Monique2 en Nienepien

Hoi lieve Nien en Monique,

Heb vandaag een lekker dagje gehad. Ik heb heerlijk gesport en zo even mijn gedachten kunnen verzetten. Vanmiddag nog even 'geklust' met manlief. Niet omdat de eisprong eraan komt (Monique, had hieronder al een berichtje geplaatst.. het was dus vals alarm!!) maar omdat we er heel erg zin in hadden. Even geen gepland geklus maar even nergens aan denken behalve aan goede sex haha.

Nien, het verbaasd mij ook dat ik de knop heb kunnen omzetten. Ik had het niet verwacht maarja, elke maand maar weer balen omdat die eisprong maar niet komt is ook erg vermoeiend! Het is niet zo dat we helemaal niet meer met zwanger worden bezig zijn.. helemaal niet.. alleen probeer ik de tijd tussen ongesteldheid en eisprong (bij mij tegenwoordig een tijd van 4 tot 6 weken!!) te relaxen. Mijn eisprong komt er echt niet eerder van door zo te stressen en ik wil voor mijn man ook nog de vrouw zijn die ik hiervoor ook was (vrolijk en opgewekt). Het verbaasd me hoe goed het me nu lukt maar ik neem het 1 dag tegelijk. Als ik over 2 weken nog geen eisprong heb dan baal ik natuurlijk wel.
Ik ben eens terug gaan denken en na de mk duurde het 7 weken, daarna ruim 5 weken, dus ik ga er vanuit dat het misschien wel weer 7 weken duurt... dan zou ik volgende week mijn eisprong hebben. Ach, ik zie het wel.

Nien, ik begrijp je gevoel maar al te goed maar dat is volgens mij echt de angst die spreekt. Ik zou precies hetzelfde hebben als jij. Hoe laat heb je je echo maandag? Ik ga zeker heel erg voor je duimen en aan je denken!

Monique, hoe is het met jou? Verwacht jij komende week je eisprong? Zou leuk zijn als we dit samen hadden!
Hoe is het nu met je? Zit je alweer in de nachtdienst?

Nou meiden, tot gauw. Dikke kus F.

Monique, had je laatst mijn berichtje nog gelezen (de reactie op jouw vraag of je binnenkort niet naar de dokter moest gaan)? Had daar nl. nog een berichtje onder gezet maar daarna kwam dat eisprong verhaal van mij dus ik vroeg me af of je dat andere berichtje ook had gelezen.

Dikke kus F.

Hee meis,

Wat klote zeg!
Ik snap die maybe soms ook helemaal niet meer!
Twijfel jij nu ook aan de betrouwbaarheid van dat ding?
Goed dat je zo bezig bent met sporten.
Even je zinnen op iets anders zetten.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je verschrikkelijk baalt.
Denk je een ei te krijgen, heb je dit!
Wie weet heb je je ei inmiddels wel gehad.
Ik begin n.l ook wat te twijfelen.
Weet je, ik had vanmorgen een temp. van 36.39.
Is heel laag voor mij, de rest van de tijd zat ik tussen de 36.70 en 36.80.
Nu is het vaak zo dat je de dag voor de ei een temperatuurdaling hebt.
Als hij morgen weer omhoog vliegt heb ik mijn ei dus.
Alleen....nog geen varens?!?!
Maar....soms heb ik iets donkere afscheiding en vanmorgen een iets meer rood "iets".
Je snapt, het kan bij mij nu alle kanten uit, snap er ook werkelijk niets meer van.
Dinsdag is het 2 weken geleden dat ik varens zag.
Maar aan mijn temp. te zien heb ik geen ei gehad.
Maar weer afwachten dus.......
Het voelt soms wel eeb beetje "anders" in mijn buik.
Kan goed zijn dat mijn ei eraan komt.
Eien we samen!!
Jij had dus de CB ovutest gebruikt.
Die is denk ik nog betrouwbaarder dan de MB? Zou het niet?
Als ik wel weer ongi word ga ik die ovutesten van internet bestellen.
Kan het altijd proberen.
Ik dacht vanmorgen eerst ik kan wel ongi worden, maar dat is nog maar 3 weken geleden.
En normaal heb ik lange cyclussen dus dat is bijna onmogelijk.

Fred, ik weet een ding zeker, het gaat ook met ons helemaal goed komen!
Ook wij gaan mamma worden, en een hele leuke ook!!!!
Ik heb er alle vertrouwen in.
Het is vandaag precies een jaar geleden dat het slecht met mij ging.
Toen kreeg ik 2 x een operatie i.v.m de BBZ.
Ik denk nu maar zo, dan zit ik er nu heel wat beter bij.
Het is wel zo dat ik denk, over 2 weken op vakantie,als het nu maar goed gaat.

Over de dokter heb je gelijk!
Eigenlijk gewoon doen.
Soms heb je even extra bevestiging nodig.

Nien, leuk zo te horen je kapsel.
Volgens mij heb je als je zwanger bent die "drang" nog meer om iets te veranderen aan jezelf.
Een hippe mamma is wel heel leuk toch!
Meid, veel succes morgen bij de echo!

Doei meiden!
Liefs, Monique

Hoi lieve Monique,

Het is inderdaad vaag allemaal. Nu zag ik maar een paar varens maar het waren er toch een paar... maar nu niets meer. Op zich vertrouw ik wel op de MB maar als ik varens zien (alleen dan anders is het onbetaalbaar) dan ga ik dit controleren met de CB test. Op zich krijg ik de dag voor mijn ei ook cerv.slijm dus daar kan ik het ook altijd nog aan weten. Het is erg vermoeiend allemaal maar nu ik mijn zinnen zo op het sporten heb gezet, voel ik me veel beter. De tijd van ongi tot de eisprong wil ik proberen het allemaal even los te laten. Dat lukt me nu verrassend goed gelukkig. Mijn ongi is nu een dikke maand terug.. en nog steeds geen ei. Heel raar maar ik geef mijn lijf een paar maanden en anders ga ik naar de dokter.
Als ik jou was zou ik als je deze maand weer geen eisprong hebt echt naar de dokter gaan. Ik hoop echt dat je morgen je eisprong hebt! Ik ga voor je duimen!
En dat positieve gevoel wat jij nu ook hebt, dat wij vast en zeker op een dag mama worden dat heb ik nu ook weer terug. We moeten alleen wat meer geduld hebben. We hebben het grote voorrecht al te weten dat we zwanger kunnen worden en onze tijd komt echt wel dat we een hele zwangerschap kunnen volmaken en een gezond kindje op de wereld te kunnen zetten!!

Nienepien, morgen duim ik niet alleen voor Monique maar zeker ook voor jou. Ik kan me zooooooo goed voorstellen dat je heel gespannen bent als je in die wachtkamer zit te wachten maar het komt echt allemaal goed. Ik heb echt niets dan goede gevoelens over jou en je baby! Laat je weten hoe het is gegaan?
Ik denk aan je lieverd!

Dikke kus F.

Hoi meiden,

Geef jullie echt groot gelijk als jullie naar de dokter gaan!
Monique, jij hebt daar naar mijn idee al lang recht op! Gezien je voorgeschiedenis, je lange cycles en dat je alweer een jaar aan het wachten bent!
Fred, ook jij hebt daar zeker recht op, nu je zo'n lange cycles hebt en je duidelijk aan kan tonen dat je geen ei sprong hebt in de eerste 4 weken van je cycles!

Enne ook ik weet zeker dat jullie de beste mama's worden hier er rond lopen!!!

Die drang voor een ander kapsel heb ik eigenlijk altijd! Het liefst iedere week iets anders! Voor we gingen trouwen moest ik me echt in houden om mijn haar niet af te laten knippen, want ik moest met lang haar trouwen! Een week na de trouwerij zat Nienke bij de kapper!!! Heerlijk!
Hou ik zowiezo wel van verandering! Elke dag een andere kleding stijl vind ik ook fantastisch! En het kan me niet schelen of het in de mode is!

Voor morgen zijn we echt zenuwachtig! Moet er gelukkig al om 8.50 zijn. Dus heb in ieder geval niet de hele dag om me nog zenuwachtiger te maken! Morgen is al weer mijn laatste vrije dag en dan begint het harde werken weer!
En er is een hoop hijsa, waar ik helemaal geen zin in heb! (nieuws gezien gisteren?)

Nou ga weer lekker verder met bank hangen! Tot snel!

Nientje

Hoi Nien,

En?????? Ik heb zo vreselijk aan je gedacht!! Ik ben heel erg benieuwd naar je verhaal. Hoe zag je babytje eruit op de echo. Beweegt het al goed? Ik ben echt razend nieuwschierig!

Wat bedoel je eigenlijk met of we het nieuws hebben gezien? Is er iets gebeurd op je werk? Na de vakantie is het altijd weer heel zwaar om weer te beginnen. De avond ervoor ben ik ook altijd super chagerijnig dat de vakantie er weer op zit! Sterkte morgen op je eerste dagje! Later vandaag kom ik zeker nog even op het forum kijken om te kijken of je al een berichtje over de echo hebt achtergelaten.

Ik ga zo weer sporten ja ja... Goed he?! Ben helemaal trots op mezelf haha.
Ik wacht nog even mijn ongi af en dan de komende cyclus nog. Als het dan weer zo gaat als nu dan ga ik wel even langs mijn dokter. En inderdaad Monique, jij hebt echt helemaal recht op een onderzoek! Misschien dat je arts je Chlomid of iets kan voorschrijven??

Nou meiden, ik ga naar de sportschool.

Dikke kus F.

Nou meiden,

Het was helemaal FANTASTISCH!
Er zit gewoon een heel mens in mij wat rond sparteld en koppeltje duikt! Echt de mooiste baby die ik ooit heb gezien! ;)
Heb geprobeerd om hem op babybrabbel te zetten, maar dit lukt niet. Krijg mezelf niet ingelogd.

Zaterdag was er op het journaal een stuk over dat er in verpleeghuis niet gereanimeerd wordt. Dat ging dus over mijn werkgever. We wachten maar af! Krijg het morgen wel over me heen.

Nou ik ga is even aan het huishouden beginnen!

Tot snel Nien

Hey Meiden,

Nien, wat geweldig meid dat je jullie kindje zo mooi kon zien!
Ik kan me voorstellen dat het even spannend was toen je in de wachtkamer zat.
Is je man ook mee geweest?
En is hij\zij mooi op de "foto" gekomen?
Heerlijk om te horen Nien.
Dat haar afknippen komt me heeeel bekent voor.
Ik was voor onze bruiloft ook aan het "sparen" voor lang..
2 weken later was alles eraf!
De laatste jaren was het steeds kort/lang/kort en nu alweer een hel tijd lang.
Gelukkig groeit mijn haar snel.

Fred, jij bent echt sportief aan het worden!
Je krijgt al helemaal de smaak te pakken.....
Ik had vanmorgen een druk beeld op de MB [geen varens]
Mijn temp. was vanmorgen ook nog laag.
Lager dan normaal.

Nien,ik zou wel graag willen weten als je zwanger bent of je temp. dan ook hoog is .
Hoe zit dat bij jouw?

Fred, had je nou gister-morgen wel wat varens?
En heb je de CB nog gebruikt?

Tot gauw!
Kus, Monique

Terug
Bovenaan