mogen kindjes van 9 maanden al vanilievla of zoiets hebben

hallo dames

mijn dochtertje eet al gewoon helemaal met de pot mee(  bijna 10 mnd)  dus ook de vla na en nou de andere twee hebben dit ook ook gewoon gedaan en niets aan overgehouden.
dus als wij macaronie eten dan eet ze gewoon mee (en niet gepureerd of uit een potje) en na de maaltijd krijgt ze gewoon het toetje wat wij ook eten dus vla pudding yogurt of fruit en niet van die speciale dingen.
groetjes patries en een zeer gezonde lèann

Nou dan zal ik mijn mening er ook maar even tussen proppen hihi..
Ik moet zeggen op Renee.. dat iedereen hun kindjes maar laat snoepen tegenwoordig... tja overdrijven is ook een vak hoor! En die zoetgewenning, dat snap ik eigenlijk niet helemaal, waar is dat nou precies op gebaseerd? Ik weet van mezelf toevallig, dat ik als klein meisje aan de magere kant was en mijn moeder heeft dus echt steeds veel slagroom door mijn vla heen moeten doen om mij een beetje een volle toet te kunnen geven. Ik was namelijk een slechte eter. In mijn kindertijd, zoals alle kinderen, hield ik van snoepjes! Maar nu... ik ben 22 en voor snoep hoef je me echt niet wakker te maken. Ik gruwel ervan hahaha En mijn gewicht is picobello in orde. Het ligt er niet alleen aan dat kinderen snoepen maar meer denk ik dat heel veel kinderen achter de pc geplakt zitten... En dus een heleboel lichaamsbeweging missen.. Maar goed het wordt een lang onzinnig verhaal zo.

Vla: volgens mij moet het toch geen kwaad kunnen hoor om die kleine soms een lekker hapje vla te geven. Als die kleine geniet, geniet jij toch ook? Veel plezier met je kindje en het vla verhaal ;)

Groetjes Bren. mama van  Nadia, nu bijna 8  maanden oud.  

ik ben nu bijna 10 maanden mama en ik wist dat niet dat er zo veel suiker in vla zat. Ik zal wel dom zijn! Ik was juist blij dit te lezen, want ook ik ben erg tegen veel suiker. Ik ben zelf eerder mager te noemen dan dik, maar ik zie de rest in mijn familie er zo mee worstelen dat ik echt niet wil dat door mij mijn kind er al een aanleg voor krijgt. Ik heb mijn kindje al wel eens vla aangeboden, maar ik heb gemerkt dat ze yoghurt lekkerder vind (net zo als ik), dus dat geef ik haar dan ook. Dat leek me overigens ook wel beter hoor.Gelukkig dus dat mijn kind een voorkeur heeft voor yoghurt, want anders zat ik toch al die zoetigheid te geven. Zijn er nog meer van die dingen waar zo veel suiker in zit wat je niet vewacht?

Kinderen hebben een aangeboren voorkeur voor zoet heb ik altijd gehoord, daarom adviseert het CB in sommige gevallen ook met fruit te beginnen, een kindje moet al wennen aan de nieuwe structuur en iets wat ze van nature als het goed is lekkerder vinden gaat dan makkelijker.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van fruit met toegevoegde suikers, de cupjes zonder suiker zijn toch al lekker en zoet  genoeg, dus volgens mij wordt er in die huismerkpotjes van het kruidvat bv gewoon suiker toegevoegd, omdat dit goedkoper is en ze dan minder  fruit hoeven gebruiken, of is dit een raar idee van mij?
Yoghurt is vrij zuur (vind ik zelf) als m'n kind t lekker vindt prima, maar zo niet, dan is het ook niet echt een ramp lijkt me om een klein beetje suiker of id toe te voegen. Vergelijk gewoon is de verpakkingen van de verschillende toetjes en dan zie je precies wat er in zit. Zo is er ook een groot verschil tussen koekjes.

groetjes en eet smakelijk!!!

Leuk om iedereen zijn mening over dit onderwerp te lezen! Ik ben zelf ook geen voorstander voor veel zoetigheid voor kinderen. Mijn oudste dochter (nu 4 jaar) kreeg pas voor het eerst af en toe een snoepje en  andere dingen met toegevoegde suikers  toen ze 2 was. Wat niet weet wat niet deert. Mijn jongste (4 mnd)  zal wel eerder meensnoepen met de oudste, maar ik ga het zo lang mogelijk uitstellen (door bijv de oudste snoep te geven als de kleine nog slaapt). Danoontjes komen mijn huis niet in. Die zitten boordevol vet en suiker. Yoghurt vindt mijn dochter heerlijk. Het liefst met rozijntjes erin. Zoetigheid op brood mag 1x per dag. Verder kaas of vlees. Chips: heel af en toe en dan is het echt een feest. Kinderkoek: wat een zoete rommel zeg! Bisquitjes vinden ze ook heerlijk. Echt het is maar net wat je ze aanwent en aanleert. Mijn dochter weet heel goed dat ze wel elke dag een snoepje mag, maar niet meer dan 1x per dag want het is niet goed voor haar tandjes en niet zo gezond. Ze zegt het zelf ook af en toe. Ze slaat heus niet af als er kindjes snoep uitdelen op straat hoor, daar is ze kind voor en daar hoor je me verder niet over. Maar ik vind het helemaal niet verkeerd van jongs af aan al aan te leren dat zoetigheid gewoon niet zo gezond is en fruit, groente enz. ook erg lekker is.
Groetjes, Mariska

mmmmm, echt nooit geweten dat er in vanillevla zoveel suiker zit....

Ik ben ook geen voorstander van mijn kindjes veel suiker te geven, zeker het eerste jaar niet. Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en krijgt nu alleen nog maar bv. Maar ik zie ook kindjes van een maand of 8 met een lange vinger. Dat vind ik wel een beetje vreemd. Mijn zoon is nu 6, maar heeft dat toen hij baby was, ook nooit gekregen. Wat is er mis met een broodkorstje?

Ik heb zelf zoiets van, zolang ze nog niet beter weten, en yoghurt ook lekker vinden, geen vla.

quote: Renee 1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-04-2006 11:32:53'));

Je kunt baby ´s beter geen zout en suiker geven. Zout is ivm de niertjes die kunnen dit niet aan. Suiker ivm de zoetgewenning. Suiker is echt een lege energiebron het levert energie en totaal geen voedingsstoffen sterker nog het vraagt juist voor de verwerking van suiker in het lichaam.
iedereen laat de kindjes tegenwoordig maar snoepen. Het aantal kinderen met overgewicht stijgt alleen maar. De vetcellen bouw je al op in de babytijd en raak je nooit meer kwijt. Had jij ook al altijd zo graag dik willen zijn of heb je er geen problemen mee dik te zijn en gun je dit je kindje dus ook zo, ga dan lekker door met al die ongezonde suikerhoudende tussendoortjes o ja geef ze nog een beetje chips voor het slapen gaan het liefst voor de tv wel aangesnoerd hoor want ze zullen eens teveel beweging krijgen daar vallen ze natuurlijk weer  van af.

Ik zal wel verontwaardigde reacties oproepen met een ´sterk ´overdereven tekst  maar dan heb ik toch een punt.

Groetejs Renée

Ha ha ha!

Terug
Bovenaan