moeilijke tijd...

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal
ik ben de laatste tijd wat minder te vinden hier op het forum omdat ik een moeilijke tijd doorga op het moment.
ik wil het hier toch even vertellen want het moet me soms echt van het hart en het hakt er aardig in op het moment.
Na de geboorte van Mila was ik net een maandje aan het werk toen ik hoorde dat mijn broer in de gevangenis zat.hier schaam ik me best wel een beetje voor.wij zijn gewoon hele normale mensen..en er is weinig begrip voor in de buitenwereld.bijna niemand weet dit dan ook.de start om te werken na de geboorte van Mila was al heel moeilijk en heeft de afgelopen maanden door dit er bij nog eens extra veel energie gekost.
op het werk is er ook altijd wat en we hebben er erg veel bij ivm cursussen enz, het liefst zou ik   soms gewoon opstappen want die werkdruk trek ik niet.maar probeer er toch nog wat van te maken,ik hoop gewoon dat het straks beter gaat..even vakantie enz.
de grootste reden dat ik slecht in mijn vel zit is dat ik mijn broer waarschijnlijk 2 jaar niet meer ga zien of langer (hij zat in een drugsbende),mijn ouders zitten niet lekker in hun vel door dit voorval en ik heb veel moeite dat mila een oom mist .
psygisch is het ook een ramp met hem,hij heeft schulden en het is gewoon niet te overzien.
ik probeer echt door te gaan voor mila en ik wel echt niet overspannen raken.
ik wil gewoon gelukkig zijn en genieten van ons meisje.gelukkig kan ik dat nog wel hoor.
Mischien zijn er hier meer vrouwen die   net als ik met een klein kindje een moeilijke tijd doormaken,ben benieuwd hoe jullie hiermee om gaan.
liefs piewie,mama van Mila 16-9-06

Hoi Piewie,

Wat een naar verhaal. Ik kna je helaas niet vertellen dat wij nu een moeilijke tijd doormaken. De afgelopen maanden zijn niet heel makkelijk geweest, maar niet zo moeilijk als die van jouw. Bij mij komt alles nu in rustiger vaarwater en ik kna je zeggen er komt echt een moment dat je weer blij zal zijn. Kijk naar je kleine en vergeet even je zorgen. Ik ga soms gewoon even met haar weg, even naar de kinderboerderij of zwemmen. Dan knap ik helemaal op!

Heel veel sterkte de komende tijd en vergeet niet dat jij niet verantwoordelijk bent voor je broer (mijn broer heeft ook finaciele problemen gehad), hoe hard het ook is. Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar denk in de eerste plaats aan je kleine, die heeft je ook heel hard nodig!

Ik zal aan je denken de komende tijd. Heel veel sterkte, echt waar!

Lieve groeten Nanda, mv Tess 8.5mnd

Hallo Piewie,

Wat vervelend voor je dat je zo'n rottijd hebt terwijl je graag alles door een roze bril zou willen zien. Ik zit zelf niet lekker in mijn vel, maar dat heeft andere oorzaken. Een daarvan is dat mijn moeder niet meer leeft en daar heb ik het erg moeilijk mee, vooral nu ik zelf moeder ben. Ik denk wel eens dat het niet eerlijk is dat Julian zijn oma moet missen, maar als ik er verstandig over nadenk is het niet Julian die zijn oma mist, maar ben ik het die mijn moeder mis. Julian heeft natuurlijk geen enkel besef hiervan. En zo is het ook met jouw kleintje (Mila, toch?, lastig dat je niet even terug kunt lezen als je al een reactie typt). Zij mist haar oom niet. Jij mist je broer wel en waarschijnlijk mist je broer zijn nichtje ook. Maar je dochter zal er geen schade van ondervinden dat hij op dit moment niet in haar leven is.
Wat betreft je werk: als   je denkt dat het te veel wordt, trek dan aan de bel! Een vakantie is lekker maar lang niet altijd genoeg om je weer helemaal op te laden. Maak het bespreekbaar op het werk, misschien kun je minder gaan werken, thuiswerken, ander werk gaan doen, minder cursussen doen of wie weet heeft je leidinggevende een oplossing. Praat erover, dat is het belangrijkste!
Sterkte in ieder geval!
Daisy

Wat Nanda zegt vind ik ook: jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van je broer. Dat is ZIJN pakkie aan, en daarvoor moet HIJ nu op de blaren zitten. Laat je niet teveel meesleuren in zijn ellende.

Hoi Piewie,

Wat vreselijk naar voor je, goed dat je het even van je afschrijft
Ik heb niet in zo'n zelfde situatie gezeten maar heb wel vervelende dingen meegemaakt, maar misschien heb je iets aan deze tip.
Schrijf je broer een brief en vertel hierin wat dit voor jou betekend, dat je boos op hem bent en verdrietig en dat hij jou een vervelende tijd bezorgd, waardoor je niet optimaal kan genieten van je kleine meid, en dat je ouders daardoor verdriet hebben, eigenlijk gewoon opschrijven wat je tegen hem wilt zeggen, en als je hebt geschreven kan je altijd zelf bepalen of je je broer de brief laat lezen of niet, het lucht waarschijnlijk wel op.En anders misschien  professionele hulp om dit te verwerken.

Heel veel sterkte en kijk naar je kleine, en geniet.

Dikke kus en liefs, Angel  

He lieve Piewie
Wat naar dat je je niet happy voelt.
Inderdaad een rotsituatie waar je helaas niets aan kunt veranderen...
Zoals je leest zijn er wel meer mama's die het wat lastiger hebben, helaas ook deze mama (ookal doen vakantiefoto's anders vermoeden.. misschien dat ik hier op een later tijdstip wat meer over vertel).
Allicht dat het jou een beetje troost dat je dus niet in je up bent!

Voor mijn kleine meisje is het en speel ik in ieder geval altijd mooi weer!
En laatst toen er een traan over mijn wang heen rolde en ik dacht dat ze het niet door had dat mama even verdrietig was toen ze lekker onderuit zat voor de Teletubbies... draaide ze haar lieve koppie om met een big smile!
Sterkte!

Hey Piewie,

Weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Liefs,
Nelly.

Hee Piewie,

Jij hoeft je echt nergens voor te schamen hoor! Wat je broer heeft gedaan kan jij niks aan doen. En dat je het moeilijk op je werk hebt.. nou dat is ook niks om je voor te schamen hoor. Maar ik begrijp je wel. Je bent ook bang dat mensen zeggen van 'dat is de zus van die crimineel' ofzo. Maar dat is het makkelijkste wat er is. Oordelen over mensen....
Vergeet niet: Elk huisje heeft zijn kruisje. Ook van al die andere mensen om je heen! Ik begrijp je wel hoor maar het is allemaal niet nodig...

Probeer te genieten van Mila... elke dag!

En als je het moeilijk hebt dan typ je het hier gewoon neer of praat met iemand maar krop het niet op hoor!!

Liefs van Kirsten mama van Tyche

Terug
Bovenaan