Mondkapje en benauwdheid

<p>Hebben jullie dit ook? </p><p>Prima een mondkapjesplicht maar hoe moet dat dan met zwangere vrouwen die er benauwd van worden? </p><p>Krijg je ook een boete als je zwanger en benauwd bent en even het kapje afdoet? </p>

Ja lastig he, echt hijgen met zon ding op. Maar ja, ik denk dat je wordt beboet als je hem afdoet. Ik vind de wegwerp variant minder benauwend dan stof overigens. Ik ga zo min mogelijk naar plekken waar ie op moet. Scheelt veel gedoe en benauwdheid.

Als je medische redenen hebt om hem niet te dragen hoeft het niet... ik denk dat je zwangere buik de medische redenen ook wel aantoont... ze zullen er vast naar vragen, maar dan kun je dat aangeven. Je kunt op rijksoverheid.nl ook een uitzonderingskaart printen.. desnoods hang je die om je nek ofzo ?‍♀️

Ik heb zelf astma ben erg vaak benauwd met of zonder mondlap. Toen ik zwanger was droeg ik de wegwerp deze zijn prima te doen. Ik denk dat je gewoon beboet word en dat ze geen uitzondering maken. Succes met de laatste loodjes

Ik heb zelf astma ben erg vaak benauwd met of zonder mondlap. Toen ik zwanger was droeg ik de wegwerp deze zijn prima te doen. Ik denk dat je gewoon beboet word en dat ze geen uitzondering maken. Succes met de laatste loodjes

Hier ook astma en 35 weken zwanger en dus veel benauwd. De wegwerpvariant is ook niet heel comfortabel, maar prima te doen. Het lijkt mij ook dat je gewoon een boete krijgt (en ook wel terecht vind ik). Wij bestellen de boodschappen en cadeautjes voor december gewoon en dan wordt alles thuis bezorgd. Misschien is dat een optie, sowieso mijd ik plekken waar veel mensen zijn nu dus zo vaak hoef ik dan geen mondkapje op. Eigenlijk alleen in de wachtkamer van de tandarts, bij de fysio en verloskundige en bij de bakker en dat is dus steeds maar even.

Je beschermt alleen maar jezelf ermee.
Hoe lang heb je nou zo'n mondkapje op? 30 min met boodschapjes doen? Lijkt me sws niet echt handig als je de hele dag gaat winkelen...
Ik werk in de zorg en draag hem de hele dag. T went vanzelf. Ook als je zwanger bent....

Ik had het, zeker in het begin, ook vrij benauwd. Wat voor mij hielp was om me wat koeler te kleden. Dikke winterjas, sjaal en nog een mondkapje was gewoon too much haha. Nu doe ik vaak mijn jas in het winkelwagentje of laat ik het in de auto. Op die manier vind ik het beter te doen. 

Terug
Bovenaan