zo wat een reacties,
ik wil er nog wel even op reageren.
Sommige mailtjes komen over op mij, alsof het alleen maar aan de wil van de moeder ligt!
Mijn wil om bv te geven was er wel degelijk!
De twee weken, had ik super kloven, mn li tepel was echt hemal stuk, en toch heb ik iedere keer jankend en overal in knijpend van de pijn, mn kindje aangelegd, en aan het aanleggen kan het m.i.z. niet liggen, want zowel de kraamverzorgster, als het cb, en mn schoonmoeder (die veel kindjes bv heeft gegeve) zeiden dat ie goed was aangelegd.
En dit tot wel 7/8 x per dag.
Vervolgens inwendige spruw gehad, waar ik de hele dag met zere tepels en weer kloven en verkrampingen mee gelopen heb, en weer tot 7/8 x jankend van de pijn aangelegd.
Nu was mn voeding gewoon op!
Ik heb vanaf ma tot en met zo vaak aangelegd, en electr dubbel gekolfd met een neusspray van de huisarts, mn kindje 6-7 x aangelegd en daar tussendoor iedere x gekolft! half 7 begon ik, voeden, anderhalf uur later kolven, anderhalf uur later weer aanleggen, dit toch wel gemiddeld 10 keer per dag, kwam nergens meer, leefde die week alleen voor bv.
en op zo had ik niets meer voeding dan toen ik ma begonnen ben.
Dagtotaal van 100 cc voeding.
Ik heb er vrede mee nu, dat ik over gegaan ben op kv, hij is weer supervrolijk wat ie niet was, heeft weer goede plasluiers wat ie niet had, en heeft nu een heerlijk ritme.
Maar ik maak me er kwaad over als er mensen zeggen dat de wil er vaak bij moeders niet is, of dat moeders er hun best niet voor doen!
Ik heb er in ieder geval vrede mee, en 4 maanden is een goede basis.
gr marina (sorry voor de heftigheid, was gewoon effe gepikeerd)