Moet ik dit kind laten komen?

hoi hoi
jeetje lijkt wel of ik m,n eigen verhaal zit te lezen.ik bijna precies hetzelfde meegemaakt.
zelf was ik 6jaar getrouwd(12jaar bij elkaar)en twee kids toen mijn ex mij verliet.toen ik nog in scheiding lag kwam ik mijn huidige man tegen en het was meteen liefde op het eerste gezicht.ik gebruikte gewoon de pil maar dat liet onze lieve meid van bijna 3 niet tegenhouden.na 8weken dat we elkaar ontmoet hadden was ik dus zwanger.
mijn man was helemaal door het dolle heen,waar ik toch wel heel erg blij mee was.tuurlijk het was snel maar wij waren er na de eerste schrik erg blij mee.
kan me jou verwarring erg goed voorstellen maar arbortus vindt ik wel erg cru.je weet het nooit zeker hoe lang een relatie duurdt daar ben ik zelf wel achter gekomen en als het goed zit tussen jullie waar ligt dan het probleem?
nou ben ik sowieso geen voorstander van abortus hoor,het is fijn dat het kan maar zelf zou ik het niet kunnen,maar daar laat ik iedereen vrij in en zal er ook nooit iemand om veroordelen.
ik wens je heel veel sterkte met je beslissing en hoop dat je nog even laat weten van wat je beslissing wordt.
liefs sil

hoi hoi
be ik weer want had je reactie nog niet gezien.
je bent er volgens mij al uit van wat je wel wilt en niet wilt.kan je vertellen dat als de twee andere kids naar je ex gaan dit niet erg is hoor want hij of zij is al aan de situatie gewend als het er besef van krijgt.vindt het wel erg jammer dat je die opmerking maakte over wie wil er nu een vrouw met drie kids,als een man echt gek op je is maakt dat namelijk niet uit.kan me echt wel voorstellen dat je het heel moeilijk vindt om een beslissing te nemen maar vergeet dat kleintje in je buik niet,want die kan nog niet kiezen ,
als je met iemand naar bed gaat kun je jou goed voorbereiden dat je niet zwanger wordt,bij mij werkte de pil ook niet maar   ik had er ook condooms bij kunnen gebruiken,toch!!
wens je echt heel erg veel succes.
liefs il

hoi hoi,

Als Rob en ik helemaal in   love zouden zijn, dan zou ik zeker weten dit kindje houden.
Ik ben ook tegen abortus, echt, maar ik heb echt al een heel zwaar leven achter de rug. Heb eindelijk de stap genomen om bij mijn geweldadige overspelige man weg te gaan. En ja ik heb een leuk jaar gehad met Rob, maar ja hij koos een maand geleden om er mee te stoppen. Nou ja hij wilde nadenken. En we hebben elkaar een keer gezien en ja altijd netjes de pil genomen.

Ik ben nu op weg om mijn leven met mijn 2 dochters eindelijk op te pakken. Rob en de baby zijn welkom echt. Maar ik wil niet nu met 3 kinderen alleen komen, waarom zou ik dit doen? Ik verwacht dat het kindje nu een week of 6 is, dus eigenlijk niet meer dan een trosje cellen. Als Rob met mij verder wil dan ga ik ervoor maar als hij bij zijn standpunt blijft dat hij geen toekomst met mij ziet, dan kies ik voormezelf en voor mijn 2 dochters.

Taske, wat wil je eigenlijk zelf?

Het lijkt erop alsof je het bij Rob laat maar je geeft wel aan dat als jullie helemaal 'in love' zouden zijn dat het dan anders zou zijn. Wat voel jij, wat wil jij?

Ik  ben zelf 5 jaar geleden ook na een scheiding met 2 kinderen overgebleven en werd na 2 jaar op een gegeven moment ook onbedoeld zwanger. (tijdens slikken van de pil) Die relatie die ik op dat moment had  was allesbehalve  goed en ik heb toen  heel goed nagedacht  over wat ik zelf wilde. Ik heb uiteindelijk met 7 weken zwangerschap een abortus gedaan en heb tijdens de abortus een spiraaltje laten plaatsen zodat ik  niet meer voor zo'n keuze zou hoeven te staan.

Het klinkt heel raar, maar tot op de dag van vandaag heb ik hier geen spijt van gekregen.

Ik ben nu ontzettend gelukkig getrouwd en ik ben nu 32 weken zwanger van ons eerste kindje samen. We zijn hier allebei ontzettend blij mee. Als ik die zwangerschap van 3 jaar geleden niet had afgebroken dan was  deze relatie heel anders van start gegaan. Misschien was ik dan in die andere relatie blijven hangen.

Ik probeer je absoluut niet een richting op te duwen, abortus is iets vreselijks om voor te kiezen. Ik wil je alleen mijn eigen situatie van toendertijd uitleggen, sommige dingen komen overeen.

Ik vind wel dat je heel goed moet nadenken over wat je zelf wilt. En je hebt nu al twee kinderen, voor een andere relatie zou 1 erbij niet veel uit moeten maken.

Sterkte,
Droompje

Lieve lieve Taske,

Ik heb de hele  discussie al een tijdje gevolgd en nu lees ik in je laatste berichtje dat je het kindje wel wilt houden als Rob met je door wil, maar waarom laat je alles zo sterk afhangen van het feit of iemand jou wel of niet wil?

Stel: hij zegt ok, ik ga met je door. Alles prima, jij bent een aantal maanden zwanger en opeens bekruipt hem weer het gevoel alleen door te willen zonder jullie...   Of als de baby er straks is en hij het toch allemaal niet aan kan... dan sta je daar alsnog alleen met je 3 kinderen !! (en een alleenstaande moeder is tegenwoordig geen vloek hoor !)

Ik denk dus niet dat het een goed idee is om het allemaal van hem/zijn keuze af te laten hangen. En denk nu niet: straks heb ik 3 kinderen en wie wil mij dan????? Dat is echt je reinste onzin meid !! Er zijn genoeg leuke mannen die een vrouw MET kinderen willen en je zult zien: als jij gelukkig bent met jezelf, is er zeker iemand die jou ziet staan hoor, maar ga je leven niet inrichten naar een persoon, want dat werkt niet !!

Er is niets veranderlijker dan een mens, dus ga alleen uit van jezelf en als jij echt blij bent met een 3e kindje (van wie het dan ook is... ) dan is het JOUW kindje en misschien is het allemaal wel met een reden gebeurd, want eigelijk gaat er niets zonder reden door het leven..... Misschien ben jij wel zo'n goede moeder dat dit kindje niet voor niets bij jou is gekomen !

Als ik je dus advies mag geven: denk alleen aan jouw gevoel wat betreft/naar de baby en niet de omliggende zaken/keuzes van anderen/enz.

Hoop dat je een goede keuze kunt maken en volgens mij is abortus voor jou eigenlijk geen keuze als ik je reacties zo lees..... Sterkte !!

Groetjes Marasje
10w 2d

Misschien hebben jullie het al gelezen, ben dus al veel verder. 10 weken.

Hoi Taske,

Ik las nu pas je dilemma en ben het met heel veel anderen eens dat het je eigen beslissing moet zijn...Laat het niet afhangen van wat Rob vind, wat als zijn mening tijdens of na de bevalling veranderd en je toch met 3 kindjes achter blijft??

Ik ben gelukkig nooit in de situatie geweest waarbij ik moest kiezen tussen een abortus of niet en kan je daarin dan ook niet adviseren. Heel lang kan je daar ook niet over nadenken want je bent alweer 10 weken op weg!!

Ik wens je heeeeel veel sterkte bij het nemen van je beslissing en hoop dat welke het ook mag zijn je er met hart en ziel achter staat.

Groetjes Odette

Terug
Bovenaan