Moeite met het dikker worden

Hoi, ik denk dat je meer lotgenoten hebt dan je verwacht. Ik ben zelf 26 weken zwanger en begin nu echt een zwangerschaps buikje te krijgen. Eerst zag je mensen ook echt kijken van, ben je dik of zwanger. Was ik van te voren ook niet erg smal maar ja. Echt vervelend. Het hele zwanger zijn kan mij ook gestolen worden. Ik vind er niks aan. Zeker is het kleintje gewenst, maar als het kon zonder zwanger zijn.... 
Maar succes met je zwangerschap! 

Nou, tuurlijk vind niemand het leuk om er als olifant bij te lopen maar zodra je bevallen bent en je je baby in je armen sluit, de band die jullie gaan krijgen en alle ontwikkelingen.. ik denk dat als je dit eenmaal hebt ervaren je er heel anders in zult zitten :) 
Ik ben nu bijna 12 weken geleden bevallen van onze 3e en inmiddels alle kilo’s alweer kwijt. Wel nog een buikje dat heel vreemd uitsteekt maar dat komt vanzelf wel weer.. Ik geniet nu gewoon van deze periode. 
Fijne zwangerschap!!

Nou ik snap het wel hoor.. Ik ben pas 9 weken zwanger en zo ontzettende last van een opgeblazen buik, wordt er helemaal simpel van! Voor de zwangerschap had ik altijd een mooi strakke buik, geen sixpack, maar strakke shirtjes waren geen probleem. Omdat op mijn werk niemand het nog weet heb ik iedere ochtend strijd met mezelf over wat ik nu weer aan moet doen.. broeken zitten ook niet meer lekker. 
Ben benieuwd hoe ik het vind om straks een echt dikke buik te hebben. Maar ik snap jullie helemaal!

Ik had ook veel moeite met het dikker worden. Vond het vreselijk. Op een gegeven moment moet je andere kleding gaan dragen, maar wat dan?! Ik vond bijna alles niet staan ? Tuurlijk hoort het dikker worden erbij, en het is het ook echt wel waard. Het is jammer dat veel mensen je als een zeur of ondankbaar zien terwijl dat niet het geval is. Ik heb overigens maat 36 en was 7kg aangekomen. Aan de achterkant zag je niet eens dat ik zwanger was. Iedereen om me heen bleef maar zeggen hoe mooi zwanger ik was. Aan de ene kant leuk compliment, aan de andere kant vond ik het moeilijk omdat ik mezelf dik vond.. maarja komt goed! Blijf vooral gezond eten ☺️

Hoe kan iemand heel de zwangerschap normale kleding aan ?????
Ik ben over de 20 weken en van mezelf slank en sportief. Door mijn hele strakke buik zag je dus op een gegeven moment echt wel een bolletje. Het is nu netjes. Klein maar fijn. Ik kan alleen mn hoge getailleerde broeken niet meer aan hoor... en hele strakke shirtjes met weinig elasticiteit ook niet. Maar dit vind ik meer dan normaal. Heb 2 zwangerschapsbroeken met zo n  band... dikke prima. En de gewone blousjes en jurkje enzo pas ik nog.
Het is denk ieder voor zich: wel of niet ervan genieten. Als het blijft zoals het nu is (alleen een groter wordend buikje) vind ik het prima. Maar als ik straks overal aan ga komen, ja... dan ben ik ook niet zo blij HAHAHAH! Ik draag het voor alsnog alleen naar voren...

@Maria: gewoon leuke strakke (zwangerschaps)shirtjes ? Zwart, wit, grijs. Die zijn wat langer en wat meer ruimte bij de buik. En dan gewoon een broek eronder? Dat is toch hartstikke mooi en 'normaal'? Als je verder niet ziet dat je zwanger bent aan de achterkant etc. dan ben je niet overal aangekomen neem ik aan? Dan kan je juist zoveel (leuke) kleding aan.

Moeite moeite niet egt leuk is anders maar het hoort er nu eenmaal bij denk dat niemand gelukkig word van in 1x een dikker gezicht, dikkere benen en buik en nog maar te zwijgen over de onderkin. Gelukkig gaat straks alles er weer af en is het niet blijvend tenzij je er niks aan doet natuurlijk! Maar ook ik ben blij als hij er eerdaags is en ik weer naar me "normale" lijf terug kan! 

Terug
Bovenaan