ik was 22 toen ik zwanger raakte van mijn eerste kindje. nu ben ik 26 en ga voor mijn tweede kindje. ik wilde al heeeel lang een kindje, maar mijn vriend wilde ook eerst sparen. maar sparen is gewoon bijna niet mogenlijk. alles is duurder allees kost meer, en je hebt gewoon meer geld nodig om te leven. nu is je geld vaak op aan het eind van de maand, en heb je een kindje dan is het geld ook op aan het eind van de maand, maar je red het prima, je gaat er naar leven met je uitgave. het duurde hier ook ong een half jaartje voordat ik mijn vriend had overtuigd. ik wilde heel graag en toen ik zwanger was vond ik het wel heel spannend worden allemaal. maar ik denk dat je niet hoeft te sparen of wachten. op het moment dat je hoort dat je zwanger bent (wat gemiddeld ook een half jaar duurt) heb je nog 9 maanden om te sparen, in te kopen en aan het idee te wennen. mijn vriend en ik hadden pas 1 jaar een huurhuisje toen ik zwanger raakte. zooo dat is vroeg zeiden veel mensen, maja er zijn ook mensen die zijn 6 jaar getrouwd en gaan dan uit elkaar, dus waarom wachten als het goed voelt.
mischien zou je je vriend ook uit kunnen leggen van de negen maanden dat die ook zijn om te sparen, inkopen en aan het idee te wennen.
en tja dat duurde bij mij best lang, maar je moet echt pas er voor gaan als jullie dat allebei willen anders kun je er niet optimaal van genieten.