Jammer dat je gestopt bent!!! Ik hoop dat het voor jou een goede keuze was!
Ik vind het wel jammer om hier zoveel mislukte BV verhalen te horen!
Vaak mislukt BV namelijk door verkeerde adviezen, en helaas zag ik dat in sommige mailtjes ook terug.
Daarom wil ik als tip geven voor degenen die BV geven of nog willen gaan geven: zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent! Ga naar een cursus tijdens je zwangerschap, lees je in, of praat met mensen met (goede!!!) ervaringen.
Als je zelf goed op de hoogte bent van de werking van de borst en BV, kan je problemen al eerder herkennen en er iets mee doen. Maar als je problemen hebt kan het ook heel raadzaam zijn om met iemand contact op te nemen van de borstvoedingsorganisaties zoals de VBN of LLL.
Een misverstand wil ik toch nog even uit de wereld helpen: namelijk het hebben van te weinig melk. 98% van de vrouwen heeft namelijk genoeg melk, dit heeft er alleen ook mee te maken hoe vaak je voeding geeft.
Melk wordt namelijk op vraag aangemaakt. Dus als je kindje drinkt, raakt je borst leeg en wordt er weer nieuwe melk aangemaakt. Daarom is het zeker in het begin ook heel belangrijk om vaak te voeden! En als je bijvoeding geeft (KV) wordt je borst dus ook niet gestimuleerd om nieuwe melk te maken en zal je productie alleen maar teruglopen.
Tja, balen dus om alle vervelende verhalen te lezen, maarre...het kan ook erg leuk zijn hoor!!!!