Moeite stoppen borstvoeding – wel of niet?

Ik heb nu een zoon van 13 maanden die borstvoeding krijgt, mijn dochter heeft 2 jaar gehad. Op een gegeven moment drinken ze echt minder vaak. 
Ik drink sowieso geen alcohol, ook niet als ik geen borstvoeding geef en mijn man vindt dat ook moeilijk, maar ik vind het nergens op slaan.. mijn keuze. Ik vind alcohol niet lekker en het is sowieso niet goed voor je. 
Hier was mijn man er met 1,5 wel klaar mee, maar ik vond dat onzin. Hij deed niks met de voedingen, ik deed het, mijn borsten hingen maar dat is nog altijd als je stopt met borstvoeding. Mijn tepels gingen na de bv niet beter voelen. Dus op zich niks veranderd sinds het stoppen met de bv. Toen ze anderhalf was kon ik ook makkelijk de laatste voeding om 18 uur geven en de volgende voeding ook om 18 uur, dan maakt dat al lang niet meer uit. 
Nu met mijn zoon overigens ook, ik krijg lichte stuwing na ongeveer 18 uur niet drinken. Dat had ik vanaf 9 maanden want dan gaat je productie wat dat betreft achteruit. Dus als je een nacht weg zou willen (ik wilde dus niet weg zonder kinderen) kan dat in principe best denk ik. 
 
 
Als ik je verhaal zo lees zou ik zeker nog niet stoppen. Al helemaal niet voor een glaasje alcohol... Je bent vast net zo gezellig met een colatje;) een avondje uit hoeft toch ook geen probleem te zijn. Ik kolfde de boel gewoon flink af voor we weg gingen en dan weer bij thuiskomst. Niemand die daar last van heeft.
Zelf ben ik wel met 6 maanden gestopt. Ik was er wel meer dan klaar mee, maar heb me alsnog wel schuldig gevoeld. Het was voor zowel mij als mijn man een opluchting, ookal had hij er weinig over te vertellen.
Zou wel echt pas stoppen als je eraan toe ben hoor. De babytijd is voorbij voor je het weet en je man overleeft het vast wel om zich nog een tijdje aan te passen. 
 
Terug
Bovenaan