Mondkapje en benauwdheid

[quote quote=10379124]@ChantalLourensA’dam: https://lci.rivm.nl/zwangerschap-werk-en-covid-19
Vraag je bedrijfsarts om hulp als je er met de directie niet uit komt. Ook als je nog niet ziek gemeld bent en nog geen klachten hebt is die er voor je. De bedrijfsarts is er juist om te voorkomen dat je ziek wordt of klachten krijgt. [/quote]Dank je wel voor het delen, een aantal weken terug waren deze richtlijnen voor zover ik weet en kon vinden niet bestaand. Ik lees nu inderdaad ook voor de zorg vanaf 28 weken liever geen covid patiënten verplegen. Ik ga dit bij mijn leidinggevende neerleggen aangezien ik nog net niet uitgelachen werd toen ik dit eerder aankaarte.

Ik heb hem de hele dag op op mijn werk.. 8 uur lang, kan helaas niet anders. 
ben erg duizelig erdoor en heb hoofdpijn maar kan het niet weigeren als je in de zorg werkt. 

[quote quote=10379137] Dank je wel voor het delen, een aantal weken terug waren deze richtlijnen voor zover ik weet en kon vinden niet bestaand. Ik lees nu inderdaad ook voor de zorg vanaf 28 weken liever geen covid patiënten verplegen. Ik ga dit bij mijn leidinggevende neerleggen aangezien ik nog net niet uitgelachen werd toen ik dit eerder aankaarte.[/quote]

Erg jammer dat het zo moet gaan he.. zee willen natuurlijk geen mensen missen nu maar dat mag niet ten nadele van de medewerker zelf zijn. 
Een goede werkgever zou zelf al met dit advies moeten komen ipv dat de medewerker hierom moet 'zeuren'. Succes! 

[quote quote=10379467]

Erg jammer dat het zo moet gaan he.. zee willen natuurlijk geen mensen missen nu maar dat mag niet ten nadele van de medewerker zelf zijn. 
Een goede werkgever zou zelf al met dit advies moeten komen ipv dat de medewerker hierom moet 'zeuren'. Succes! 

[/quote]Mee eens! Echter wordt het nu op collegialiteit geschoven om de zwangeren niet als eerste in te zetten op de covid. Naar mijn idee gewoon slecht werkgeverschap..
Ik ga er werk van maken!

Benauwdheid heb ik nog niet zo'n last van met een kapje. Ik heb ook lange tijd FFP3 maskers gebruikt tijdens fysiek zwaar werk, en die houden meer dan 99% van de deeltjes tegen ipv zo'n 95% wat de medische mondmaskers doen en nog minder wat de niet-medische kapjes tegenhouden, dus voor mij is zo'n kapje als ik nu nodig heb gewoon vrij ademen. Wel heel vervelend als je er wel last van hebt natuurlijk!
Het probleem waar ik tegenaan loop in mijn zwangerschap met kapjes is misselijkheid. Ik kan een hele stapel mondkapjes meenemen als ik de deur uit ga, want een kapje dat van binnen ondergekotst is... tsja, dat blijf je natuurlijk niet dragen... Heb ook het idee dat ik wat sneller misselijk wordt met een kapje op, misschien is dat toch een stukje benauwdheid, want normaal helpt een paar keer diep ademen als ik misselijk wordt een stuk beter, al helpt de geur van zo'n kapje ook niet.

Terug
Bovenaan