mrogen weer heen

lieve sandra,

wat een nare sinterklaas hebben jullie gehad zeg.
denk je effe je gedachten op iets anders en wat leuks te gaan doen....
krijg je dit weer.
zulke vervelende opmerkingen kunnen je echt achtervolgen.
ik begrijp ook absoluut niet wat de noodzaak is van zo'n kwetsende opmerking.
mischien jaloerzie?
jullie zijn dan wel niet zwanger,
maar krijgen mischien meer aandacht omdat het juist niet lukt,
en heeft zij t gevoel dat ze achtergesteld wordt??
mensen hebben soms rare gedachten gangen.
ik weet niet of er met haar te praten valt....
maar ik zou t anders wel een x bespreekbaar maken.

lukt dat niet probeer dan te bedenken;
jullie tijd komt, echt hoor meid.
laat je niet op je kop zitten door zo'n persoontje.
en houd je ook voor, het is iets van haar.
het ligt niet aan jouw!!!
dikke knuffel, jana

ps; suxes woensdag!!

Hoi Moon,

Waarom moeten sommige mensen nou altijd een rare opmerking maken.
Ik denk idd ook dat het iets met jazouzie (hoe schrijf je dat) te maken heeft. Dat jullie alle aandacht van haar zwangerschap weg trekken ofzo. Ik zou anders niet weten waarom ze zo doen.
Ik heb er zelf ook mee te maken, niet dat ik vervelende opmerkingen krijg maar wij worden door sommige mensen die mij lief zijn (mijn zus) ook volledig genegeerd.
Juist van die mensen wil je steun en begrip krijgen en als je die niet krijg doet dat pijn.
Mijn zus vraagt NOOIT hoe het met ons gaat en hoever we zijn. Zelfs na mijn miskraam heeft ze nooit wat aan me gevraagd, dat doet pijn.
Ze kan het krijgen hoe ze het hebben wilt, ik negeer haar nu ook. Jammer, want we hadden altijd een goede band.

Ik hoop dat jullie niet die zelfde kant op gaan. Hopelijk gaat het lichtje branden bij je schoonzusje en ziet ze zelf in dat ze jullie kwetst. Zoniet dan hoop ik dat jullie niet zo eigenwijs zijn als ik  en er met haar over kan praten.

Jammer dat jullie sinterklaas door haar nu verpest is.
Wij gaan vanmiddag ook sinterklaas vieren en de ECHTE Sint en Piet komen ook.
Mijn zus komt ook en daar kan ik me bijvoorbaat dan alweer druk over maken.

voor jou.

Kruimel

He jakkie zeg....

Zo'n opmerking kan dus mooi je weekeinde verpesten.
Sneu voor je!
W.s. heeft ze zelf niet in de gaten dat ze jullie zo vreselijk raakt met zo'n opmerking.
Ik merk in mijn omgeving dat mensen gewoon niet weten wat ze moeten zeggen of hoe ze moeten reageren.
Daardoor zeggen ze soms juist heel nare dingen die zo niet bedoeld zijn.
Ik zou anders mijn ongenoegen toch eens uiten en er eerlijk over praten.
Straks wordt er een neefje of nichtje geboren en daar moet je toch, ondanks je eigen verdriet van genieten.
Ik heb mijn gevoelens ook bij mijn schoonfamilie neer gelegd en het eigenlijk hun probleem gemaakt.
ze schrokken best wel dat ze zich, dus geheel onbewust, zo erg hadden geraakt.
ze doen nu echt hun best om er beter mee om te gaan.

succes!

dag meiden,

jullie hebben gelijk, ik(wij ) zou er inderdaad eens over moeten praten met haar.
maar daar moet ik dan wel het goede moment voor hebben. ik vind dat wel moeilijk.
ik kan me nu ook van te voren over van alles me druk lopen maken. deze maand zijn mijn schoonmoeder en mijn schoonzus nog jarig. daar kan ik nu al tegen aanzien.
ik ben ook van plan om bij mijn schoonzus alleen op de koffie te gaan en dan de borrel te halen bij een vriend die jarig is. de schoonzus van mijn schoonzus is ook zwanger namelijk, dus ik ga er bij voorbaat al vanuit dat het voor mij geen leuke avond zal zijn.
misschien ook wel dom van mezelf hoor, om alles op mezelf te betrekken.

xx sandra

Hoi Moon, was een aantal dagen niet op het forum dus reageer een beetje laat. Valt mee he, zo'n inwendige echo, stelt eigenlijk niets voor, ik was ook superzenuwachtig de eerste keer, maar inmiddels is het routine geworden. Wat een vervelende situatie met je schoonfamilie, echt niet leuk. Er over praten helpt niet begrijp ik.  
Wij zijn al 2,5 jaar bezig en mijn zusje werd ook zo zwanger, inmiddels is ze over 2 weken uitgerekend, ik was erg verdrietig toen ze het ons vertelde, maar ze heeft ons echt overal bij betrokken en daardoor kan ik ook van haar zwangerschap erg meegenieten. Wij zitten inmiddels midden in ons eerste IVF traject, dus wie weet sluiten we 2007 wel mooi af!
Heel veel sterkte en succes met alles.Liefs, Pleun

Terug
Bovenaan