Na 2 jaar slaapt kind nóg niet door!

Hi Ann,
Advies kan ik je niet geven maar ik herken je verhaal deels wel. Mijn zoontje werd totdat hij 2 jaar was iedere nacht vijf keer wakker (zonder dat hij eten wilde) en daarna nog tot 33 maanden minimaal vier nachten per week 3-5 keer per nacht. Met 33 maanden is hij ineens door gaan slapen zonder dat we ook maar iets hebben veranderd. Hij is nu nog wel twee a drie keer per week één keer 's nachts wakker maar dat hebben veel kinderen en voor ons is dat al een zege. Blijkbaar was hij er ineens klaar voor. Waarschijnlijk heb je al geprobeerd haar pap te geven voor het slapen of ook nog voordat jezelf gaat slapen? Ik wil je in ieder geval een beetje hoop geven dat ze ineens kan gaan doorslapen zonder dat je ooit zult weten wat er was. Heel veel sterkte ermee!
 
Kan het zijn dat het verschil erin zit dat je kindje op vakantie veel meer prikkels had gedurende de dag en daardoor heerlijk sliep...? Zelf heb ik ook zo'n avonturier die alles wil zien en meemaken, maar slapen ho maar...? dus wij gaan nu elke dag de deur uit, sowieso. Gelukkig met het ouder worden kan hij ook beter spelen (hij is 12 maanden), maar bij ons was het cirkeltje vervelen, niet slapen (van verveling, dus huilen) dus moe, dus huilen etc.
s Nachts kwam hij elk uur van september tot afgelopen januari, toen ging hij héél hard bijten zodat ik acuut bv ben gestopt. Kv / flesje heeft hij nooit gewild, wilde hij niet dus toen ging s nachts het doorslapen beter met 3 nachten!! Als hij wakker wordt, wil hij altijd worden opgepakt en gedragen anders huilt hij ook rustig anderhalf uur door. Dus pak ik m op en zeg 'mama is hier'.
Ja, het blijft zoeken met die kleintjes...
 
Hoi Ann, 
 
bij ons was het ook zo. We hebben heel lang vóór slapen gaan een papfles aan de kleine man gegeven. (Hij is ook vrij licht) Van een dag op de ander wilde hij het flesje niet meer en is ook niet meer wakker geworden.
 Voor ca 2 weken (beste 2 weken ooit!!!) maar daarna zijn de nachtmerries begonnen. Hij is ons tweede kind en na 5 jaar amper slapen, hebben we het opgegeven....Dus, en kom op met de stenen, hij sliep vanaf dat moment tussen ons. 
En nu slapen we wel. Hij gaat gewoon in zijn eigen bed slapen en als hij snachts wakker wordt komt hij naar ons toe -ik word vaak niet eens wakker. En wat opvallend is, hij komt elke keer wat later, dus wie weet, misschien slaapt hij over een tijd gewoon lekker door. (Grote broer slaap ook pas vanaf zijn 3e door).
Sommige hebben geluk met goed slapende kinderen. Wij niet, maar het gaat voorbij (wordt beter) ? 
Hou vol! 
Groetjes, 
Maria 
 
Phoe wat zwaar moet dat voor jullie zijn!!
De enige tip die ik kan geven is dat het bedje misschien op een waterader staat. Dat is een stroompje water diep onder de grond die een bepaalde straling afgeeft. Klinkt heel zweverig maar vaak kunnen overgevoelige kindjes of hoogsensitieve kindjes hier flink last van hebben. Maar ik neem aan dat je na alle adviezen het bedje vast al eens van plek hebt veranderd? Toch kan het ook goed zijn dat er meerdere wateraders door de kamer lopen (was bij mij vroeger het geval en het bedje kon maar op 1 plek in de kamer staan daardoor, maar ik heb vanaf dat moment nergens meer last van gehad) dus kan geen kwaad om eens iemand langs te laten komen daarvoor zodat je zeker weet dat het daar niet aan ligt!
In ieder geval succes en ik las ook al best wat goede tips hierboven, ik hoop dat er iets tussenzit wat helpt! 
 
Phoe wat zwaar moet dat voor jullie zijn!!
De enige tip die ik kan geven is dat het bedje misschien op een waterader staat. Dat is een stroompje water diep onder de grond die een bepaalde straling afgeeft. Klinkt heel zweverig maar vaak kunnen overgevoelige kindjes of hoogsensitieve kindjes hier flink last van hebben. Maar ik neem aan dat je na alle adviezen het bedje vast al eens van plek hebt veranderd? Toch kan het ook goed zijn dat er meerdere wateraders door de kamer lopen (was bij mij vroeger het geval en het bedje kon maar op 1 plek in de kamer staan daardoor, maar ik heb vanaf dat moment nergens meer last van gehad) dus kan geen kwaad om eens iemand langs te laten komen daarvoor zodat je zeker weet dat het daar niet aan ligt!
In ieder geval succes en ik las ook al best wat goede tips hierboven, ik hoop dat er iets tussenzit wat helpt! 
 
Phoe wat zwaar moet dat voor jullie zijn!!
De enige tip die ik kan geven is dat het bedje misschien op een waterader staat. Dat is een stroompje water diep onder de grond die een bepaalde straling afgeeft. Klinkt heel zweverig maar vaak kunnen overgevoelige kindjes of hoogsensitieve kindjes hier flink last van hebben. Maar ik neem aan dat je na alle adviezen het bedje vast al eens van plek hebt veranderd? Toch kan het ook goed zijn dat er meerdere wateraders door de kamer lopen (was bij mij vroeger het geval en het bedje kon maar op 1 plek in de kamer staan daardoor, maar ik heb vanaf dat moment nergens meer last van gehad) dus kan geen kwaad om eens iemand langs te laten komen daarvoor zodat je zeker weet dat het daar niet aan ligt!
In ieder geval succes en ik las ook al best wat goede tips hierboven, ik hoop dat er iets tussenzit wat helpt! 
 
Terug
Bovenaan