moeilijk slapen

Herkenbaar hoor! Mette raakt ook volledig overstuur als ik haar laat huilen en geloof me ik heb haar al LANG laten huilen. Achteraf bleek ze reflux en fikse krampen te hebben dus het wijffie werd gewoon wakker van de pijn. Ik heb dus regelmatig een huilend kind wat niet wil slapen. Ik leg haar weg en dan gaat ze wel lief slapen maar met 10/30 minuten is ze weer wakker en dan kun je proberen wat je wil maar ze jankt net zo lang totdat ze van top tot teen bezweet is en de romper door en door nat is. Lijkt me ook niet echt de bedoeling. Inbakeren hielp bij ons wel iets omdat ze zichzelf eerst ook nog eens wakker maaide met haar armpjes.

Sterkte...
gr.Ing

Wat heerlijk om te horen dat er net als ik moeders zijn die hun beeb niet laten huilen....
moest ik even kwijt..

Liefs Chantal
(mv Lotus: vandaag 15 weken!!)

ik laat luuk nooit lang huilen, 5 minuten vind ik lang zat. ik probeer het ook na 1/2 uur gewoon weer. ik houd me wat dat betreft niet zo aan alle voorgeschreven tijden (zo lang drinken, zo lang spelen en dan slapen). er zijn dagen dat luuk heel weinig slaapt overdag, zolang hij vrolijk en tevreden is, maak ik daar geen punt van. het ene kind heeft ook meer/minder slaap nodig dan de ander. als ik naar mijn oudste kijk, 3 jr, ligt om 20.00 uur in bed, is om 6.00 uur wakker en de hele dag druk in de weer. ik ken genoeg kinderen van 3 die bij deze tijden het niet volhouden, dus ja.... wat is wijsheid....

Hoihoi,

hier nog een hoor die overdag erg weinig slaapt (en in ieder geval nooit in zijn bedje). Levi is 14 weken en ik laat hem nooit lang huilen in zijn bedje want hij wordt er echt heel erg overstuur door.  Mijn andere twee kids heb ik ook nooit lang laten huilen en die zijn op een gegeven moment wel overdag gaan slapen dus bij Levi komt dat ook nog wel.

Hij slaapt 's nachts wel heel goed, laatste fles rond 20.00 en vanmorgen was hij om 7.30 pas wakker. Ik vind het echt vreselijk om hem lang laten huilen maar dat is voor iedereen anders denk ik. Doordat hij de derde is wordt hij ook wat meer meegesleept naar school, zwemmen sport etc en doet hij wat meer dutjes in de wagen. Ik vind het prima zo zolang hij het 's nachts zo goed doet.

groetjes chimene

Haha, grappig... ik krijg de neiging om me te gaan verantwoorden.

Ik las in een reactie (sorry, weet even niet meer wie) dat iemand het had over dat haar kindje de ruimte kreeg om te huilen. Laat ik even duidelijk zijn dat Loek alle ruimte krijgt om te huilen! Ik laat hem alleen niet in zijn eentje huilen! Ik ga naar hem toe, pak hem eventueel vast en al heeft hij de behoefte om een uur lang te huilen (doet hij nooit) dan mag hij dat van mij! Geen probleem. Het gaat in dat artikel volgens mij ook niet om dat je baby niet mag huilen, dan kan natuurlijk nooit. Alle baby's huilen. Het gaat om het alleen huilen zonder te troosten.

Maar goed, wat voor jullie werkt, moeten jullie gewoon zo blijven doen! Ik wilde het gewoon even melden. Bijvoorbeeld voor mensen zoals Karin, die de tekst vroeg.

@ Karin
Ik zal (ook) Karin vragen of ze de tekst nog kan vinden. Ik had haar al gezegd dat ik het hier geschreven had en ze heeft mijn stukje van hierboven  gelezen. Zoals ik het heb opgeschreven is de strekking van het artikel. Ik vraag het voor je.

Groeten
Rosanne

in de telgraaf heeft laatst ook een stuk gestaan, dat je kinderen niet te lang moet laten huilen, ivm de aanmaak van die hormonen enzo (hetzelfde als waar rosalie het over had), en dat dat later kan leiden tot meer stress.

Terug
Bovenaan