder snel moe en korter sliep.
het kan heel goed zijn dat jou dochter nu een nieuwe ritme gaat ontwikkelen, door het sprongetje en omdat ze ook sterker en ouder worden. Ze kunnen meer aan.
wel een paar tips over het boek van Blom: je dochter is nu 11 weken, op die leeftijd kunnen ze niet helemaal meer mee in de regelmaat en ritme die ze beschrijft. Ze slapen namelijk minder lang, waardoor ze ook eerder wakker worden terwijl het nog geen tijd is voor de fles. Breng daar dus een ander ritme in...dus na het wakker worden eerst in de box...en het laatste kwartiertje lekker samen spelen.
mijn zoontje slaapt nu na elke voeding van 45 min tot 2 uur. Meestal einde van de middag is hij heel veel wakker, maar dat is ook weer harstikke gezellig en leuk. Na de fles van 18:30 uur slaapt hij tot de volgende ochtend 09:00 uur (met een fles om 22:30 en om 06:30 uur). Dus hij slaapt al heel veel.
je moet echt proberen je dochter langer te laten huilen. Ga elke 5 minuten kijken als je er moeite mee hebt. Zing een liedje, probeer een speentje, geef een aai over de bol en loop weer weg.
als jij je dochter te slapen legt bij de tekenen van vermoeidheid (en op die leeftijd is dat echt wel na 1,5 uur a 2 uur wakker) dan weet je dat ze moe is.
dat gegeven maakt mij altijd heel sterk...ik weet dathij moe is, dus als hij dan 15 minuten huilt...tja..jammer dan, maar ik weet dat hij moe is en dat hij uiteindelijk in slaap gaat vallen. Ik heb natuurlijk ook liever dathij zonder huilen in slaap valt.
merk je ook dat je dochter zich met de handjes wakker houdt.
mijn zoon slaapt in een bakerzak, dat is minder strak dan inbakeren....en voor ons allemaal een uitkomst.
succes....en geniet lekker van de tijd dat ze wakker is.
groetjes, ook een Petra