Moet je een zwangerschapstest perse met je ochtendurine testen of kan het ook gewoon overdag??

Hoi,

Ik heb de eerste test s'avonds gedaan en de tweede s'middags. Beide keren zwanger. De eerste was een etos test en de tweede een clear bleu.

Groeten,
Thamar
 
's ochtends is je plas veel meer geconcentreerd dus is de kans dat hij goed uitslaat bij een prille zwangerschap groter dan overdag wanneer je plas verdund is door drinken.

Dus als je net overtijd bent het beste 's morgens testen.

succes!
 
hoi,
als je heel vroeg test zou je met ochtendurine kunnen doen.
ik moest een test doen van me arts anders zou ik mijn mirena niet eruit halen,ik had pijnlijke borsten,kans was klein op zwangerschap,het bestaat wel dus ging ik naar huis en dag erna testen dan pas mocht ik afspraak maken om te verwijderen.ik zat in me 3de week.
maar het moet niet meer perse met ochtendurine.
zodra je genoeg hcg aanmaakt slaat ie gewoon uit.
gr marjan
 
Hoi victory,

Mn huisarts heeft eens gezegd.. Zwanger is zwanger, of je nou 's ochtends of 's middags test... Moet alleen niet TE veel drinken.

En??

Groetjes Daphne
 
Ik heb deze vraag ooit aan mijn verloskundige gesteld. Zij antwoorde dat je het in principe altijd kan doen. Alleen als je overdag veel drinkt en je bent net zwanger, (je test bijv op de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden) kan je urine minder geconcentreerd zijn en dus de uitslag negatief. Maar als je dus een dag of 2 te laat bent, terwijl je normaal wel altijd optijd bent en je drinkt normaal, dan kan je gewoon overdag testen!

Laat je het ons ff weten!

Suc6!
 
Hi Victory,

Elke test heeft zijn eigen werking. Lees goed de bijsluiter hoe je de test moet doen. Soms moet je de urine op de test druppelen, anderen dompel je in je opvangpotje. Zo ook met ochtendurine of niet. Het schijnt nogal nauw te komen, dus gewoon even goed lezen!

Gr. Tamara.
 
Nou ik heb vanmorgen getest, maar helaas negatief. Ook ben ik nog steeds niet ongesteld, ik word gek van die onzekerheid.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Vic
 
Terug
Bovenaan