moeilijk slapen

A

Anoniem

Guest
hoi
ik weet het soms even niet meer,anouk wil tussen de voedingen niet slapen,leg haar bij slaapverschijnselen op bed,laat haar huilen (5 min.)maar ze gaat gewoon niet slapen.heb dit van de week ook al eens geschreven,ik weet soms niet wat ik moet.ze heeft het toch nog nodig.ze is 11 weken.wil ook niet dat ze oververmoeid raakt.wie heeft nog tips?
groetjes petra

Beste mama van Anouk,

Mag ik vragen, laat je haar 5 minuten huilen of langer?

Groet Karin

Hoi hoi,

Ik had eerder ook idd al gereageerd op je mails en ben net als Karin benieuwd hoelang je haar laat huilen. Want 5 min. is erg kort hoor. Je kan/moet haar echt eens een half uur laten huilen hoor. Veel kindjes huilen zichzelf in slaap namelijk.

heb je het boekje van Ria Blom al eens gelezen? Anders moet je vragen of je dat mag lenen van het CB. Daar heb je echt heel veel aan.

Ik heb ook het boek Oei ik Groei en het kan ook zijn dat ze in een sprongetje zit namelijk. Ze eten dan slechter, slapen slechter en willen veel aandacht.

Toch zou ik wederom willen adviseren om haar een half uur te laten huilen en dan pas even te gaan kijken een aai over haar bol, tutje erin (als ze dat heeft) en weer laten liggen. Even volhouden, want ze zeggen wel dat je ze niet kan verwennen, maar het wordt toch een soort regelmaat als je kindje weet dat je ze toch wel komt pakken na een half uur.

Nou meid laat nog even wat horen en hoop dat je nu weer wat aan de tips hebt.

Groetjes Saskia
mv Rik (ook 11 weekjes)!!

Hoi mama van anouk

Ik heb ook een best moeilijk slapertje
Zoals vandaag bv heeft hij op heel de dag nog geen uur geslapen
Terwijl ik had verwacht dat hij een gat in de dag zou slapen (we waren vanmorgen voor t eerst wezen babyzwemmen en hij was erg moe na die tijd)
Op de terug weg in de auto heeft hij 10 min geslapen, toen we thuiskwamen een flesje en naar bed....daar lag hij eerst een half uur te huilen voordat hij eindelijk in slaap viel om vervolgens na een half uur weer vrolijk wakker te worden
Dit is wel normaal voor Jesse....hij slaapt gewoon overdag erg weinig....maar daarentegen slaapt Jesse wel van savonds na de fles van 7 uur door tot de volgende morgen 7 uur, en dat doen heel weinig kindjes van zijn leeftijd nog hoor ik (Jesse is van 24-04-2007)
Dus hij zal er wel genoeg aan hebben denk ik....want hij doet het verder prima
Op een normale dag dan slaapt Jesse alleen tussen de fles van 11 uur en die van 15uur....soms een half uur soms 2 uur en soms moet ik hem om 16 uur echt wakker maken, omdat het anders voor zn fles wel erg laat word
Maar ach zolang hij tevreden is...wij ook

Groetjes Xennah

hoi
ja ik probeer haar wel langer te laten huilen,maar ze raakt steeds meer overstuur lijkt het wel.het boek van ria blom heb ik besteld.toch slaapt ze s,nachts wel goed in.nou ja we gaan gewoon vrolijk door.bedankt voor jullie reacties
gr   petra

Het is zo lastig... En het verandert ook steeds weer, omdat je kleine steeds langer wakker wordt. En dan die sprongetjes nog tussendoor...

Lotte (bijna 20 weken) wil de laatste twee dagen ook niet echt slapen. Daar en tegen slaapt zij ook heel  lang 's nachts (vanaf week 3 al). Vannacht ook van half 9 's avonds tot half 9 's ochtends. Ze slaapt eigenlijk altijd tussen de 10 en 13 uur. Dus als ze dan overdag wat meer wakker is, is het in mijn geval niet zo erg. Bovendien jengelt ze eigenlijk niet als ze wakker is.

En de ene keer slaapt ze wat meer dan de andere. Na de eerste voeding slaapt ze meestal nog zeker twee of drie uurtjes en eind van de ochtend en gedurende de middag is ze wat meer wakker en zijn de slaapjes korter.

Tips heb ik niet echt, behalve het geëikte inbakeren en de drie R-en. Werkte voor Lotte super! Je zult het toch moeten aanvoelen en bekijken waar je kindje het beste op reageert. En zoek eventueel prof. hulp als je dat nodig hebt, zoals het CB. Maar het blijft toch allemaal grotendeels zelf uitvogelen hoor, hoeveel tips en prof. hulp je ook krijgt.

Groetjes, Marisa

Hoi Petra,
ik heb in het begin ook zitten tobben met het slapen mijn zoontje (nu 15 weken).
ik merkte dat hij meer wakker was, minder snel moe en korter sliep.
het kan heel goed zijn dat jou dochter nu een nieuwe ritme gaat ontwikkelen, door het sprongetje en omdat ze ook sterker en ouder worden. Ze kunnen meer aan.

wel een paar tips over het boek van Blom: je dochter is nu 11 weken, op die leeftijd kunnen ze niet helemaal meer mee in de regelmaat en ritme die ze beschrijft. Ze slapen namelijk minder lang, waardoor ze ook eerder wakker worden terwijl het nog geen tijd is voor de fles. Breng daar dus een ander ritme in...dus na het wakker worden eerst in de box...en het laatste kwartiertje lekker samen spelen.

mijn zoontje slaapt nu na elke voeding van 45 min tot 2 uur. Meestal einde van de middag is hij heel veel wakker, maar dat is ook weer harstikke gezellig en leuk. Na de fles van 18:30 uur slaapt hij tot de volgende ochtend 09:00 uur (met een fles om 22:30 en om 06:30 uur). Dus hij slaapt al heel veel.

je moet echt proberen je dochter langer te laten huilen. Ga elke 5 minuten kijken als je er moeite mee hebt. Zing een liedje, probeer een speentje, geef een aai over de bol en loop weer weg.
als jij je dochter te slapen legt bij de tekenen van vermoeidheid (en op die leeftijd is dat echt wel na 1,5 uur a 2 uur wakker) dan weet je dat ze moe is.
dat gegeven maakt mij altijd heel sterk...ik weet dathij moe is, dus als hij dan 15 minuten huilt...tja..jammer dan, maar ik weet dat hij moe is en dat hij uiteindelijk in slaap gaat vallen. Ik heb natuurlijk ook liever dathij zonder huilen in slaap valt.

merk je ook dat je dochter zich met de handjes wakker houdt.
mijn zoon slaapt in een bakerzak, dat is minder strak dan inbakeren....en voor ons allemaal een uitkomst.

succes....en geniet lekker van de tijd dat ze wakker is.

groetjes, ook een Petra

hoi
het lijkt vandaag een stuk beter te gaan,heb haar half 2 de fles gegeven,even knuffelen toen is ze in de box gegaan.daar begon ze zonet te gapen dus heb haar strak ingestopt,speentje in de mond en warempel ik draai me om en ze sliep.kijken hoelang ze slaapt.bedankt voor jullie tips
groetjes petra

Terug
Bovenaan