Heel herkenbaar. Ik heb niet per se moeite met het dikker worden zelf, maar wel met mijn veranderende lichaam. Ik ben nu zwanger van de tweede, morgen 20 weken. Ik begin sinds afgelopen weekend echt zodanig een buikje te krijgen dat sommige van mijn normale shirts te kort beginnen te worden en ik voor de zekerheid lange shirts aantrek óf zwangerschapsshirts aandoe. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hele lange tijd niet lekker in mijn vel gezeten en vond ik shoppen voor zwangerschapskleding echt een hel. Ik ben vrij klein (1.56m), dus ik heb ook meteen het idee dat ik echt zo'n kleine dikkerd ben. En dat terwijl ik heel weinig ben aangekomen die eerste zwangerschap, dus relatief gezien viel het wel mee denk ik.. Alleen ik vond het zelf echt verschrikkelijk hoe dat mijn lijf eruit zag haha. Mijn man vindt me gelukkig nog erg mooi en sexy en de meeste mensen in mijn omgeving vinden dat 'een zwanger lijf' me goed staat. Die complimenten zorgen er wel af en toe voor dat ik relativeer, maar toch komt vaak het gevoel terug dat ik mezelf dik en klein begin te vinden.
Nu bij de tweede heb ik dus voor een tweede zwangerschap echt nog een kleine buik, ben in totaal pas 1,5 kg aangekomen (stond de eerste drie maanden op -5 kg, omdat ik veel over moest geven). Maar ik merk wel dat dat gevoel van geen leuke kleding kunnen vinden en moeite hebben met de grootte van mijn lijf terug komt. En dat terwijl heel veel mensen nog niet eens altijd zien dat ik nu zwanger ben, laat staan al op de helft. De meesten schrikken ervan en toch voelt het voor mij alsof ik al een mega buik heb, haha. Fijn om te lezen dat ik hier inderdaad niet de enige in ben!
Nu bij de tweede heb ik dus voor een tweede zwangerschap echt nog een kleine buik, ben in totaal pas 1,5 kg aangekomen (stond de eerste drie maanden op -5 kg, omdat ik veel over moest geven). Maar ik merk wel dat dat gevoel van geen leuke kleding kunnen vinden en moeite hebben met de grootte van mijn lijf terug komt. En dat terwijl heel veel mensen nog niet eens altijd zien dat ik nu zwanger ben, laat staan al op de helft. De meesten schrikken ervan en toch voelt het voor mij alsof ik al een mega buik heb, haha. Fijn om te lezen dat ik hier inderdaad niet de enige in ben!