mogen kindjes van 9 maanden al vanilievla of zoiets hebben

hoi

even een vraagje over vla of pudding
ze vinden het zo lekker maar mag ik nu ook al een beetje als toetje geven.
ze hebben vandaag een keer vla op sojabasis gehad en ze vonden dat heerlijk maar kan dat verders geen kwaad. ze reageren er niet alergisch op
of zijn ze hier nog te jong voor. ze krijgen normaal gewoon yoghurt of fruit als toetje na de groente.het is iedergevel niet de bedoeling om het elke dag te geven.
wat geven jullie als toetje

groetjes kristel

Hallo,,

mijn dochtertje is nu ook bijna 9 maanden en heb haar al eens vaker zowat gegeven eerst hed ik altijd de danoontje start vanaf 4 maanden en ben later opgestapt naar eigen merk toetjes ze kreeg dit na het eten maar op een gegeven moment stoote haar dit op en spuugde ze vaak kleine beetjes.
wij zijn zelf totaal geen toetjes eters dus wij hebben dit nooit in huis maar als we eens ergens anders zijn dan krijgt ze gewoon wat op tafels staat zoals pudding en ze heeft er nooit last van.
je moet gewoon eens van alles proberen. zo doe ik het ook

groeten mamavantara

Femke (11mnd) heeft lange tijd vanille vla met wat yoghurt gehad. Gewoon yoghurt lust ze niet en ik deed er dan gewoon wat vla door en dat vond ze heerlijk. Ze was toen een maand of 8/9.

Volgens mij kan het geen kwaad. Een vriendin van me doet al vanaf 8 maanden een scheut vanillevla in de laatste fles erbij. Dat gaat prima! Die van ons lust geen zoete dingen en wil zijn yoghurt met niets erin. Maar wij hebben het wel aangeboden toen hij ongeveer 9 maanden was, maar geen succes dus! Gewoon even proberen en als ze er niet ziek van worden, gewoon doen! Gr. Cato

hoi hoi

Onze zoon heeft tot zijn 1e jaar geen zout of suiker gehad (natuurlijk wel natuurlijke suikers, in bv fruit) Mijn is verteld dat het slecht is voor jonge kids ivm ontwikkeling van de organen. Zout voor d niertjes. Ik ben geen deskundige, maar vraag het na op cb. Kan je ook altijd bellen. Weet je het zeker

Groeten Bea

Hoi,

Sigrid krijgt vanaf een maand of 7/8 yoghurt met diksap of de huismerk toetjes van de ALDI. Dit vindt ze heerlijk. Ze is gelukkig niet zo'n toetjes mensje. Ik ben er ook voor om zoveel mogelijk suiker te vermijdden. Tegenwoordig hoor je zoveel over overgewicht bij jonge kinderen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of er in vla nou zoveel suiker zit. Je zou het voedingscentrum kunnen raadplegen op het internet. Maar denk wel dat yoghurt met Diksap veel lekkerder is.

Groetjes,

Petra

hoi

ook mijn dochtertje kreeg vanal 7/8 maanden yoghurt met vanillevla erdoor omdat ze gewone yoghurt niet lustte dit deed ik op advies van het cb dus hier zeggen ze dat het wel mag

groetjes
karin

Hallo allemaal,

Ik wilde alleen maar even zeggen dat één pak vanille vla gelijk staat aan 30 klontjes suiker... Het lijkt mij dus niet echt gezond   voor je kleintje. Ik snap dan ook niet dat het cb dat "voorschrijft".

Floor

Terug
Bovenaan