moet effe kwijt hor!

Enne, ik wil niet overkomen als iemand die borstvoeding wil opdringen. Maar ik vind het wel ontzettend jammer als er gestopt wordt met borstvoeding geven als dit niet nodig is. En dat dit dan wordt veroorzaakt door verkeerde informatie.... vaak ook nog gegeven door het cb.... helaas! Ik weet uit ervaring dat als je het echt heel graag wilt, stoppen helemaal niet leuk is. Gelukkig vond ik op dat moment iemand die mij geholpen  heeft, waardoor ik door ben gegaan met voeden.

zo wat een reacties,
ik wil er nog wel even op reageren.
Sommige mailtjes komen over op mij, alsof het alleen maar aan de wil van de moeder ligt!
Mijn wil om bv te geven was er wel degelijk!
De twee weken, had ik super kloven, mn li tepel was echt hemal stuk, en toch heb ik iedere keer jankend en overal in knijpend van de pijn, mn kindje aangelegd, en aan het aanleggen kan het m.i.z. niet liggen, want zowel de kraamverzorgster, als het cb, en mn schoonmoeder (die veel kindjes bv heeft gegeve) zeiden dat ie goed was aangelegd.
En dit tot wel 7/8 x per dag.
Vervolgens inwendige spruw gehad, waar ik de hele dag met zere tepels en weer kloven en verkrampingen mee gelopen heb, en weer tot 7/8 x jankend van de pijn aangelegd.

Nu was mn voeding gewoon op!
Ik heb vanaf ma tot en met zo vaak aangelegd, en electr dubbel gekolfd met een neusspray van de huisarts, mn kindje 6-7 x aangelegd en daar tussendoor iedere x gekolft! half 7 begon ik, voeden, anderhalf uur later kolven, anderhalf uur later weer aanleggen, dit toch wel gemiddeld 10 keer per dag, kwam nergens meer, leefde die week alleen voor bv.
en op zo had ik niets meer voeding dan toen ik ma begonnen ben.
Dagtotaal van 100 cc voeding.

Ik heb er vrede mee nu, dat ik over gegaan ben op kv, hij is weer supervrolijk wat ie niet was, heeft weer goede plasluiers wat ie niet had, en heeft nu een heerlijk ritme.

Maar ik maak me er kwaad over als er mensen zeggen dat de wil er vaak bij moeders niet is, of dat moeders er hun best niet voor doen!

Ik heb er  in ieder geval vrede mee, en  4 maanden is een goede basis.
gr marina (sorry voor de heftigheid, was gewoon effe gepikeerd)

Hoi,

Ik heb al eerder gereageerd over mijn ervaring en ik heb ook ondervonden hoe het is als het allemaal niet gaat zo als je wilde dat het zou moeten gaan. Nu heb ik het geluk gehad dat het allemaal goed is gekomen maar als het veel langer had geduurd had ik het ook opgegeven (bedoel opgeven niet negatief) Mijn dochter heeft niets aan een gefustreerde en huilende moeder als ze eten moet. Kinderen voelen die spanning aan en ik zou dat niet willen overbrengen op mijn dochter. Tuurlijk is bortvoeding goed daarom geef ik het nog maar je doet je kind echt niet te kort als je kv geeft. Doe wat je zelf goed vind. Bij de ene stroomt het er uit en de andere zit zo een uur of ander half met kind aan de borst.

Doe wat je zelf goed vind en wat een ander besluit is het besluit van die ander.

Meiden succes met BV en KV zou ik zeggen. Het gaat hier maar om 1 ding en dat is

ALS ONZE KIDS MAAR GROEIEN!!!

Gr Bizy]u

Mag ik vragen waarom sommige van jullie gepikeerd raken?? heb ik iets verkeerd geschreven?
Wat ik bedoel is dat als je er zelf blij mee bent dat je FV geeft dat het dan een goede keuze is!
Verder schreef ik dat BV vaak mislukt door foute adviezen. Dat heeft verder niets met de wil van de moeder te maken. Natuurlijk is het zo dat iemand die erg graag BV wil geven meer doorzet dan iemand die er zelf al niet helemaal achterstaat. Maar jullie hebben allemaal heel veel meegemaakt, en ik wil zeker niet zeggen dat het aan wil ontbreekt!
Wat ik wel wil zeggen is dat veel van deze ellende VOORKOMEN had kunnen worden door goede adviezen! het is idd jammer dat zelfs adviezen van het CB of van kraamhulp of zelfs verpleegkundigen niet altijd goed zijn.
En daarom geef ik als tip om je (evt bij een volgende zwangerschap als je het weer zou willen proberen) goed voor te bereiden, zodat je hopelijk zelf een boel ellende kunt voorkomen!
Nou, ik hoop dat dit niet ook verkeerd overkomt, maar dat er mensen zijn die er wat aan hebben.

Sorry, waarschijnlijk zit er nog wat oud zeer bij mij..... Hoe vreselijk ik borstvoeding vond, zo vreselijk moeilijk was het om te stoppen. Waarschijnlijk onbedoeld was de druk van buitenaf zo erg dat ik het gevoel kreeg een slechte moeder te zijn, omdat ik gestopt ben. En dat terwijl het wel goed ging bij mij (maar niet met mij). Daarom gaan denk ik bij mij de nekharen overeind als er maar gehamerd word op blijven proberen, hulp zoeken enz enz.    Ik ben voor borstvoeding, maar niet ten koste van jezelf. Bij een evt volgend kind, ga ik het in iedergeval niet meer doen, aan mij is het echt niet besteed.

Terug
Bovenaan